AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Katten kom hjem igår tilsynelatende fin helt til han ble plukket opp, da hylte han. Trykket, strøk og kjente på kroppen men fant ingen skader sånn sett bortsett fra ømhet. Idag virker det som om kroppen hans har stivnet siden han sliter litt med hopping og landing. Kan han ha fått en hard landing, påkjørt? Håper det går bra å vente med veterinær til det åpner.. Han spiser og drikker normalt.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 får han gått på do??? Både urin og avføring normal? Tråkker han ned på alle bein? Puster normalt? Svarer du ja på alle kan det hende han har fått seg et slik smell og blitt øm, men stor sannsynlighet for at alt går fint. Svarer du nei ville jeg dratt til dyrlege (idag om mulig).
katinkatinka Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 Høres ut som den har fått noen indre skader av noe slag. Veldig typisk for påkjørsel, men også ved enkelte sykdommer, etc. Om den spiser og er rolig i dag kan du ta den til veterinæren i morgen tidlig. Om den skulle oppføre seg annerledes enn vanlig, f.eks gi uttrykk for smerte eller sjangle/være veldig søvnig bør du finne ut hvem som har helgevakt ved akutte situasjoner på veterinærkontoret. Si i fra hvordan det går, da
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #4 Skrevet 31. juli 2011 Alt virker normalt bortsett fra en avstivet gange, og smerter ved hopping og landing. Legger seg ned når han kan, sitter ikke. Jeg vet ikke om han får gått på do ettersom det er utekatt og han kom hjem ganske sent. Off.. Får håpe alt går bra.
Gjest Lille-pus Skrevet 31. juli 2011 #5 Skrevet 31. juli 2011 Frem med den do-kassen som står tilgjengelig for ham om vinteren. Det er ganske viktig å få sjekket ut at han får gjort fra seg på nromalt vis.
CathFoto Skrevet 31. juli 2011 #6 Skrevet 31. juli 2011 Ta pusen med til dyrlegen, om han har vondt/ubehag er det ikke noe vits i å pine ham. Finn ut hvem som har akuttvakt og snakk med de, det er det minste du kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #7 Skrevet 31. juli 2011 Ja herregud, jeg har ikke tenkt til å pine katten. Har fått avslag på akutt i helgen før, og da hadde jeg en underernært katt som hadde vært borte en uke som da ikke klarte å hverken spise eller noe annet. Det må sprutende pulsårer til for at den karen rykker ut.. Han klarte å tisse, og få i seg litt våtfor, så får jeg håpe han klarer å sovne til dyrelegen åpner 0730. Jeg skal oppdatere for de som er interessert.
CathFoto Skrevet 31. juli 2011 #8 Skrevet 31. juli 2011 Jeg innser at mitt innlegg var i overkant krasst, beklager det. Jeg ser jo at du gjør det du kan for katten din. Håper det går bra, lykke til.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 Han har nok blitt påkjørt eller falt ned fra en stor høyde, ihvertfall et realt slag sa veterinæren. Han har fått litt piller siden røntgenen var helt fin, så får tiden lege alle sår. Jeg er så lettet for at det ikke var noe brudd.
Green Lady Skrevet 1. august 2011 #10 Skrevet 1. august 2011 Å, så bra Krysser fingrene for at pus snart er tilbake til sitt gamle jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå