Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :biggrin:

Som tittelen sier, hvor lang tid brukte du å komme frem til din stil? Hva inspirerte deg etc? Har du alltid visst hva du har likt, eller har det kommet litt etter hvert? Trenger hjelp, jeg er håpløs!

Min "karriere" innenfor mote er ikke veldig imponerende, for å si det sånn :fnise: Jeg og lillesøsteren min fikk så og si aldri penger til klær, det var alltid arv/ loppisklær som gjaldt. Da jeg så ble litt større og fikk tilgang på penger var det som gjaldt å kjøpe kjøpe kjøpe, helt ukritisk :P Etter et par år klarte jeg å venne meg av med det da, men jeg er fortsatt en slik person som liker "alt" og aldri tenker på om klærne etc passer sammen med det jeg allerede har, skapet flyter over av bomkjøp og dill! Sukk.

Nå er jeg og samboeren igang med Den store flyttesjauen 2011, jeg har rensket opp i klær etter beste evne og kastet/ gitt bort masse og prøvd å være litt hardhjertet med hva jeg beholder, for at det skal bli lettere å starte på ny frisk :) Så nå trenger jeg et par råd, er såååå lei av å gå rundt og føle meg sjuskete uansett hva jeg skal.

Det eneste jeg har funnet ut at jeg virkelig liker, er svarte jeans :P Haha, er vel mitt statementplagg.. Er også utrolig dårlig til å bruke smykker /annen pynt.

Fortell meg din motehistorie? :) Hvordan fant du "deg selv", klesmessig? :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Kathpus
Skrevet (endret)

Jeg tittet en del på Nelly.com og andre klesbutikker før jeg fant min klesstil. Det var for det meste disse klesbutikkene som inspirerte meg.

Selv kjøper jeg sjelden klær som vises frem i alle disse magasinene, ettersom veldig mange av klærne er vintage og demin. Dette er jeg veldig lite glad i.

Dermed sjekket jeg litt rundt på disse nettbutikkene, og fant min personlige stil derfra. :)

Jeg bruker gjerne klær som dette:

http://nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/286187-0029?$productoverwiev2_2$

Endret av Kathpus
Skrevet

Nå som det er sommer så er det sommerkjoler. Masse fine kjoler.

Skrevet

Jeg tittet en del på Nelly.com og andre klesbutikker før jeg fant min klesstil. Det var for det meste disse klesbutikkene som inspirerte meg.

Hehe, liker godt å sitte og glane på nettsider jeg også, skuffelsen er bare så stor når ingenting blir like fint på meg :P Klærne pleier også å være helt annerledes i stoff etc enn jeg forestilte meg, men størrelse har jeg sjelden bommet på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fant min stil da jeg gikk på videregående og ville gjøre litt opprør mot de som følte for å mobbe meg. Og jeg fant ut at det var veldig meg, dvs klærne jeg valgte. Skal sies, liker jeg en kjole så kjøper jeg den, uavhengig av stilen sånn sett.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Kathpus
Skrevet

Hehe, liker godt å sitte og glane på nettsider jeg også, skuffelsen er bare så stor når ingenting blir like fint på meg :P Klærne pleier også å være helt annerledes i stoff etc enn jeg forestilte meg, men størrelse har jeg sjelden bommet på.

Det er som regel slik at man tror det ikke blir like fint på deg selv. :) Det er litt merkelig hvorfor det skal være slik.

På Nelly er det ofte at fargene ikke stemmer helt med bildet. Derfor ser jeg alltid på catwalk videoene før noe bestilles.

Skrevet (endret)

Skal sies, liker jeg en kjole så kjøper jeg den, uavhengig av stilen sånn sett.

Er litt det som er problemet, kjøper noe og etterpå finner jeg ut at det passer ikke med noe jeg har, ergo får jeg aldri brukt det :sjenert:

http://images.asos.com/inv/media/0/4/8/4/1704840/mustard/image1xl.jpg

Det er noe ala det jeg kunne tenkt meg, stramt og klassisk, med morsomme innslag her og der. Men herregud, hvor skal man begynne :gjeiper:

img-tags fjernet

Bond, mod

Endret av Bond
Skrevet

Det er som regel slik at man tror det ikke blir like fint på deg selv. :) Det er litt merkelig hvorfor det skal være slik.

Er vel kanskje naturlig, siden jeg langt fra ser ut som noen modell :eeeh: Men skjønner hva du mener, går alltid og glaner beundrende på andres stil, men om jeg har noe lignende ser jeg ut som et dass i mine egne øyne :glare:

Takk for tipset om catwalken!

Skrevet

Den der er litt vanskelig egentlig. Å finne sin egen stil altså :) Jeg tror faktisk at det er en livslang prosess, da stilen man selv har forandrer seg med tiden og samfunnets klesmote også forandrer seg.

Når det gjelder meg personlig er det litt vanskelig å si hva som er min stil. Jeg blander litt av alt. Jeg har en stil på uni, en på jobben, en på byen, en hjemme, en på trening. Jeg syns det er vanskelig å finne noe eget som jeg står ved i klesstilen sånn generelt. På uni går jeg ofte i tight jeans eller tights/treggings (komfortabelt) og tunika eller korte topper med skinnjakka over, kanskje litt aceessories, men ikke mye. På jobben krever det av meg å kle meg pent og da er jeg veldig feminin og kvinnelig, som regel i skjørt, kjoler eller lange topper med pene sko og fikset på håret. Når jeg skal ut på byen ser jeg på været og velger stilen deretter. Det ender ofte opp med at jeg går med f.eks. shorts, lang topp, en fin jakke og høyhælte sko eller bare gjøre det enkelt med ei stilig bukse, enkel topp og kule accessories. Hjemme går jeg alltid, alltid i joggebukser eller lette kjoler/skjørt som er bare å hoppe i. Det er så godt.

Skrevet

Jeg har en rocka bohem stil med innslag av folklore, noe a la dette;

http://lookbook.nu/look/2070675-Les-D-esses-Des-Boots

Har alltid vært glad i skinnvesker, skinnarmbånd og skinn/lærsko. Mye brunt og svart.

Fant vel klesstilen min gradvis gjennom videregående, og bortsett fra en gother periode og en lilla periode, har jeg vært trofast mot stilen min. Det er viktig for meg å føle meg hjemme i klærne mine.

Gjest Applecore
Skrevet

MYE prøving og feiling for min del; og nå nærmer jeg meg 30 og føler at jeg må endre litt på stilen min igjen...

Jeg har alltid hatt en sånn ca ide om hva jeg liker, men har alltid syntes at det er vanskelig å merge det med mitt eget klesskap og min egen kroppsform :P

Jeg ble ganske voksen før jeg lærte meg å kle meg etter kroppsformen min.

Jeg liker å kle meg litt sært, mye svart og blander gjerne søte plagg med barske.

Mulig betegnelsen Hennes & Mauritz-gother passer til meg :fnise:

Finner inspirasjon til klesstil overalt egentlig - alt fra Cubus-reklamer til Tim Burton-filmer.

Skrevet

Stilen min er som den alltid har vært: søt og romantisk.

Helt siden jeg var liten har jeg alltid elsket blomster og blonder, så det er mye av det i garderoben min. :) Jeg prøver å tone det ned, da, sånn at det blir mer detaljer enn store skrikende blomster. Og ettersom jeg blir eldre prøver jeg å legge meg til en litt mer klassisk stil, med rene linjer. Kroppsfasongen min kler dessuten kroppsnære klær, den slanke linje, best. Jeg ser rett og slett litt bollete ut med vide skjørt eller løse topper...

Men ja: søte topper og kjoler, blomster og blonder. :)

Gjest Katee
Skrevet

Jeg 'fant' meg selv da jeg var ferdig å studere. Med mer penger mellom fingrene og noen av student-kiloene borte, ble det plutselig moro å shoppe.

Jeg liker en litt sofistikert look med innslag av litt dramatiske detaljer, det være seg et knallfarget sjal, tights eller veske, lang ørepynt eller lange smykker.

Elsker blonder, puffermer, nesten usynlige broderte detaljer :rodmer: Korallfarger, knallblå, lilla og bruker ellers mye sort, hvitt og grått. Jeg eier nesten ingen bukser og bruker mest kjoler.

Stilen min ligner mye på dette:

http://gossipgirlepisodeguide.net/wp-content/uploads/2008/01/blair-marc-jacobs-dita-dress.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes man trenger to ting for å finne en stil som både er en selv og som kler en: Kunnskap og tid. Kunnskap om snitt, stoff og din egen kroppsform gjør det enklere for deg å finne ting som kler deg, og når du tar deg tid til å føle på hvordan klærne føles for deg, hvordan de sitter og hva du egentlig synes om dem slipper du alle feilkjøpene. Gå i butikker, prøv snitt, kjenn på stoff og se hvordan klær passer til din kropp. Og kjenn etter hvordan plagget føles for deg, for mens de fleste plagg er helt greie eller bare stygge på en selv, er det alltid noen som snakker til deg. En t-skjorte som bare passer deg perfekt, eller en kjolefarge som matcher øynene dine. Det er de plaggene du skal ha i garderoben, de som føles som om de er laget akkurat for deg. Etterhvert finner du ut hva du liker, og hvilke plagg og merker som ser pent ut på deg, og da kan du lete blant dem for å finne "dine plagg". Så har du stilen din.

Gjest Jytte
Skrevet (endret)

Jeg liker den klassiske looken med få farger, rette linjer, elegant og tidløs .. og litt bohem da jeg elsker kjoler, skjørt, lange skjerf og store smykker.

Kari Bremnes er mitt stilikon og den jeg best kan sammenligne meg med når det gjelder klær og smykker.

Stilen min har gått seg til med årene ettersom jeg fikk bedre råd og kunne kjøpe litt mer eksklusive klær.

Endret av Jytte
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Vel, jeg har vært borti mange forskjellige stiler xD

Da jeg var fjortiss var det goth som gjaldt. Svarte klær, svart hår, svart lebestift og hele pakka.... Jeg vet ikke helt hva jeg ble inspirert av i begynnelsen. Det handla vel mest om at jeg var ganske upopulær på ungdomsskolen, så jeg ville liksom vise meg frem.

Så begynte jeg å lese manga, og ble etterhvert veldig interessert i Japan xD Så da var det 'harajukustilen' som gjaldt. Hadde rødt hår, mase farger, masse fargerike smykker osv....

Så har jeg i småperioder vært innom både noe slags hip-hop stil og noe slags punk :P

Så gikk jeg tilbake til goth igjen da jeg var rundt 18-19.. Kjøpte meg noen korsetter og platåstøvletter og tok et par piercinger.

Rundt den tiden hang jeg noe i 'goth/rock' miljøet og ble vel påvirket derfra.

Japaninteressen var fremdeles der, men ikke så voldsom. Men ble også interessert i en stil som heter lolita og kjøpte meg et par sånne plagg. Gikk både rundt i sweet-lolita, og goth-lolita samtidig som jeg blanda lolita-stilene med korsetter og platåsko osv...

Etterhvert har jeg vel gått litt lei den veldig ekstreme stilen... Jeg kan gjerne kle meg sånn ved spesielle anledninger, eller om jeg føler for det. Men det er sjeldent. Jeg syntes fremdeles det er dritkult da.. men det er ikke helt min greie lenger.

Så nå har jeg begynt å interessere meg litt mer for en slags snodig 'hippie/bohem' stil og sånn... Brunt, sennepsgult, blomstermønster, dyremønster, afrikamønster blanda med litt 'tacky' elementer som gull, sølv, knæsje farger...

Prøver fremdeles å holde stilen min litt mer alternativ.

Men det kommer nok til å forandre seg igjen snart tenker jeg :P

Ett av mine store forbilder om dagen er Audrey Kitching, og jeg har sinnsykt lyst på mange av klærne hun har;

http://favim.com/image/102643/

http://favim.com/image/80967/

Endret av otilie
Gjest gutt92
Skrevet

Jeg er VELDIG glad i farger, jeg skater og står på twintip, så har litt skate/ski stil, blandet med litt gangster på en FIN måte, ikke sånn man ser på som tragisk, men moteriktig! Det er pga jeg også spiller hockey og amerikansk fotball og der blir det mer en blanding av "bra" (hockey) og litt gangster (amerikansk fotball).

Det med amerikanske sporter er sikkert ikke så kjent for dere damer, men it makes sense to me :D Har litt amerikanisert stil også etter å ha bodd der.

Om jeg får lov til å skrive her :)

Gjest Tigress
Skrevet

Eg leiter framleis etter stilen min, men har lagt frå meg hettegenserane no, då. Også har eg blitt flinkare til å kle meg i snitt og fargar som kler meg, i staden for å følgje moten. Eg hår og brukar masse klede som visst er umoderne, men som ser bra ut på meg. Det er aldri heilt ut å ha klede som sit godt. Men å kalle det ein stil, det trur eg vil vere å strekke det litt langt...

AnonymBruker
Skrevet

Eehm, hva skjer med å "finne sin stil"? Det er kjedelig, alle gjør det for tiden. Mye gøyere med folk som heller følger motebildet og tar den helt ut. :D På stadig søken etter det nye. :closedeyes:

Skrevet

Føler jeg også har vokst ut av joggedressen og hettegenseren med tiden. Liker litt mer klassiske fine klær nå, basisplagg man kan ha i noen år gjerne av litt bedre kvalitet. Har egentlig flere stiler, litt romantisk av og til, litt røff og rocka andre ganger og andre ganger igjen enkelt og klassisk bare piffet opp med et fargerikt sjerf e.l.

Har følt noen ganger at jeg ikke har noe å ha på meg, at alt blir feil, at den toppen passer ikke til den buksen osv.

Men hvis man planlegger og ser over hva slags klær man faktisk har, gjerne legge det på sengen eller henger det opp.Så ser man lettere hva man mangler til et antrekk eller som kombinasjonsplagg til flere antrekk og har det i mente når man går og handler.

I tillegg synes jeg det er mye bedre å spare endel penger og kjøpe et helt antrekk eller to om gangen, da blir ikke skapet så oppstykket og delt.

Men mitt tips er planlegging på forhånd og hold deg til det når du er ute å shopper, og ikke kjøp bare for å kjøpe eller fordi det er på salg hvis du ikke kan kombinere det med noe i skapet ditt. Tenk helhetlig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...