Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å reise på bilferie i søreuropa, og jeg har lyst til å ta ting litt på sparket. Jeg pleier vanligvis å bestille hoteller og alt på forhånd, og bare være i en by jeg har bestemt på forhånd.

Hvordan gjør dere det med å finne overnatting sånn "på sparket"? Om dere finner ut at i dag kjører vi hit og dit, hvordan ordner dere da overnatting? Jeg har ikke smarttelefon, og er ikke sikret nettilgang overalt. Jeg har ikke lyst til å bruke alt for mye tid til å lete etter overnatting.

Skrevet

Vi var på bilferie i Europa når jeg var liten, lenge før smarttelefoner... Mamma hadde en europa-kartbok, hvor overnattingssteder og spisesteder var markert. Lurer på om den var fra NAF?

Men et tips: Ha telt og alt man trenger til det i bilen for worst case. Vi brukte teltet én gang i løpet av de to ukene vi var på veien, for stedet vi skulle sove på hadde lagt ned bare et par måneder i forveien...

Skrevet

Nettopp vært på bilferie i Sverige, Danmark og Tyskland. Hadde overnatting i Tyskland, men de andre nettene tok vi svært på sparket - sov faktisk i bilen alle nettene utenom én natt i telt vi hadde pakket med. :ler:

Det var tusenvis av overnattingstedet langs veiene, så tviler på at det er problem å finne noe for natta.

AnonymBruker
Skrevet

Det typiske er at man kommer frem sent på kveld/natt og ingen er da til stede, så åpne øynene tidlig etter campingplasser med hytter og hoteller. Også som nevnt må man alltid ha reserveløsning i bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...