Gå til innhold

Gud - Eventyr eller sant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du hadde lest bibelen, hadde du skjønt at det ikke var flaks, men jesus.

Hvis du hadde lest koranen, hadde du skjønt at det ikke var flaks, men Allah.

Og hvis du hadde lest "Fysikk for Videregående", så hadde du skjønt at det ikke var flaks, men Newton.....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Så, du var i en dramatisk nesten-ulykke, og klarte å unngå å kjøre inn i en annen bil, og du endte opp med å ikke kjøre av veien, til tross for at du ikke hadde kontroll over kjøretøyet ditt? Høres ikke akkurat ut som et tilfelle der naturlovene ble satt til side.

Høres mer ut som flaks. Det skjer stadig vekk.

For å bevise at du har rett, anbefaler jeg deg å sette deg i en bil, kjøre ut på en motorvei og sette opp farten til 80 km. og drei så rattet alt du kan mot høyre uten å trå på bremsen samtidig.

Da vil du nok oppdage hvor stor sjanse du har til å redde deg med flaks. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting i denne historien som ikek kan forklares med dagens lover fra fysikkens verden.

Forklar. Jeg venter i spenning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bevise at du har rett, anbefaler jeg deg å sette deg i en bil, kjøre ut på en motorvei og sette opp farten til 80 km. og drei så rattet alt du kan mot høyre uten å trå på bremsen samtidig.

Da vil du nok oppdage hvor stor sjanse du har til å redde deg med flaks. Lykke til.

Du forstår ikke hva som ligger i begrepet flaks. Flask betyr at hendelsen IKKE er reproduserbar. Altså hendelsesforløpet blir ikke det samme hver gang.

DIN forklaring med at gud vil ikke at du skal dø ER (om sant) være reproduserbar, du forstår hvor jeg vil hen ?

Endret av Midgard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bevis det!

Bevis at det ikke finnes nisser og troll!

Bevisbyrden ligger selvsagt hos den som kommer med påstanden. Eller er det slik at ALT finnes til det motsatte er bevist?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevis at det ikke finnes nisser og troll!

Bevisbyrden ligger selvsagt hos den som kommer med påstanden. Eller er det slik at ALT finnes til det motsatte er bevist?

HAHAHA Det samme barnslige svar. Men hva annet kan vente av mennesker uten vilje til og innse at de tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevis det!

Det går jo ikke an å bevise noe som ikke finnes....

Hvordan vil du gjøre det?

Det er de som kommer med en påstand som har bevisbyrden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de som kommer med en påstand som har bevisbyrden.

Og si at Gud er eventyr er en påstand.

Problemet med dere atheister er at dere ikke ser at alt dere kommer med er påstander.

Atheister er ikke annet en. En gjeng hyklere. Om dere sier at det er de som kommer med påstanden som har bevisbyrden. Da gjelder det også dere når dere påstår at Gud ikke finnes.

Og sier dere at det ikke gjør det så er dete hyklere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og si at Gud er eventyr er en påstand.

På samme måte som å si at Ringenes Herre er et eventyr er en påstand.

Gud og Ringenes Herre er begge eventyr da de er nøyaktig like virkelighetsfjern.

Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er tåpelig i denne sammenhengen når det gjelder påstander, er at påstandene dreier seg om noe dere ikke vet noen ting om. Dere kan ikke påstå at andres opplevelser ikke er reelle. bare fordi dere ikke har opplevd noe tilsvarende selv.

Men alle som omvender seg til Gud og ber om tilgivelse for sine synder, de setter Guds velsignelser i kraft og får hans beskyttelse ved å be om det.

Vi ser i dag at Guds velsignelse over Norge er i ferd med å bli tatt bort pga. at regjeringen og mye av folket har vendt Gud ryggen.

Vi vil se mange katastrofer og ulykker i framtiden, inntil folket igjen vender seg til Gud.

Og det vet jeg at de vil gjøre den dagen da alt annet slår feil.

Jeg tror at matmangel kan være nært forestående pga ekstremt vær som ødelegger avlingene i mange land, ikke minst i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil se mange katastrofer og ulykker i framtiden, inntil folket igjen vender seg til Gud.

Svært så snill og grei denne guden din er. Var det barmhjertighets guden dere kaller han ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På samme måte som å si at Ringenes Herre er et eventyr er en påstand.

Gud og Ringenes Herre er begge eventyr da de er nøyaktig like virkelighetsfjern.

Atheister de største hyklere på denne jord. Og det værste er at dere ikke ser det selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært så snill og grei denne guden din er. Var det barmhjertighets guden dere kaller han ?

Ja, du verden. Hadde jeg trodd på Gud, ville jeg antakelig vært satanist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheister de største hyklere på denne jord. Og det værste er at dere ikke ser det selv.

Det var en pussig påstand. Kan du utdype det litt? Hva er det ateister typisk gjør og sier som er hyklersk? Hykleri er forstillelse, at man later som man har verdier og standpunkter som man IKKE har. Akkurat det er vel mer utbredt blant religiøse. De inderlig troende som sverger på at de tror på en kjærlig gud og kjærlighetens makt, mens de i neste øyeblikk lyser de ikketroende i bann og lover at det skal regne ild og svovel over dem til de igjen vender seg til gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...