Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Hei! Jeg har lest flere steder at jenter/kvinner med litt stor mage skal gå for bukser/jeans med høyt liv. Men jeg har også lest at vi skal styre unna slike bukser/jeans. Hva er deres mening om det? Og dere som bruker slike bukser, hva slags overdeler kombinerer dere med? *takknemlig for alle svar*
Gjest Kathpus Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 (endret) Jeg synes alle skal få gå med klær man føler seg komfortable i. Selvfølgelig er det mennesker som liker å pirke på hva andre bruker av klær osv. Også har vi jo disse som forteller oss hva vi skal bruke og hva vi bør styre unna. Det er disse jeg styrer unna. Jeg bruker som regel en bluse eller en helt enkel topp til slike bukser. Det kommer litt an på hvilken anledning buksene skal benyttes i. For eksempel kan jeg finne på å bruke en svart bukse med en bluse, til en finere anledning. Da blir det gjerne sko med hæler også. Endret 30. juli 2011 av Kathpus
kanelsnurr Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 Jeg har lest flere steder at jenter/kvinner med litt stor mage skal gå for bukser/jeans med høyt liv. Men jeg har også lest at vi skal styre unna slike bukser/jeans. Det er mulig jeg tar feil her, men jeg tror ikke at de to rådene er så motstridende som det høres ut, men at høyt liv og høyt liv er forskjellige ting. I de rådene som sier at man bør styre unna høyt liv, så tror jeg det menes denne typen high-waste. Fordi det ikke er det mest "tilgivende" plagget, om man kan si det på den måten. Men det er langt herfra til å velge en bukse med skikkelig lavt liv, og det rådet om å velge høyt liv tror jeg snakker om valgmulighetene innenfor det som er en "normal" bukse. Selv en slank person, kan få "muffinstopp" med en bukse som slutter feil sted. Hva er deres mening om det? Jeg er enig med Kathpus, om at man bør gå i det man føler seg vel i selv, og gi f i hva andre måtte synes. Med det sagt, så er det ikke til å stikke under en stol at de damene som opfattes som mest velkledd, er de som har lært seg kunsten å kle seg etter sin kropp. Det betyr ikke at man følger sånne råd som over slavisk, til det er de er alt for kategoriske. Når man deler alle kvinner inn i fire kroppstyper, så er det nesten ingen som vil passe 100% i en kategori. Sånne råd er kanskje ett godt sted å begynne om man ikke har peiling, men egentlig må man bare prøve mye forskjellig for å finne ut hva man kler. Jeg tror immidlertid at for de fleste (som er over fjortiss/saueflokk-perioden) så er det ganske bra samsvar mellom hva man føler seg skikkelig fin i, og hva man kler. Så om du står i prøverommet og føler deg smashing i en high-waste bukse, og det eneste som holder deg tilbake er at du har lest i DetNye at damer med din fasong ikke kler det, så burde den buksa få være med hjem. Hvis du derimot ikke klarer å bestemme deg om det er flatterende eller ikke, så burde du ikke kjøpe den. Tja-klær blir alltid bomkjøp, som blir brukt en gang for så å havne i glemselen innerst i skapet. 1
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Takk for gode svar, begge to! Jeg er helt enig med dere i at man bør gå for det man føler seg vel i, godt å høre at flere mener det
page Skrevet 31. juli 2011 #5 Skrevet 31. juli 2011 Det verste jeg ser er mage som tyter ut over buksekanten. Med litt mage får man ofte dette problemet med "vanlige" bukser (med lavt liv), men med et høyt liv vil alt holde seg på plass, og det ser mye mer flatterende ut. (I alle fall hvis overdelen ligger over buksa, de aller færreste kler bukser med høyt liv utenpå overdelen, etter min mening.) 1
Maria M Skrevet 31. juli 2011 #6 Skrevet 31. juli 2011 Det verste jeg ser er mage som tyter ut over buksekanten. Med litt mage får man ofte dette problemet med "vanlige" bukser (med lavt liv), men med et høyt liv vil alt holde seg på plass, og det ser mye mer flatterende ut. (I alle fall hvis overdelen ligger over buksa, de aller færreste kler bukser med høyt liv utenpå overdelen, etter min mening.) Helt enig!!! Skjøner ikke at buksene er ment for å "gjemme magen", funker motsatt spør du meg Det viller heller sett bedre ut på de høye og tynne.
Judge Judy Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Må signere kanelsnurr her. Selv har jeg flat mage og lite fett på overkroppen, men om jeg skulle være så dum å gå i en bukse med lavt liv, så vil jeg få muffintops på sidene bak, og ser raskt mye større ut enn jeg er. Velger jeg en som stopper på eller rett over hoftekammen ser det bra ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå