Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har tenk til å laste ned Spotify nå, men jeg lurte bare på om Spotify er helt gratis? :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I teorien ikke. Gratisversjonen gir deg bare så og så mange minutter med musikk i måneden (som en smaksprøve), da er det bedre å betale 49,- for uendelig musikk.

Skrevet

I teorien ikke. Gratisversjonen gir deg bare så og så mange minutter med musikk i måneden (som en smaksprøve), da er det bedre å betale 49,- for uendelig musikk.

ok, men får jeg flere minutter i neste måned da eller?

Skrevet

49 kr/mnd er ca 1,63 kr per dag.

AnonymBruker
Skrevet

ok, men får jeg flere minutter i neste måned da eller?

Ja. Men det er ganske store begrensninger i tillegg til den irriterende reklamen. Dette sier Spotify om gratistjenesten Spotify Open:

When you open your account you receive 20 hours free streaming time - that’s roughly equivalent to to 25 albums of music. For the first six months, you will then receive 5 additional hours free streaming time every week. The extra 5 hours is added on roughly the same day of the week, and time of day that you created your Spotify account. If you do not use all of this streaming time each week, it will be saved up, to a maximum of 20 hours.

After 6 months, your free streaming has to be limited further. The weekly streaming allocation becomes 2.5 hours, and the maximum saved time will be 10 hours. In addition, each individual track can only be streamed 5 times in total. We hope that this will still give you a great opportunity to share and discover new music, and to keep your musical options wide open.

Jeg synes absolutt Spotify er vel verdt å betale for med tanke på at man får tilgang til så mye musikk, og 49 kr pr mnd er en liten pris å betale.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å betale for premium versjonen av Spotify. Det er billig å betale for et så bra program.

Skrevet

Ja, gratisversonen av Spotify er nok helt gratis. Du betaler altså ingenting for programvare eller musikken, men det er restriksjoner. Du kan ikke høre på musikken offline, og du kan høre på musikk 20 timer per. mnd. + at det spilles av reklame mellom hver 2-3 sang, og reklamen kan ikke mutes eller fjernes.

(nå har det kommet endringer som jeg ikke er helt sikker på, siden jeg selv bruker premium, så det kan være noe annerledes)

Hvis du vil slippe reklame, og vil høre musikk så mye du vil også i offline, så bør du kjøpe premium. Det koster ikke så veldig mye, og med premium så kan du bruke spotify på mobilen slik at du kan høre på musikk i bilen, på bussen etc.

Skrevet

Tusen takk for alle svarene <3

Skrevet (endret)

Jeg betaler 99 kroner i måneden for Spotify Premium. Det er verdt det. Da kan jeg ha offline-spillelister og Spotify på mobilen. Slipper også reklame. Elsker det!

Endret av antibac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...