Sol79 Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Er det noen som vet om noen konkrete butikker som kjøper brukte brudekjoler? Har hatt min liggende på finn i 1 år nå, men den drukner vel i mengden, og jeg er rimelig lei av at den opptar plass i heimen.
Gjest Ninab Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Er det noen som vet om noen konkrete butikker som kjøper brukte brudekjoler? Har hatt min liggende på finn i 1 år nå, men den drukner vel i mengden, og jeg er rimelig lei av at den opptar plass i heimen. Hadeland Brud og selskapsbyrå kjøper kjoler tror jeg.. Google dem så finner du tlf nr og adresse
Sol79 Skrevet 2. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2011 Tusen takk for svar. Skal ringe de i morgen.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 Er det noen som vet om noen konkrete butikker som kjøper brukte brudekjoler? Har hatt min liggende på finn i 1 år nå, men den drukner vel i mengden, og jeg er rimelig lei av at den opptar plass i heimen. Da har du nok satt for høy pris! Enkelte vet bare ikke å sette realistiske priser.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #5 Skrevet 3. august 2011 Da har du nok satt for høy pris! Enkelte vet bare ikke å sette realistiske priser. Når jeg ser på finn så er det mange flotte kjoler som er priset latterlig billig i forhold til hva de har oppgitt som nypris. Nå vet ikke jeg hva ts har priset kjolen sin til, men virker som om bruktmarkedet er litt overbelastet.
Kontormus Skrevet 3. august 2011 #6 Skrevet 3. august 2011 Når jeg ser på finn så er det mange flotte kjoler som er priset latterlig billig i forhold til hva de har oppgitt som nypris. Nå vet ikke jeg hva ts har priset kjolen sin til, men virker som om bruktmarkedet er litt overbelastet. Nettopp. Jeg gidder hvertfall ikke selge min kjole som kostet 20.000 for skarve 2000. da beholder jeg den heller som et minne. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #7 Skrevet 4. august 2011 Nettopp. Jeg gidder hvertfall ikke selge min kjole som kostet 20.000 for skarve 2000. da beholder jeg den heller som et minne. Ja for DET er jo økonomisk av deg..
Sol79 Skrevet 4. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. august 2011 Da har du nok satt for høy pris! Enkelte vet bare ikke å sette realistiske priser. Syns ikke 3000 kr for kjole og underskjørt med nypris kr 12000, brukt en dag og attpåtil renset for kr 1000 i etterkant er for høy pris. Det er nok heller det at det er altfor mange kjoler på finn. Jeg har ikke noe ønske om å beholde kjolen, minnene for meg ligger ikkei kjolen og ikke har jeg plass til den heller.
Kontormus Skrevet 4. august 2011 #9 Skrevet 4. august 2011 Ja for DET er jo økonomisk av deg.. Hadde jeg vært økonomisk hadde jeg IKKE kjøpt kjole til 20.000 kr! 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #10 Skrevet 6. august 2011 Dette er på siden av temaet i tråden, men siden det virker som mange her har kjole ute på finn... Jeg har titta litt der etter kjole, og irriterer meg noe helt forferdelig over hvordan folk skriver annonser. Det er alltid bare sånn som "selger min superfantastiske brudekjole" og "dette er drømmekjolen, må sees!" Selvsagt synes du det er drømmebrudekjolen, jeg skjønner jo at du ikke hadde brukt 20 000 kr på den ellers. Men hvorfor ikke heller skrive hva slags fasong den har (f.eks A fasong eller havfrue), hva slags slep, og om den er stroppeløs, har halterneck eller ermer. Om dette hadde stått i klartekst, så hadde man jo kunnet sortere ut de kjolene som var aktuelle med et raskt søk. Nå må man i stede bla seg gjennom 2000 annonser (som i alle fall jeg ikke gjør). Så om jeg bestemmer meg for at jeg drømmer om en kjole med halterneck, så ender jeg med å bare se på de kjolene som kommer opp når jeg søker på halterneck. Kan jo være drømmekjolen egentlig ligger der, men går mag hus forbi...
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #11 Skrevet 6. august 2011 Dette er på siden av temaet i tråden, men siden det virker som mange her har kjole ute på finn... Jeg har titta litt der etter kjole, og irriterer meg noe helt forferdelig over hvordan folk skriver annonser. Det er alltid bare sånn som "selger min superfantastiske brudekjole" og "dette er drømmekjolen, må sees!" Selvsagt synes du det er drømmebrudekjolen, jeg skjønner jo at du ikke hadde brukt 20 000 kr på den ellers. Men hvorfor ikke heller skrive hva slags fasong den har (f.eks A fasong eller havfrue), hva slags slep, og om den er stroppeløs, har halterneck eller ermer. Om dette hadde stått i klartekst, så hadde man jo kunnet sortere ut de kjolene som var aktuelle med et raskt søk. Nå må man i stede bla seg gjennom 2000 annonser (som i alle fall jeg ikke gjør). Så om jeg bestemmer meg for at jeg drømmer om en kjole med halterneck, så ender jeg med å bare se på de kjolene som kommer opp når jeg søker på halterneck. Kan jo være drømmekjolen egentlig ligger der, men går mag hus forbi... Helt enig med denne! Å skriv størrelsen på kjolen i overskriften så vi slipper å gå innom 1000 kjoler i 38 når det egentlig leter etter 34.
Kontormus Skrevet 6. august 2011 #12 Skrevet 6. august 2011 Er det meg dere referer til? I så fall må jeg jo spørre om hvor kørka dere tror at en er??? Jeg for min del har ikke nevnt et ord om drømmekjole fordi jeg skjønner at selv om jeg liker den, behover det ikke være drømmekjolen for gud og hvermansen. Når jeg hadde den på Finn så sto det selvsagt en beskrivelse, opplysninger om hvem designeren var og opplysninger om størrelse og lengde. I tillegg til bilder. Så????
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #13 Skrevet 6. august 2011 Er det meg dere referer til? I så fall må jeg jo spørre om hvor kørka dere tror at en er??? Jeg for min del har ikke nevnt et ord om drømmekjole fordi jeg skjønner at selv om jeg liker den, behover det ikke være drømmekjolen for gud og hvermansen. Når jeg hadde den på Finn så sto det selvsagt en beskrivelse, opplysninger om hvem designeren var og opplysninger om størrelse og lengde. I tillegg til bilder. Så???? Jeg tror de mener det litt sånn generelt...? Jeg er forsåvidt enig i at mange burde vært flinkere til å merke annonsen med str. men jeg synes også at finn kunne hatt et litt bedre avansert søk når det kom til det punktet. Jeg bryr meg ikke om folk som skriver at det er "drømmekjolen", for meg er bildene viktigst.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #14 Skrevet 6. august 2011 Er det meg dere referer til? I så fall må jeg jo spørre om hvor kørka dere tror at en er??? Jeg for min del har ikke nevnt et ord om drømmekjole fordi jeg skjønner at selv om jeg liker den, behover det ikke være drømmekjolen for gud og hvermansen. Når jeg hadde den på Finn så sto det selvsagt en beskrivelse, opplysninger om hvem designeren var og opplysninger om størrelse og lengde. I tillegg til bilder. Så???? Det er jo ikke til deg personlig, det er vel ingen her som kan koble deg til en bestemt annonse på finn, så vi har vel ikke peiling på hvordan din annonse så ut. Det var bare en generell observasjon over hvordan mange av annonsene er, og hvor irriterende det kan være om man leter etter kjole der. Om din annonse ikke var som i beskrivelsen, så er de vel ingen grunn til å føle deg truffet (angrepet).
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #15 Skrevet 6. august 2011 Jeg tror de mener det litt sånn generelt...? Jeg er forsåvidt enig i at mange burde vært flinkere til å merke annonsen med str. men jeg synes også at finn kunne hatt et litt bedre avansert søk når det kom til det punktet. Jeg bryr meg ikke om folk som skriver at det er "drømmekjolen", for meg er bildene viktigst. Det plager ikke meg heller at noen skriver at det er "drømmekjolen," men det plager meg når det bare er sånne beskrivelser, altså at dette går på bekostning av de viktige opplysningene. Og ja, finn kunne sikkert hatt en avansert søkefunksjon, men det har de nå en gang ikke det. Så da burde jo folk heller kunne tilpasse annonsene etter det systemet som faktisk er. Og hvis alle beskrev kjolens spesifikasjoner i annonseteksten, så hadde faktisk den søkefunksjonen som er det nå (søk etter ord i annonsen)fungert utmerket.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #16 Skrevet 6. august 2011 Det plager ikke meg heller at noen skriver at det er "drømmekjolen," men det plager meg når det bare er sånne beskrivelser, altså at dette går på bekostning av de viktige opplysningene. Og ja, finn kunne sikkert hatt en avansert søkefunksjon, men det har de nå en gang ikke det. Så da burde jo folk heller kunne tilpasse annonsene etter det systemet som faktisk er. Og hvis alle beskrev kjolens spesifikasjoner i annonseteksten, så hadde faktisk den søkefunksjonen som er det nå (søk etter ord i annonsen)fungert utmerket. Ja er enig i det at folk burde være flinkere til å merke i annonsetekst når det nå en gang er sånn på finn. Det som jeg også synes er dumt er alle disse storselgerene som ødelegger litt. Nå er ikke jeg helt inn i finn opplegget, men synes det burde gå an å skille nytt fra brukt. Var inne der noen ganger for å kikke, men gav til slutt opp fordi det er tilnærmet umulig å finne str osv. Da var det enklere å kjøpe ny kjole annet sted på nettet. Kanskje det er flere som tenker sånn?
Kontormus Skrevet 7. august 2011 #17 Skrevet 7. august 2011 Dette er på siden av temaet i tråden, men siden det virker som mange her har kjole ute på finn... Jeg har titta litt der etter kjole, og irriterer meg noe helt forferdelig over hvordan folk skriver annonser. Det er alltid bare sånn som "selger min superfantastiske brudekjole" og "dette er drømmekjolen, må sees!" Selvsagt synes du det er drømmebrudekjolen, jeg skjønner jo at du ikke hadde brukt 20 000 kr på den ellers. Men hvorfor ikke heller skrive hva slags fasong den har (f.eks A fasong eller havfrue), hva slags slep, og om den er stroppeløs, har halterneck eller ermer. Om dette hadde stått i klartekst, så hadde man jo kunnet sortere ut de kjolene som var aktuelle med et raskt søk. Nå må man i stede bla seg gjennom 2000 annonser (som i alle fall jeg ikke gjør). Så om jeg bestemmer meg for at jeg drømmer om en kjole med halterneck, så ender jeg med å bare se på de kjolene som kommer opp når jeg søker på halterneck. Kan jo være drømmekjolen egentlig ligger der, men går mag hus forbi... Det var vel dette utsagnet som fikk meg til å anta at de tenkte på meg. Ikke meningen å virke "vill og gal" fordi jeg trodde jeg ble kritisert.
Tralla la Skrevet 7. august 2011 #18 Skrevet 7. august 2011 Jeg tenker litt som Kontormus. Har selv prøvd å selge kjolen min på Finn flere ganger, med lav pris, supergode bilder og skikkelig, informativ annonsetekst. Det funka ikke. Det er rett og slett altfor mange kjoler der ute. Hvis ingen vil kjøpe den av meg beholder jeg den heller som et minne. Det er ikke slik at jeg MÅ ha de pengene, så da beholder jeg heller kjolen selv om den tar mye lagringsplass. Kan være morsomt å ta den fram om 20 år. Har også en hemmelig drøm om at min lille datter vil gifte seg i den en dag, eller sy den om til sin egen drømmekjole. Hun kan få gjøre hva hun vil med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå