AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #101 Del Skrevet 28. august 2011 Nå var det ikke det KR-Øst sa. Han sa at det var de med riktig kristen liturgi som ble straffeforfulgt og henrettet. Vet da godt hva man gjorde med kjettere før i tiden. Men for han er 'riktig' lære feil for andre. Kjettere var bare et demoniserende begrep for de med definisjonsmakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 28. august 2011 #102 Del Skrevet 28. august 2011 Men for han er 'riktig' lære feil for andre. Kjettere var bare et demoniserende begrep for de med definisjonsmakt. Det KR-Øst sa at det var de med "riktig" lære som ble brent på bål som hekser og trollmenn (ikke kjettere). Det jeg lurer på er hvordan han vet at disse ulykksalige fulgte den "riktige" lære. Hvem er det som bestemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 28. august 2011 #103 Del Skrevet 28. august 2011 Om noen blir brent i Afrika i dag, vet jeg ikke mye om, men da er det i tilfelle muslimer som brenner kristne, fordi de har konvertert fra islam. Nei, det er faktisk kristne som brenner hekser. I Afrika. I disse dager. De aller fleste av de drap som skjer i Afrika i dag, og som har skjedd i hundretusentall, er muslimer som dreper kristne. Kilder? Først vil jeg se kilder på at de fleste som blir drept faktisk er kristne. Deretter vil jeg se kilder på at de blir drept fordi de er kristne. Sør-Sudan har nettopp blitt egen stat, fordi de ikke lenger vil være underkuet og herset med av muslimene, som stadig trenger inn over nye landområder. De skal jo bli verdens herskere. Sudan skulle bli verdens herskere? Nei, vent, du mener muslimene: av en eller annen merkelig grunn har du fått det for deg at alle muslimer er festet til en kollektivt hjerne, som tenker og agerer på ett. "Verdens herskere", du lissom. Med hvilket statsoverhode? Om du mener at de ønsker at hele verden var islamsk, javel, men ønsker ikke kristne det samme for verden når det gjelder Kristendommen? Hva er det DU ønsker, KR-Øst? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #104 Del Skrevet 28. august 2011 Tror ikke på Bibelens Gud, men at det ikke skal være noen som står bak naturen har jeg vanskeligheter med å fatte Det er veldig forståelig. Var dette jeg grunnet min tro på da jeg var religiøs. Særlig ting som var ubeskrivelig vakre, utrolig komplekse, og, spesielt altruistisk oppførsel hos dyr/mennesker fikk meg til å tro at det måtte være en Gud der ute/oppe. Etter en del diskusjoner med ateister som fikk meg til å tenke "utenfor (religions)boksen", og særlig etter å ha studert biologi, fant jeg ut at alle disse tingene har en naturlig forklaring. For 200 år siden ville jeg trodd på Gud - naturen gir jo en illusjon av at det finnes en skaper. Men nå som vitenskapen kan forklare disse illusjonene... jeg ser ingen grunn til å tro at det må finnes en Gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #105 Del Skrevet 28. august 2011 Nei, det er faktisk kristne som brenner hekser. I Afrika. I disse dager. Kilder? Først vil jeg se kilder på at de fleste som blir drept faktisk er kristne. Deretter vil jeg se kilder på at de blir drept fordi de er kristne. Sudan skulle bli verdens herskere? Nei, vent, du mener muslimene: av en eller annen merkelig grunn har du fått det for deg at alle muslimer er festet til en kollektivt hjerne, som tenker og agerer på ett. "Verdens herskere", du lissom. Med hvilket statsoverhode? Om du mener at de ønsker at hele verden var islamsk, javel, men ønsker ikke kristne det samme for verden når det gjelder Kristendommen? Hva er det DU ønsker, KR-Øst? Ser du krever kildehenvisninger uten selv å underbygge dine påstander med noen. Hva jeg vil? Jeg vil at alle i hele verden skal bli frelst og leve i fred og harmoni med hverandre. Jeg vil ikke at noen skal overta andres landområder med vold, slik det forsøkes mange steder i dag. Dette har forårsaket mange millioners død og fordervelse, bare i de siste tiårene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 28. august 2011 #106 Del Skrevet 28. august 2011 Denne guden det snakkes om er ikek annet enn fri fantasi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 28. august 2011 #107 Del Skrevet 28. august 2011 Ser du krever kildehenvisninger uten selv å underbygge dine påstander med noen. Jeg kan hente videoklipp av mennesker som brennes levende i Afrika hvis du virkelig ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 28. august 2011 #108 Del Skrevet 28. august 2011 Ser du krever kildehenvisninger uten selv å underbygge dine påstander med noen. Hva jeg vil? Jeg vil at alle i hele verden skal bli frelst og leve i fred og harmoni med hverandre. Jeg vil ikke at noen skal overta andres landområder med vold, slik det forsøkes mange steder i dag. Dette har forårsaket mange millioners død og fordervelse, bare i de siste tiårene. Hm.. Da hjelper du til med å legge ned apartheitstaten israel da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #109 Del Skrevet 28. august 2011 Jeg kan hente videoklipp av mennesker som brennes levende i Afrika hvis du virkelig ønsker det. Men hvordan bevise hva slags tro de har? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. august 2011 #110 Del Skrevet 28. august 2011 Hm.. Da hjelper du til med å legge ned apartheitstaten israel da? Jeg har for mye kunnskap om Israel og deres fiender til å kalle Israel for en apartheidstat. Ingen arabere, uten kanskje lederne, har det så bra som de som bor i Israel. Disse kan ha den troen de vil, de har lov til å si hva de vil, og de har medbestemmelsesrett i Knesset. Bare lettlurte og uvitende biter på propagandaen om at Israel er en apartheidstat, eller de vet ikke hva det betyr engang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 28. august 2011 #111 Del Skrevet 28. august 2011 Jeg har for mye kunnskap om Israel og deres fiender til å kalle Israel for en apartheidstat. Ingen arabere, uten kanskje lederne, har det så bra som de som bor i Israel. Disse kan ha den troen de vil, de har lov til å si hva de vil, og de har medbestemmelsesrett i Knesset. Bare lettlurte og uvitende biter på propagandaen om at Israel er en apartheidstat, eller de vet ikke hva det betyr engang. Så da fikk jeg atter ett svar som viser bare én ting. Ikke noe er verre for mennesker enn religioner fra midtøsten... Forøvrig finnes det lover og regler i israel som gjeloder kun for arabere... Juhu... Nei, bekjemp religioner med alle middler! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #112 Del Skrevet 28. august 2011 Nei, bekjemp religioner med alle middler! Religion kan kun bekjempes med fornuft og kunnskap 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #113 Del Skrevet 28. august 2011 Nei, det sier mer om evolusjonen. Øh...javel? Det der synes jeg virkelig du bør utdype. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 29. august 2011 #114 Del Skrevet 29. august 2011 Øh...javel? Det der synes jeg virkelig du bør utdype. Jeg vil ikke begynne en diskusjon om evolusjonsteorien her. Og som navnet sier, så er det fortsatt bare en teori. Men for å gi svar på din undring over mitt utsagn: Min mening er at evolusjonsteorien bare er et desperat påfunn av de som ikke ønsker å formidle Guds eksistens og skaperverk. De har heller aldri klart å bevise at de har rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobben70 Skrevet 29. august 2011 #115 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg vil ikke begynne en diskusjon om evolusjonsteorien her. Og som navnet sier, så er det fortsatt bare en teori. Men for å gi svar på din undring over mitt utsagn: Min mening er at evolusjonsteorien bare er et desperat påfunn av de som ikke ønsker å formidle Guds eksistens og skaperverk. De har heller aldri klart å bevise at de har rett. Evolusjon er bevist! Evolusjonsteorien er den ledende vitenskaplige teorien på hvordan evolusjonen har stått for utviklingen av jordens dyreliv. Den har stått mot alle falsifiseringer de siste 150 årene. Og den blir bare sterkere og sterkere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 29. august 2011 #116 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg vil ikke begynne en diskusjon om evolusjonsteorien her. Og som navnet sier, så er det fortsatt bare en teori. Men for å gi svar på din undring over mitt utsagn: Min mening er at evolusjonsteorien bare er et desperat påfunn av de som ikke ønsker å formidle Guds eksistens og skaperverk. De har heller aldri klart å bevise at de har rett. Evolusjonsteorien er "bare en teori" på samme måte som gravitasjonsteorien er "bare en teori", og teorien om elektromagnetisme er "bare en teori". Men det vet du jo selvfølgelig, for vi har gjort deg oppmerksom på hva "teori" betyr i vitenskaplig sammenheng, mange ganger. "Teori" er på det høyeste nivået av hierarkiet som kunnskap rangeres i. Mao: Når noe omtales som en TEORI, så er det ikke en ANTAKELSE, eller en HYPOTESE, det er noe som ligger så nært et FAKTUM som det er mulig å komme innen vitenskapen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gnækvåg Skrevet 29. august 2011 #117 Del Skrevet 29. august 2011 Hvis det er sant så heier jeg på djevelen, som opponerer mot tyrannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 29. august 2011 #118 Del Skrevet 29. august 2011 Evolusjonsteorien er "bare en teori" på samme måte som gravitasjonsteorien er "bare en teori", og teorien om elektromagnetisme er "bare en teori". Men det vet du jo selvfølgelig, for vi har gjort deg oppmerksom på hva "teori" betyr i vitenskaplig sammenheng, mange ganger. "Teori" er på det høyeste nivået av hierarkiet som kunnskap rangeres i. Mao: Når noe omtales som en TEORI, så er det ikke en ANTAKELSE, eller en HYPOTESE, det er noe som ligger så nært et FAKTUM som det er mulig å komme innen vitenskapen. Men allikevel ikke et faktum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 29. august 2011 #119 Del Skrevet 29. august 2011 Men allikevel ikke et faktum Tja... Dens grad av beviselighet overgår religionens stupiditet kraftig... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 29. august 2011 #120 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Tja... Dens grad av beviselighet overgår religionens stupiditet kraftig... Bare uvitende kan uttrykke seg på denne måten Endret 29. august 2011 av KR-øst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå