Gå til innhold

Nekter å spise

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La henne styre det selv. Så lenge hun følger kurven sin er det jo ingen grunn til å ta noen grep. Barnas mage er liten. Hvis jeg spiser en skive til grokost, så kan jeg jo ikke nødvendigvis forvente det samme av en 1-åring? Flaskemelk metter mye, det ville jeg ha kuttet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Slutt å tving i henne mat.

Og la henne spise selv. Hvordan skal hun ellers lære seg det? Hun er 14mnd, ingen baby lenger.

Ingen grunn til å gi henne melk på flaske.

Utsett deres middag til hennes kveldsmat, og heller gi henne en yoghurt, skive, knekkebrød e.l når det er hennes middagstid.

Skrevet

Jeg forstår godt at du blir bekymret, det ville de fleste foreldre blitt når barna deres ikke spiser.

Kanskje dere kan prøve å ikke lage så mye oppstyr rundt det? tenk litt over hvordan dere selv ville reagert visst dere var barnet. Hadde man selv hatt lyst på mat når man ikke får spise selv, får noe annet enn alle andre og man blir tvunget til å spise eller man blir "maset" på for å spise. Skjønner at det ikke er lett når man har prøvd alt og barnet fortsatt ikke spiser.

Min mor har sagt til meg at jeg heller aldri spiste og hun prøvde alt hun kunne komme på å gjøre, men det var ikke før hun ga opp at jeg begynte å spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...