AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Min bestemor har til slutt gått bort, og vi sitter igjen med et hus som skal ut for salg når dødsbo er ryddet. Problemet er at vi ikke kan selge huset før vi finner hva fader de har gjemt inni veggen. Hun og bestefar har et "hulrom" eller noe i den duren i veggen på ca. 10 liter i stuen hvor det ligger litt diverse. Av forskjellige årsaker er det viktig at vi finner dette. Hun rakk aldri å si hvor det var, men vi har disse ledetrådene: Det er ikke i et møbel, ikke bak bilder og ikke på en vegg med vinduer i. Altså, det er i en vegg, det har hun sagt. Tydeligvis er det også latterlig åpenbart når man vet det. Jeg har forsåvidt tenkt hittil: inni dørkarmer, ventiler(men det rommer jo ikke 10L..), bak bilder.. Noen andre som har noen ideer? Tydeligvis var det VELDIG viktig at vi fikk tak i dette før vi solgte huset. Blir gal.. 1
Auri Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 Jeg vil tippe dere bare må banke dere bortover hele veggen (dere er sikker på at det ikke e gulv?), se om dere hører noen lydforskjell, og så ta det derfra. 3
Nevian Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 Dette er jo råspennende Kan fort være inne i en bærevegg da disse gjerne er tykkere. Du må trø til med god gammeldags banking og lytting på veggen da 4
Nuttery Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Jeg vil tippe dere bare må banke dere bortover hele veggen (dere er sikker på at det ikke e gulv?), se om dere hører noen lydforskjell, og så ta det derfra. Kanskje det er gulv... De har nå sakt at det er vegg, så får vel gå utifra det. Blir helt GAL av å ikke vite hva som ligger der.
Nuttery Skrevet 30. juli 2011 #5 Skrevet 30. juli 2011 Dette er jo råspennende Kan fort være inne i en bærevegg da disse gjerne er tykkere. Du må trø til med god gammeldags banking og lytting på veggen da Er det noen mulighet å finne ut sånn rett som det er hva som er en bærevegg og hva som er vanlig vegg?
Nevian Skrevet 30. juli 2011 #6 Skrevet 30. juli 2011 Hvis man ser bærebjelker i taket må hver ende av disse hvile på en vegg - en bærevegg. I døråpninger etc ser man jo gjerne hvor tykk veggen er da. Hvis noen er tykkere enn andre er jo det et hint. Og med tanke på at det er et hulrom kan vi vel utelukke betongvegger med mindre det er en utsparing.
Gjest Jytte Skrevet 31. juli 2011 #7 Skrevet 31. juli 2011 Jøss så spennende, minner meg om Frøken Detektiv og Hardy Guttene fra barndommen 2
Colargol Skrevet 31. juli 2011 #8 Skrevet 31. juli 2011 Jeg vet at pappa har et måleinstrument som han bruker for å sjekke tykkelsen og massen (om jeg husker riktig) av en vegg, regner med at rørleggere, elektrikere og andre håndverkere også bruker det samme instrumentet -husker ikke hva dette verktøyet kalles, men vil tro byggevare-butikker kan hjelpe deg. Da vil du iallefall finne ut hvor du kan lete -og kanskje hvor det er hulrom. Noen andre her som har hørt om instrumentet jeg tenker på?
Phaedra Skrevet 31. juli 2011 #9 Skrevet 31. juli 2011 Det står ikke en vase noe sted? I et vindu eller noe slikt? Nå ble jeg kjempenysgjerrig, jeg og Bestemoren min gjemte alt hun hadde i gardina si. Hun sydde smykker og penger inn i folden nederst. Vi fant det ut da vi sendte gardinene på renseri for henne en gang. Hun hadde selv glemt at det lå der... 1
Nuttery Skrevet 31. juli 2011 #10 Skrevet 31. juli 2011 det er visst i en vegg... helt grønn av nyskjerrighet (hvis det går ann )
Gjest Uglefot Skrevet 31. juli 2011 #11 Skrevet 31. juli 2011 OMG! Jeg kommer og jeg tar med meg den største slegga jeg kan finne! 7
Tropic Skrevet 31. juli 2011 #12 Skrevet 31. juli 2011 Stemmer for sleggeforslaget Har dere noen formening om hva det kan være? F.eks om det er noe metall, kunne man brukt metallsøker. Jeg ville nok dratt til en byggvarebutikk, funnet meg en kar (dame) og forklart situasjonen, kanskje de har et tips eller instrument man kan bruke.
Nuttery Skrevet 31. juli 2011 #13 Skrevet 31. juli 2011 Gjetter på arvegods (sølvtøy, smykker), dokumenter og cash muligens noe våpen....
Gjest Eurodice Skrevet 31. juli 2011 #14 Skrevet 31. juli 2011 Jeg vet at pappa har et måleinstrument som han bruker for å sjekke tykkelsen og massen (om jeg husker riktig) av en vegg, regner med at rørleggere, elektrikere og andre håndverkere også bruker det samme instrumentet -husker ikke hva dette verktøyet kalles, men vil tro byggevare-butikker kan hjelpe deg. Da vil du iallefall finne ut hvor du kan lete -og kanskje hvor det er hulrom. Noen andre her som har hørt om instrumentet jeg tenker på? Dette tenkte jeg også på, men husker ikke ikke hva det kalles.
MalloryK Skrevet 31. juli 2011 #15 Skrevet 31. juli 2011 Blæh, vedder på at dette blir en tråd uten svar, slik som gusteblast tråden 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #16 Skrevet 31. juli 2011 Åh så spennende! Dog gleder jeg meg ikke til jeg en dag sitter i samme problem. Har ei mor som ikke har mer tro på banken enn enhjørninger og drager, så jeg vet at en dag må jeg ransake hele huset hennes etter spesielle steder hvor hun har gjemt ting. En gang mistet i gulvet jeg en julestjerne som skal sitte på toppen av treet, den knuste og det velvet ut noen tusenlapper og noen smykker. "åååå, så det er det der er, altså!" kom det fra min mor. Ser frem til det allerede.. 5
Nuttery Skrevet 31. juli 2011 #18 Skrevet 31. juli 2011 Blæh, vedder på at dette blir en tråd uten svar, slik som gusteblast tråden Hvis det er noe utenom det vanlige som kan være identifiserbart for meg og min familie så blir det nok ikke fortalt her, nei. Åh så spennende! Dog gleder jeg meg ikke til jeg en dag sitter i samme problem. Har ei mor som ikke har mer tro på banken enn enhjørninger og drager, så jeg vet at en dag må jeg ransake hele huset hennes etter spesielle steder hvor hun har gjemt ting. En gang mistet i gulvet jeg en julestjerne som skal sitte på toppen av treet, den knuste og det velvet ut noen tusenlapper og noen smykker. "åååå, så det er det der er, altså!" kom det fra min mor. Ser frem til det allerede.. Åherregud, du har det nok enda verre enn vi har det.. Og vi er 11 stk til å lete. 1
Gjest Uglefot Skrevet 31. juli 2011 #19 Skrevet 31. juli 2011 Hvis det er noe utenom det vanlige som kan være identifiserbart for meg og min familie så blir det nok ikke fortalt her, nei. Men du må iallefall fortelle om det er oppklart! Jeg er sååååå nysgjerrig, og ja, det er vel litt ufint. Verste jeg vet er uoppklarte mysterier her inne på KG, går ikke an å plage oss nysgjerrigperer på den måten 3
Sunchild Skrevet 31. juli 2011 #20 Skrevet 31. juli 2011 Mine foreldre har en selvbygd bokhylle/TV-møbel, rimelig stor, fyller en halv vegg, og et sted inni den er det visstnok et hulrom med masse "viktige" dokumenter. Hvor i hylla, derimot, er et mysterium så langt (for alle oss andre). Om de har noe tilsvarende møbel, kanskje det er "bygd inn" der også? Eller hva med løse dørkarmer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå