Gjest gjesten65 Skrevet 21. november 2003 #1 Skrevet 21. november 2003 Noen som vet hva dette ordet betyr ?
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #2 Skrevet 21. november 2003 Kanskje er jeg helt på jordet, men jeg mener å ha hørt at tilak betyr kjærlighet eller noe slikt. Da kan det hende tiluk betyr noe av det samme? Noen andre visere?
asterix Skrevet 21. november 2003 #3 Skrevet 21. november 2003 Mange år siden jeg lærte thai,så det "ringer ingen bjeller". I hvilken sammenheng står dette ordet? Hadde jeg hatt det skrevet på thai så har jeg noen ordbøker liggende et sted, men fra vestlig skrivemåte er det håpløst.
Gjest gjesten65 Skrevet 21. november 2003 #4 Skrevet 21. november 2003 Det stod etter et navn, og det er ikke et etternavn
Rannva Skrevet 21. november 2003 #5 Skrevet 21. november 2003 Kanskje er jeg helt på jordet' date=' men jeg mener å ha hørt at tilak betyr kjærlighet eller noe slikt. Da kan det hende tiluk betyr noe av det samme?[/quote'] Mulig det er en slags "jeg elsker deg" eller "love", og tilak/tiluk er det samme bare men for hannkjønn/hunkjønn? Så det du har lest er av typen "Ole, jeg elsker deg"? Hilsen Tiny som ikke kan et ord Thai..
Gjest gjesten65 Skrevet 21. november 2003 #6 Skrevet 21. november 2003 Det stod (navnet på vedkommende )XXXX tiluk Og personen som skrev det er thailandsk, så det skal være thai. Har søkt på nett men når jeg gåt på thai-engelsk ordbok får jeg bare opp en masse thailandske tegn.
_Nida_Michelle Skrevet 22. november 2003 #7 Skrevet 22. november 2003 "Tiluk" betyr kjære....Uttales tilakk... F.eks i et brev...."Espen tiluk"=Espen kjære/kjære Espen Håper det var til hjelp! :D
asterix Skrevet 23. november 2003 #9 Skrevet 23. november 2003 Aha - "tirak" Thai'ene har problemer med forskjellen på uttalen av bokstavene L og R slik at ord som egentlig på thai skrives med R-lyd ofte blir skrevet med L når de skal skrives med vestlig alfabet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå