Gå til innhold

Gud - Eventyr eller sant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som er tåpelig i denne sammenhengen når det gjelder påstander, er at påstandene dreier seg om noe dere ikke vet noen ting om. Dere kan ikke påstå at andres opplevelser ikke er reelle. bare fordi dere ikke har opplevd noe tilsvarende selv.

Men alle som omvender seg til Gud og ber om tilgivelse for sine synder, de setter Guds velsignelser i kraft og får hans beskyttelse ved å be om det.

Vi ser i dag at Guds velsignelse over Norge er i ferd med å bli tatt bort pga. at regjeringen og mye av folket har vendt Gud ryggen.

Vi vil se mange katastrofer og ulykker i framtiden, inntil folket igjen vender seg til Gud.

Og det vet jeg at de vil gjøre den dagen da alt annet slår feil.

Jeg tror at matmangel kan være nært forestående pga ekstremt vær som ødelegger avlingene i mange land, ikke minst i Norge.

Litt ironisk at vi da har det best i verden i Norge, som er et av de minst religiøse landene i verden....

De mest religøse landene har det verst.

Hvordan forklarer du det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og si at Gud er eventyr er en påstand.

Problemet med dere atheister er at dere ikke ser at alt dere kommer med er påstander.

Atheister er ikke annet en. En gjeng hyklere. Om dere sier at det er de som kommer med påstanden som har bevisbyrden. Da gjelder det også dere når dere påstår at Gud ikke finnes.

Og sier dere at det ikke gjør det så er dete hyklere

Vi kommer ikke med noen påstander.

Dere påstår at det finnes en gud. Vi skal vel ikke motbevise dette?

Det er det samme som at jeg påstår at det finnes et dyr som er halv mus og halvt elefant.

Må jeg bevise dette, eller må dere motbevise at det finnes?

Hvis du sier at det bare er eventyr/fantasi, er du da en hykler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KR-øst, tror du at 'mirakler' finnes bare hos deg?

Og mener du virkelig at INGEN konverterer fra kristendommen? Er ikke det litt naivt?

Miraklene finnes hos Gud, men at jeg forteller om hva jeg har opplevd, hvordan får du det til å bli til at jeg tror at bare jeg har, eller kan oppleve det?

Jeg tror ikke at en eneste sann kristen noensinne vil konvertere til andre religioner.

Jeg tror at enhver sann kristen har opplevd Gud og hans kraft på en eller annen måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk at vi da har det best i verden i Norge, som er et av de minst religiøse landene i verden....

De mest religøse landene har det verst.

Hvordan forklarer du det?

Det kan være mange grunner til det:

Hvem som foretar disse undersøkelsene, og hva slags kriterier de legger til grunn for sine uttalelser.

Hvordan hadde vi hatt det uten oljen?

Er alle som blir utsatt for vold og kriminalitet tatt med i undersøkelsen?

Disse blir det stadig fler av.

Hva med alle som i stadig økende grad blir mobbet, både på skolen og i arbeidslivet?

Er alle barna som opplever foreldrenes skilsmisse tatt med?

Men jeg tror at vår velstand skyldes at vi har vært velsignet fordi vi har lover og regler som er blitt til med basis i grunnloven, som igjen er tuftet på den kristne tro.

Så spørs det da, hvor lenge vi får nyte godt av den velsignelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner til det:

Hvem som foretar disse undersøkelsene, og hva slags kriterier de legger til grunn for sine uttalelser.

Hvordan hadde vi hatt det uten oljen?

Er alle som blir utsatt for vold og kriminalitet tatt med i undersøkelsen?

Disse blir det stadig fler av.

Hva med alle som i stadig økende grad blir mobbet, både på skolen og i arbeidslivet?

Er alle barna som opplever foreldrenes skilsmisse tatt med?

Men jeg tror at vår velstand skyldes at vi har vært velsignet fordi vi har lover og regler som er blitt til med basis i grunnloven, som igjen er tuftet på den kristne tro.

Så spørs det da, hvor lenge vi får nyte godt av den velsignelsen.

Liker du det landet du lever i Kr-Øst? Syns du det er bra her? Føler du deg trygg? Hvis du skulle bli syk, tror du at du vil bli tatt vare på?

Hvis du kan svare "ja" på de fleste av de spørsmålene, så er det vel kanskje greit å akseptere at du lever i et GANSKE bra land.

Velferdsstaten og de godene som gjør dette til et av de bedre landene å leve i, springer ut av en sosialdemokratisk styreform. Ikke utpreget kristent.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er både gud, kristendom og alle andre guder og religioner eventyr.

Og det er IKKE eventyr jeg har fortalt mine barn.

Mine barn er nå voksne oppegående individer. Det de tror på i dag er seg selv og at vi alle kan bidra til å gjøre verden til et bedre sted å være. Og det involverer ikke religion men medmenneskelighet.

Jeg har noen fantastiske barn!

Hilsen myrsnipa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miraklene finnes hos Gud, men at jeg forteller om hva jeg har opplevd, hvordan får du det til å bli til at jeg tror at bare jeg har, eller kan oppleve det?

Jeg tror ikke at en eneste sann kristen noensinne vil konvertere til andre religioner.

Jeg tror at enhver sann kristen har opplevd Gud og hans kraft på en eller annen måte.

Det er bra du snakker om tro.

Jeg vet at kristne konverterer til alle andre religioner, akkurat som religiøse fra andre religioner konverterer til kristendommen. Dette skjer hver eneste dag. Sanne muslimer har som har opplevd Allah har hans kraft på en eller annen måte. Hinduister opplever sine guder og får kraft. Grekerne opplever olympene og får kraft. Mirakler skjer i alle religioner.

Men legg merke til et mirakel som aldri skjer i kristendommens navn: amputerte får ikke armer og bein igjen! Amputerte kroppsdeler vokser aldri ut igjen! Det er kun indre skader som ikke synes så godt som blir "helbredet".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om folk som blir helbredet i alle slags religioner. Man må selvfølgelig mene hva man vil om det, men saken er at samme greia finnes overalt.

Hva med pinsevennenes tungetale eller buddhistenes nirvana?

Jeg tror på alle disse kreftene, men tenker mitt om hvilke krefter som står bak. Men uansett kan man ikke bare avskrive at det er overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om folk som blir helbredet i alle slags religioner. Man må selvfølgelig mene hva man vil om det, men saken er at samme greia finnes overalt.

Hva med pinsevennenes tungetale eller buddhistenes nirvana?

Jeg tror på alle disse kreftene, men tenker mitt om hvilke krefter som står bak. Men uansett kan man ikke bare avskrive at det er overalt.

Med logiske tankefeil kan man avskrive det. Slik KR-ØST gjør med "no true scotsman" argumentet. Ingen "sanne" kristne ville konvertert bort fra kristendommen.

Dette er en kjent logisk svikt som mange likevel holder fast ved.

http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_scotsman

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du det landet du lever i Kr-Øst? Syns du det er bra her? Føler du deg trygg? Hvis du skulle bli syk,

Velferdsstaten og de godene som gjør dette til et av de bedre landene å leve i, springer ut av en sosialdemokratisk styreform. Ikke utpreget kristent.

Sa en snikete sosialdemokrat. Jeg vil si det springer ut av oljen, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du det landet du lever i Kr-Øst? Syns du det er bra her? Føler du deg trygg? Hvis du skulle bli syk, tror du at du vil bli tatt vare på?

Hvis du kan svare "ja" på de fleste av de spørsmålene, så er det vel kanskje greit å akseptere at du lever i et GANSKE bra land.

Joda, foreløpig lever vi ganske trygt i et ganske fredelig land, de fleste av oss.

Men jeg kan også se forverringen som skjer i stadig økende grad.

Når ingen i vår hovedstad kan gå trygt alene etter mørkets frembrudd, ei heller om dagen, og ingen, særlig ikke eldre mennesker, kan gå trygt i en forretning for å handle, uten å risikere å bli rundstjålet, hvor som helst i landet, da er sikkerheten og tryggheten borte.

Også drap skjer så og si hver eneste dag her i landet nå.

Og vi har ungdommer som driver herverk og vold når de ikke får det som de vil.

Så, for hvem er dette verdens beste land å bo i?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du snakker om tro.

Jeg vet at kristne konverterer til alle andre religioner, akkurat som religiøse fra andre religioner konverterer til kristendommen. Dette skjer hver eneste dag. Sanne muslimer har som har opplevd Allah har hans kraft på en eller annen måte. Hinduister opplever sine guder og får kraft. Grekerne opplever olympene og får kraft. Mirakler skjer i alle religioner.

Men legg merke til et mirakel som aldri skjer i kristendommens navn: amputerte får ikke armer og bein igjen! Amputerte kroppsdeler vokser aldri ut igjen! Det er kun indre skader som ikke synes så godt som blir "helbredet".

Og hvor har du din kunnskap om dette fra?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa en snikete sosialdemokrat. Jeg vil si det springer ut av oljen, men men...

Dette var et bra land med gode sosiale ordninger før oljepengene kom, også. Vi hadde gratis skole, gratis helsepleie, gratis tannpleie for ungene (noe vi ikke satte nevneverdig pris på, riktignok) subsidier äv matvarer, og billig energi, siden kraften var offentlig eid og kraftselskapenes fremste prioritering var å sørge for en pålitelig kraftforsyning til en lavest mulig pris.

Mine besteforeldre hadde hytte i et attraktivt skiterreng. Og de var et tradisjonelt par. Han var industriarbeider og hun var husmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvor har du din kunnskap om dette fra?

Finnes da millioner av eksempler på dette. Fatter ikke at du i det hele tatt setter spørsmålstegn ved det. Det finnes vel minst en milliard kristne. Skulle bare mangle at minst en av disse skifter religion/livssyn hver dag.

Finnes nok av eksempler på internett om dette. Men dersom du kun leser menighetsbladet og kristne aviser så er det ikke rart om du ikke har hørt om det før. Verden fungerer ikke slik at alle som blir kristne forblir kristne. Folk skifter religion på kryss og tvers, ikke bare til kristendommen men også veldig mye fra kristendommen.

http://new.exchristian.net/2011/09/never-christians-to-begin-with.html

Endret av Ekerilar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, foreløpig lever vi ganske trygt i et ganske fredelig land, de fleste av oss.

Men jeg kan også se forverringen som skjer i stadig økende grad.

Når ingen i vår hovedstad kan gå trygt alene etter mørkets frembrudd, ei heller om dagen, og ingen, særlig ikke eldre mennesker, kan gå trygt i en forretning for å handle, uten å risikere å bli rundstjålet, hvor som helst i landet, da er sikkerheten og tryggheten borte.

Også drap skjer så og si hver eneste dag her i landet nå.

Og vi har ungdommer som driver herverk og vold når de ikke får det som de vil.

Så, for hvem er dette verdens beste land å bo i?

Det er nok temmelig overdrevet å si at ingen kan gå ut alene etter mørkets frembrudd, eller at man ikke kan gå trygt på gatene. Og det er slett ikke drap hver dag. I 2006 var det 30 drap, og året før var det 48. Det er ikke engang et drap i uken. I 2010 var det noe slikt som 3 eller 4 ran om dagen. På landsbasis, inkludert smått og stort.

Så hvis du går med en følelse av at du når som helst kan bli ranet eller myrdet om du våger snuta di ut av inngangsdøra, så er det en smule overdrevet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok temmelig overdrevet å si at ingen kan gå ut alene etter mørkets frembrudd, eller at man ikke kan gå trygt på gatene. Og det er slett ikke drap hver dag. I 2006 var det 30 drap, og året før var det 48. Det er ikke engang et drap i uken. I 2010 var det noe slikt som 3 eller 4 ran om dagen. På landsbasis, inkludert smått og stort.

Så hvis du går med en følelse av at du når som helst kan bli ranet eller myrdet om du våger snuta di ut av inngangsdøra, så er det en smule overdrevet.

Du kan jo tro at vi er begynt å bli bedre, men med all kunnskap vi har om det onde, så er frykten så stor, at det ikke blir bedre. Om du er god uten at det er Gud i deg som er god, så er det lett gjennomskuelig for den onde, og den onde er bare ute etter å utnytte, slik vil hele verden kollapse uten Gud.

I tro på Jesus, så tror jeg på en god Gud, som forteller en historiie om betingelseløs nåde, som er det nærmeste man kan komme ren kjærlighet, og for den som tror, vil det flyte innefra og ut.

Ikke slik som skriftlærde of fariseerne som jeg sammenligner med mennesker som vil se rene utenpå med egenrettferdighet, de kun får ved å holde lover og regler, som mennesker må ty til for å drive det onde mest mulig vekk fra seg selv, men som det viser seg, ikke går.

Det blir ja, survival of the fittest, som vil være ren jevæelskap når mennesker har fullendet sin kunnskap i det onde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener at TV og aviser overdriver og lyver om drap, voldshandlinger og ran/tyveri?

Kan du i dag lese en dagsavis som ikke hver eneste dag forteller om enten drap, vold eller ran/tyveri?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at TV og aviser overdriver og lyver om drap, voldshandlinger og ran/tyveri?

Kan du i dag lese en dagsavis som ikke hver eneste dag forteller om enten drap, vold eller ran/tyveri?

Jeg har referert kriminalitetsstatistikk for deg. Hva du vil tro, er opp til deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da millioner av eksempler på dette. Fatter ikke at du i det hele tatt setter spørsmålstegn ved det. Det finnes vel minst en milliard kristne. Skulle bare mangle at minst en av disse skifter religion/livssyn hver dag.

Finnes nok av eksempler på internett om dette. Men dersom du kun leser menighetsbladet og kristne aviser så er det ikke rart om du ikke har hørt om det før. Verden fungerer ikke slik at alle som blir kristne forblir kristne. Folk skifter religion på kryss og tvers, ikke bare til kristendommen men også veldig mye fra kristendommen.

http://new.exchristian.net/2011/09/never-christians-to-begin-with.html

Han mener vel bare at da kan det ikke være 'sanne' kristne?

Til KR-øst: jeg er Jehovas vitne, og mange fra kristendommen konverterer til oss hvert år. Jeg har snakket med mange av dem, og det gjelder f.eks min far og min tante. Har desverre ikke link, men se i en av våre årbøker, så vil du se at det stemmer.

Men samme argumentet gjelder vel her da eller? Da var de ikke 'sanne kristne' men 'falske profeter' eller noe sånt??

Poenget er at folk konverterer til og fra alle mulige religioner hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er tåpelig i denne sammenhengen når det gjelder påstander, er at påstandene dreier seg om noe dere ikke vet noen ting om. Dere kan ikke påstå at andres opplevelser ikke er reelle. bare fordi dere ikke har opplevd noe tilsvarende selv.

Men alle som omvender seg til Gud og ber om tilgivelse for sine synder, de setter Guds velsignelser i kraft og får hans beskyttelse ved å be om det.

Vi ser i dag at Guds velsignelse over Norge er i ferd med å bli tatt bort pga. at regjeringen og mye av folket har vendt Gud ryggen.

Vi vil se mange katastrofer og ulykker i framtiden, inntil folket igjen vender seg til Gud.

Og det vet jeg at de vil gjøre den dagen da alt annet slår feil.

Jeg tror at matmangel kan være nært forestående pga ekstremt vær som ødelegger avlingene i mange land, ikke minst i Norge.

Men påstod ikkje du tidligare at Gud ikkje hadde noko med naturkatastrofer å gjere..? Men at det var mennesket som ikkje hadde høyrd på Gud sine råd for å unngå å bli rammet av dei?

Meiner du me skal flytte frå Noreg pga ekstrem vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...