AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Jeg har en liten fettkul under øyet. Den er synlig, men gjør ikke vont. Ja, nå gjør den det, for jeg har selv prøvd å fjerne den. Ikke lurt.. Er dette noe som kan gjøres hos hudpleier? Kan jeg evt. smøre på Embla-krem eller Xylocain og så gjøre det selv?
Agathe Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Tror det beste er å gå til lege, evt hudlege. Jeg ville iallefall ikke latt en hudpleier begynt å skjære i meg. Og jeg syns ikke du kan gjøre det selv, både med tanke på infeksjonsfare og arrdannelse.
Lulilelu Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Fettkuler må operes av en kirurg. Bare dra til legen og få en henvendelse. 1
LukaFrost Skrevet 2. august 2011 #4 Skrevet 2. august 2011 Jeg har hatt et par små fettkuler under øyet. Jeg stakk hull me dei nål og klemte ut fettet omtrent som om det var ei kvise. Det var veldig mye vondere og tårene spratt, men det gikk bra. Ingen infeksjon.
Lulilelu Skrevet 2. august 2011 #5 Skrevet 2. august 2011 Jeg har hatt et par små fettkuler under øyet. Jeg stakk hull me dei nål og klemte ut fettet omtrent som om det var ei kvise. Det var veldig mye vondere og tårene spratt, men det gikk bra. Ingen infeksjon. Off, det hadde jeg aldri gjort. Det kommer selvfølgelig ann på størrelsen, men jeg vil heller få en kirurg til å lage et lite snitt og ende opp med et ubetydelig arr, enn å risikere et større rundt arr fordi huden sprekker når du klemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå