Gå til innhold

MÅ de ha støvler i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen
Skrevet

Holder på å kjøpe inn barehage-utstyr nå. Har kjøpt gore-tex-sko til ham i dag. De er halvhøye og kan brukes nå og utover. Må han ha støvler i tillegg? Han har altså, men skoene er jo mye bedre å løpe rundt med enn støvler når man er ett år. De er ute en time til dagen, gjerne mer når det er fint vær, men da er det jo vanlige sko som teller :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har støvler, hvorfor ikke ha dem i barnehagen?

Halvhøye gore-tex-sko går vel ikke særlig over ankelen, og hvis han da først tråkker uti en dam så skoene blir våte inni (vannet går over kanten), så tar det en stund å tørke dem, og da er det vel greit å ha støvlene stående i reserve.

• Liker 1
Skrevet

Holder på å kjøpe inn barehage-utstyr nå. Har kjøpt gore-tex-sko til ham i dag. De er halvhøye og kan brukes nå og utover. Må han ha støvler i tillegg? Han har altså, men skoene er jo mye bedre å løpe rundt med enn støvler når man er ett år. De er ute en time til dagen, gjerne mer når det er fint vær, men da er det jo vanlige sko som teller :)

må og må, det styrer du selv... MEN det morsomte barn vet er jo å stå og hoppe i sølepytter, med støvler og regntøy.. holder de gore-tex sko da?

Om du velger å ha støvlene hjemme finner du nok fort ut om du bør ha de med neste dag :-D

Gjest pysepusen
Skrevet

Joda, han kan jo ha dem der i reserve :)

Skrevet

Kommer helt an på hvor vått det er ute..frem til høsten setter skikkelig inn holder det nok med Gore-tex, men det er nok lurt å sette støvlene også i bhg, sånn i tilfelle (det er jo ikke sjelden det regner skikkelig her vi bor :fnise:) Du kan jo si fra på basen at du ønsker han skal bruke Gore-tex skoene i utgangspunktet, og støvlene hvis det er helt crazy vått ute med en million fantastiske sølepytter ;) Har han tynn ull på føttene er det jo ikke så farlig om han blir litt våt heller nå frem til vinteren!

Gjest pysepusen
Skrevet

Kommer helt an på hvor vått det er ute..frem til høsten setter skikkelig inn holder det nok med Gore-tex, men det er nok lurt å sette støvlene også i bhg, sånn i tilfelle (det er jo ikke sjelden det regner skikkelig her vi bor :fnise:) Du kan jo si fra på basen at du ønsker han skal bruke Gore-tex skoene i utgangspunktet, og støvlene hvis det er helt crazy vått ute med en million fantastiske sølepytter ;) Har han tynn ull på føttene er det jo ikke så farlig om han blir litt våt heller nå frem til vinteren!

hehe... nytt lager med ullsokker ble jo kjøpt i går så her er det ikke noe annet tilgjengelig i barnehagen :lur:

Skrevet

Eg har i alle fall vanlege joggesko, gummistøvlar og gore-tex vinterstøvlar til mine ungar. Vil seie at du må ha desse tre.

Skrevet

Når unger kler på seg selv så velger de nesten alltid støvler fordi de er lettere å ta på. Så jeg tipper støvlene vil bli velbrukt i barnehagen;)

Gjest pysepusen
Skrevet

Eg har i alle fall vanlege joggesko, gummistøvlar og gore-tex vinterstøvlar til mine ungar. Vil seie at du må ha desse tre.

Ja, jeg lurte jo bare på om jeg kunne "bytte ut" gummistøvlene med gore-tex :) Men nå tar jeg med støvlene og sier de kan ha dem i reserve ;)

Når unger kler på seg selv så velger de nesten alltid støvler fordi de er lettere å ta på. Så jeg tipper støvlene vil bli velbrukt i barnehagen;)

Men han er blitt større når han begynner å kle på seg selv, og da er balanse og alt bedre :) Han har sikkert vokst noen cm også slik at støvlene ikke kommer opp til knærne :fnise:

Skrevet

Etter mi meining er gummistøvlar veldig viktig.

Gjest pysepusen
Skrevet

Etter mi meining er gummistøvlar veldig viktig.

Men hvorfor det? Når de kan gjøre det samme i sko som sitter bedre på foten som gjør at de lettere kan bevege på seg?

Skrevet

Men hvorfor det? Når de kan gjøre det samme i sko som sitter bedre på foten som gjør at de lettere kan bevege på seg?

Gummistøvlar er meir vantette, høgare, enklare og ta av og på, og er slett ikkje vanskelege i bruk.

Gjest pysepusen
Skrevet

Fant en artikkel på det, og her er et lite utdrag:

Langstøvler bør brukes minst mulig, fordi de ikke puster, og barna kan bli klamme og kalde på føttene.

Bruk gjerne en overgangssko fra sommersko til vintersko, i stedet for langstøvler med ullsokker i.

Resten kan leses her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lettere å ta på støvler selv enn et par Gore-Tex, som barna ofte må ha hjelp for å ta på.

Sko som sitter bedre betyr knyting. Er barnet stort nok til å knyte selv?

Skrevet

Fant en artikkel på det, og her er et lite utdrag:

Langstøvler bør brukes minst mulig, fordi de ikke puster, og barna kan bli klamme og kalde på føttene.

Bruk gjerne en overgangssko fra sommersko til vintersko, i stedet for langstøvler med ullsokker i.

Resten kan leses her.

Høyrast ut som noko stort tull etter mi meining. Evt undersøking betalt av skoprodusentar (som sjølvsagt tjener meir på svindyre gore-tex-sko enn gummistøvlar til 2-300 kr). Klart ein ikkje skal bruke gummistøvlar i kulegrader. Men i regnver med søledammar finnest det ikkje noko betre. Om dei blir litt klamme på føtene tvilar eg på at dei bryr seg så veldig om det.

• Liker 2
Gjest pysepusen
Skrevet

Nei, han er verken stor nok til å ta på seg støvler selv eller å knyte selv :)

Skrevet

Høyrast ut som noko stort tull etter mi meining. Evt undersøking betalt av skoprodusentar (som sjølvsagt tjener meir på svindyre gore-tex-sko enn gummistøvlar til 2-300 kr). Klart ein ikkje skal bruke gummistøvlar i kulegrader. Men i regnver med søledammar finnest det ikkje noko betre. Om dei blir litt klamme på føtene tvilar eg på at dei bryr seg så veldig om det.

Min erfaring selv og mine barns erfaring er at gummistøvler er noe man bruker i nødsfall om alt annet er vått . Det finnes mye bedre ting .

• Liker 3
Skrevet

Mi erfaring er at ungane tykkjer gummistøvlar er heilt fint å ha på.

Lurar på korleis med overlevde på 20 år sida med kun gummistøvlar og cherox. Rart me ikkje har deformerte føter heile gjengen ;)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...