AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #81 Del Skrevet 27. august 2011 Gud er selvsagt eventyr. Historien om Jesus og nedtegnelsen av bibelen kom i stand på en tid da religion, med normer, regler og trusler om grusomme straffedommer ved brudd på disse var tvingende nødvendig for å opprettholde ro og orden i et usivilisert samfunn. Kristendommen benekter evolusjonen, og det sier vel i grunnet sitt? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #82 Del Skrevet 28. august 2011 Jeg har konvertert fra kristendommen til ateisme. Sånn, nå har du hørt om noen. Men hva din form for kristendom går ut på, har jeg fortsatt ikke hørt noe om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #83 Del Skrevet 28. august 2011 Hva med nordmenn som ble torturert og drept, fordi de ikke ville konvertere til kristendommen? Det forbudet muslimer lever under, det har nordmenn levd under i nesten tusen år. Når og hvor ble nordmenn torturert fordi de ikke ville konvertere til kristendommen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #84 Del Skrevet 28. august 2011 Slaget ved Stiklestad, hvor Olav digre falt, fant sted i 1030. Det er nesten 1000 år siden. Deretter har Norge absorbert Kristendommen mer og mer, ikke mindre og mindre, frem mot 15-16-hundretallet. Det er da Kristendommen var på sitt mest fanatiske. Men Norge har vært gjennomført kristent frem til det 20. århundre, og det er først da det er snakk om noen egentlig sekularisering, og det er først de siste tiårene at den virkelig har skutt fart. Så nesten 1000 år med Kristendom, det er det slett ikke feil å si. Det dere forbinder mer innføring av kristendommen i Norge, har svært lite til felles med kristi lære. Hverken Jesus eller hans disipler brukte slike metoder som dere nevner her. Dette var en innføring av statsmakt i kirkene, og som statskirkene fortsatt er preget av i dag. De rett-troende kristne ble nok heller brent på bål som hekser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 28. august 2011 #85 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Når og hvor ble nordmenn torturert fordi de ikke ville konvertere til kristendommen? Du kjenner ikke historien godt? Da må jeg lære deg, men det er egentlig allmenkunnskap. Selv om det ikke er akkurat denne historien som kristenpropagandaen formidler. Ellers er et generelt svar hele verden. Overalt der kristne ferdes og tok over makten, ble mennesker torturert og drept fordi de ikke ville la seg døpe eller tro på din gud. Om det er snakk om Europa, Afrika, Sør-Amerika eller Nord-Amerika er situasjonen den samme. Ta for eksempel kristningen av Hålogaland og skjebnen til Tore Hjort og Raud den ramme. Våren 998 lot kong Olav Tryggvason sette i stand skipene og rustet opp hæren sin. Selv reiste han i Tranen, for å kristne Hålogaland. Langs hele kysten, hvor enn han kom i land, holdt han ting, og der bød han alle mennesker å ta dåpen og den rette tro. Ingen hadde makt og menn nok til å sette seg opp mot kongen. Kong Olav tok inn hos Hårek på Tjøtta, og da ble Hårek og alle folkene hans døpt. Hårek gav kongen store gaver, og da de skiltes var han blitt kongens mann og han hadde fått veitsler av kongen og lendmanns rett. Raud den ramme og Tore Hjort var to hedenske høvdinger som tok til våpen da de hørte at kongen kom nordover. De fikk samlet mange menn og utrustet skip. Raud hadde en stor drake med forgylt hode på skipet, som hadde tretti rom og var stort i forhold til romtallet. Tore Hjort hadde også et stort skip. Det ble et stort slag der de to flåtene møttes, og snart ble det mannefall, men mest hos håløygene og skipene deres ble ryddet. Tore Hjort sprang i land, og ble drept av kongens spyd, mens Raud lot skipet seile vekk. Raud den ramme flyktet til sin gård på Godøy i Saltfjorden. Kongen og hans menn overrasket Raud som lå og sov, da de kom. Olav ville være mild mot ham hvis han ville la seg døpe, men Raud spottet heller Gud på det styggeste. Da ble kongen sint og sa Raud skulle få den verste død som fantes. Han stakk en pinne i munnen på Raud, og tvang en orm ned halsen på ham, denne spiste seg ut siden på Raud. Den draken som Raud hadde eid, tok kong Olav og styrte selv, for det var et mye større og finere skip enn Tranen. Framme hadde det et drakehode, og akter en krok som så ut som en hale. Begge nakkene og hele stavnen var belagt med gull. Dette skipet kalte kongen Ormen, for når seilene var oppe, kunne de gå for å være vingene på draken, og det var det fineste skipet i hele Norge. http://no.wikipedia.org/wiki/Olav_Tryggvason#H.C3.A5logaland_blir_kristnet Dette er hva Snorre Sturlason forteller om, og selvfølgelig ikke nøyaktig beskrivelse av hva som skjedde. Men at kristningen gikk fredelig for seg, det er vel stort sett bare de mest kristne klantskallene som tror. Endret 28. august 2011 av Ekerilar 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #86 Del Skrevet 28. august 2011 Er det virkelig noen, i år 2011, som fortsatt tror at det finnes en Gud? Disse personene må virkelig gå i tenkeboksen. - Lag en en liste: "Hvorfor tror jeg på Gud?" - Gå grundig gjennom punktene, og bruk fornuft - Hvis du fortsatt tror, post disse grunnene her, jeg er interessert i å høre dem Hvorfor bør all fornuft kastes overbord i 2011? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #87 Del Skrevet 28. august 2011 Gud er selvsagt eventyr. Historien om Jesus og nedtegnelsen av bibelen kom i stand på en tid da religion, med normer, regler og trusler om grusomme straffedommer ved brudd på disse var tvingende nødvendig for å opprettholde ro og orden i et usivilisert samfunn. Kristendommen benekter evolusjonen, og det sier vel i grunnet sitt? Nei, det sier mer om evolusjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #88 Del Skrevet 28. august 2011 Dette er hva Snorre Sturlason forteller om, og selvfølgelig ikke nøyaktig beskrivelse av hva som skjedde. Men at kristningen gikk fredelig for seg, det er vel stort sett bare de mest kristne klantskallene som tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gnækvåg Skrevet 28. august 2011 #89 Del Skrevet 28. august 2011 Det er fantasi og ikke en legitim religion i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 28. august 2011 #90 Del Skrevet 28. august 2011 Det dere forbinder mer innføring av kristendommen i Norge, har svært lite til felles med kristi lære. Hverken Jesus eller hans disipler brukte slike metoder som dere nevner her. Dette var en innføring av statsmakt i kirkene, og som statskirkene fortsatt er preget av i dag. De rett-troende kristne ble nok heller brent på bål som hekser. Javel? Og dette begrunner du med...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobben70 Skrevet 28. august 2011 #91 Del Skrevet 28. august 2011 Men hva din form for kristendom går ut på, har jeg fortsatt ikke hørt noe om. Min form for kristendom? Jeg er jo ateist, men var kristen. Trodde fult og fast på at det fantes en gud som styrte jorden, og overvåket våre skitne tanker. Dette var blitt indoktrinert i meg fra jeg ble født. Men da jeg var gammel nok til å tenke egne rasjonelle tanker, var veien ut av kristendommen kort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #92 Del Skrevet 28. august 2011 Javel? Og dette begrunner du med...? <<< ikke den du siterte men veldig mange som hadde feil kristen liturgi ble straffeforfulgt og henrettet. Så det var ikke bare hedninger som ble brent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 28. august 2011 #93 Del Skrevet 28. august 2011 Problemet med kristen forkynnelse er jo at mennesker fortsatt blir brent idag, særlig i Afrika der misjonærene har hatt frie tøyler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #94 Del Skrevet 28. august 2011 Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Tror ikke på Bibelens Gud, men at det ikke skal være noen som står bak naturen har jeg vanskeligheter med å fatte, spesielt når jeg ser på naturprogrammer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 28. august 2011 #95 Del Skrevet 28. august 2011 <<< ikke den du siterte men veldig mange som hadde feil kristen liturgi ble straffeforfulgt og henrettet. Så det var ikke bare hedninger som ble brent. Nå var det ikke det KR-Øst sa. Han sa at det var de med riktig kristen liturgi som ble straffeforfulgt og henrettet. Vet da godt hva man gjorde med kjettere før i tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #96 Del Skrevet 28. august 2011 Javel? Og dette begrunner du med...? Fordi ingen kan bli kristne ved tvang. Tror du at jeg kan tvinge deg til å tro på det som står i Bibelen? Må det ikke en overbevisning til? Jeg tror ikke at noen kan tvinges til å endre sin tro, men man kan selvfølgelig late som, for å redde livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 28. august 2011 #97 Del Skrevet 28. august 2011 Fordi ingen kan bli kristne ved tvang. Hele verden ble kristnet med tvang. Det er svært få som frivillig skifter sin opprinnelige religion, kultur og tradisjon mot noe fremmed. Med tvang, trusler og vold går alt mye lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #98 Del Skrevet 28. august 2011 Min form for kristendom? Jeg er jo ateist, men var kristen. Trodde fult og fast på at det fantes en gud som styrte jorden, og overvåket våre skitne tanker. Dette var blitt indoktrinert i meg fra jeg ble født. Men da jeg var gammel nok til å tenke egne rasjonelle tanker, var veien ut av kristendommen kort Å tro at det finnes en gud, er ikke det samme som å være kristen. I mange religioner tror de på en gud. En kristen er en som tror at Jesus er Guds sønn, at han døde for være synder, og har tatt imot han som sin herre og frelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #99 Del Skrevet 28. august 2011 Problemet med kristen forkynnelse er jo at mennesker fortsatt blir brent idag, særlig i Afrika der misjonærene har hatt frie tøyler. Om noen blir brent i Afrika i dag, vet jeg ikke mye om, men da er det i tilfelle muslimer som brenner kristne, fordi de har konvertert fra islam. De aller fleste av de drap som skjer i Afrika i dag, og som har skjedd i hundretusentall, er muslimer som dreper kristne. Sør-Sudan har nettopp blitt egen stat, fordi de ikke lenger vil være underkuet og herset med av muslimene, som stadig trenger inn over nye landområder. De skal jo bli verdens herskere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #100 Del Skrevet 28. august 2011 Hele verden ble kristnet med tvang. Det er svært få som frivillig skifter sin opprinnelige religion, kultur og tradisjon mot noe fremmed. Med tvang, trusler og vold går alt mye lettere. Du kan tvilges til å skifte religion, men ikke tro. Kan du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå