sophiaM Skrevet 5. august 2011 #21 Skrevet 5. august 2011 Som nevnt tidligere er det viktig å skille seg ut fra mengden. Begynn i det små: Hold øyekontakten med henne, si hei og smil. Vær høflig, svar enkelt og varmt på spørsmål. Alltid si hadet når du drar. Når du har gjort dette en del ganger (minimum tre), så kan du føle på stemningen. Hvordan er øyekontakten hennes? Smilet? Tonefallet osv? Neste steg er smalltalk. Bare et par kjappe setninger slik at du ikke forstyrrer for mye. Se an situasjonen, er det mye kø: gjør minimalt ut av deg. Er det lite kø: gjør litt mer ut av deg. Poenget med smalltalken er at det skal være om noe som har med deg personlig å gjøre. Når du deler noe av deg personlig, skaper du en kraftigere relasjon til et menneske. Skal ikke være dine dypeste tanker osv, men bare noe som har med deg å gjøre. Og morsomt! Veldig viktig. Poenget er å skape veldig mye positive følelser i jenta, slik at hun alltid føler seg bedre når hun ser deg og prater med deg. Husk at det er en jævlig kjedelig jobb. Neste lørdag du skal ut, handle øl hos henne. Har du bygd nok gode følelser hos henne, vil hun spørre noe a la "Ut i kveld?" Svar henne med noe borti "Yes :D enn du, da?" Svarer hun ja, spør henne hvor hun har planlagt å dra ut. Får du navnet på utestedet, så sier du "Da møtes vi kanskje " - er hun usikker på hvor hun skal ut så sier du "Vi skal på xxxx, hadde vært kult å møte deg der " Skal hun ikke ut, kan du lage skikkelig sadface " Awww, hadde sikkert vært kult å møte deg ute. Jaja, jeg tar en ekstra shot for deg! :D" Når du møter henne ute, vil alle de positive følelsene du har skapt i henne, boble opp. Play it cool, og du har det i boks. ----------------------------- Dette er en langsom prosess, men jeg liker den best når det kommer til de som er ansatt for å være hyggelig. Jepp, gjør det akkurat sånn !
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #22 Skrevet 5. august 2011 Det jeg hadde gjort om dette var en plass jeg handlet ofte er å flørte lett noen ganger for å skape god stemning og etablere et forhold som går litt utover den vanlige dialogen: 1) Hei!; 2) Det blir 150 kr; 3) Versågod; 4) Pose?; 5) Ja, gjerne; 5) Hadet! Eksempler: "Hei! Så glad du ser ut i dag! Hva er hemmeligheten? " Om de har navneskilt på brystet, sier jeg ofte navnet deres: "Hei Lene!" Når jeg blir spurt om jeg vil ha kvitteringen bruker jeg alltid å si noe som for eksempel: "Nei, du kan få den med meg" Små kommentarer som gjør at du skiller deg litt ut og fremkaller litt latter og et smil. Med det sagt, så er det energien og viben du tar med deg som betyr noe, ikke ordene. Smil, vær åpen og flørtende. Når du har gjort dette en gang eller to, så kan du f.eks ta imot kvitteringen, spør om hun har en penn, skrive ned telefonnummeret ditt med en kort melding som: Jeg liker deg Send meg en melding om du har lyst. Å levere en lapp fremstår kun som feigt om du har sett ned i bakken og ikke turt å utveksle et eneste ord eller øyekontakt. Å sjekke opp en som jobber i kassen er kanskje det vanskeligste. Å flørte og bli kjent med jenter i klesbutikker er MYE lettere. Lykke til Ikke for å være negativ, for du har mange fine tips her... MEN, fra ei som har jobbet mye i kassa: Folk som bruker fornavnet mitt fordi jeg har det på brystet, er grunnen til at jeg stort sett "glemmer" det igjen hjemme. Det er creepy, og det er MANGE ekle gamliser som sier "Hei, Surriball", blunker og er sleske. Det er greit om du spør hva jeg heter, for da har du en grunn til å vite det. Det er ikke særlig innbydende at noen vet det fordi det er klistret på et skilt man er påbudt å ha på seg. Smarte replikker som "du kan få den av meg" når du ikke vil ha kvitteringen går heller ikke hjem. Jeg hører den førti ganger daglig, sammen med "ja takk, da har jeg noe å lese på i kveld!", "neida, jeg vet da hva jeg har kjøpt", "gave til deg!", osv osv... Det er like originalt som å si "den er gratis!" når jeg ikke finner noen strekkode på varen. Men ellers er det hyggelig med små komplimenter når man sitter i kassa. Eller om noen påpeker at jeg er blid. Men bare småting, ellers går forsvaret opp med en gang 4
Mars1 Skrevet 6. august 2011 #23 Skrevet 6. august 2011 Har sett ei veldig søt jente som jobber på en butikk ikke langt borte fra hvor jeg bor og har veldig lyst å bli bedre kjent med henne. Så bra, da! For å bli kjent med jenta kan du snakke med henne og spørre om hun vil ta en kaffe med deg. Noen her sier at du ikke bør sjekke opp jenta i bak kassa, og at det blir kleint osv. Det er litt sannhet i det: vær obs på at situasjonen jenta er i, på jobb, kanskje ikke er den beste sjekkearenaen! Men hvis du synes jenta er kul og liker henne, så syns jeg det er trist om du gir deg ved tanken. Du burde heller ta sjansen på å bli avvist enn å aldri ha prøvd deg i det hele tatt. I din situasjon tror jeg det er best å være ganske direkte, da de i kassa som regel er stressa og har dårlig tid til å snakke. Fortell jenta at du har lyst å bli kjent med henne. Siden hun er på jobb, kan du godt gi henne nummeret ditt. Det virker mer spontant dersom du får låne en penn og skriver ned nummeret ditt på en kvittering som ligger der eller skriver det på innsiden av hånda hennes. Ved å gi henne nummeret ditt istedet for å be om det, gjør at jenta slipper å konfronteres med det at "hun er på jobb og blir sjekka opp" - det blir mer smooth. Det at du i det hele tatt har guts til å gjøre det du vil uten å tenke på hvorvidt det går eller ikke, er i seg selv selvsikkert. Så lenge du er komfortabel selv og viser at dette slett ikke er noe big deal, vil det virke avslappende for jenta også- selv om hun er på jobb. Lykke til
Gjest -J- Skrevet 6. august 2011 #24 Skrevet 6. august 2011 Jøss, jeg får virkelig gjennomgå her ser jeg Jeg burde kanskje ikke nevnt det med å tiltale henne på navn, da dette er noe jeg har gjort kun ytterst få ganger og i så tilfelle gjør jeg det veldig tydelig at jeg så det på brystet hennes og på en morsom måte Ellers kjedelig å høre at mine signaturreplikker ikke er så unike som jeg trodde Med det sagt, så er det som sagt viben og humøret som er det viktigste. Ordene er egentlig sekundære i en slik interaksjon. Av den grunn er jeg som regel ganske "normal" når jeg handler på butikken, selv med pene jenter For det er jo et faktum at når det er en gutt dere jenter liker, så flirer dere HØYT selv av hans dårlige vitser? Ha en fin lørdagskveld!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #25 Skrevet 6. august 2011 Har sett ei veldig søt jente som jobber på en butikk ikke langt borte fra hvor jeg bor og har veldig lyst å bli bedre kjent med henne. Så det jeg lurer på er om dere damer som blir sjekket opp av menn når dere jobber i kassen på en butikk blir glade eller irritert/kleint/sjenert/nervøs/satt ut? Spørst jo selvfølgelig på personen men la oss si at mannen som spør deg ut ser helt normal ut og virker som en grei fyr. Hvis jeg hadde jobbet i kassen på en butikk og ei jente som jeg syntes var litt søt hadde tatt kontakt på denne måten hadde jeg blitt glad men kanskje det bare er meg så det er derfor jeg trenger synspunkter fra andre. En blir relativt ofte sjekket opp når en står bak kassen. I starten tok jeg det mer personlig (ikke nødvendigvis på en negativ måte), men nå holder jeg en mer "profesjonell" holding. Jeg gir ingen respons tilbake, er kun høflig og vennlig, som med alle andre kunder. Men selvfølgelig er det hyggelig å bli sjekket opp i blant, alle trenger litt spenning i hverdagen...
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #26 Skrevet 26. februar 2020 For å si det sånn, det er mange som møter hverandre "bak kassen". Tenk hvor mange som har blitt kjærester på denne måten. Er det ikke typisk dette vi hører? Hu fine kassedama på rimi. Anonymkode: 1b5c5...936
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #27 Skrevet 26. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: For å si det sånn, det er mange som møter hverandre "bak kassen". Tenk hvor mange som har blitt kjærester på denne måten. Er det ikke typisk dette vi hører? Hu fine kassedama på rimi. Anonymkode: 1b5c5...936 Er ikke så mange kassadamer igjen på Rimi nå. Anonymkode: 1ebc0...6f0
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #28 Skrevet 26. februar 2020 Det er bare slitsomt... Man er der for å jobbe og sjefene setter ikke så stor pris på flørting i kassa. Ikke de i køen bak heller. Har fått mange lapper med telefonnummere men for meg er jo kunden bare èn av 500 den dagen. Husket nok knapt hvordan de så ut i ettertid. Men møtte noen på byen som kjente meg igjen og endte opp på date med en av dem. Men da snakket vi sammen et sted der jeg hadde fritid. Ikke der jeg var "påtvunget" å være hyggelig med alle uansett hva... Anonymkode: 3e023...a0d 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #29 Skrevet 26. februar 2020 Jeg hadde ikke sagt nei takk til en flørt fra bak kassa. En legger jo merke til folk som kommer igjen og igjen og søker til meg flr å få hjelp. D er liker jeg da hvis jeg liker vedkommende. Ellers blir det creepy😂 Anonymkode: 7f701...03b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #30 Skrevet 26. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke sagt nei takk til en flørt fra bak kassa. En legger jo merke til folk som kommer igjen og igjen og søker til meg flr å få hjelp. D er liker jeg da hvis jeg liker vedkommende. Ellers blir det creepy😂 Anonymkode: 7f701...03b Kanskje lurt å sjekke når tråden ble laget? Anonymkode: 79ab5...51a
Hoppetaujenta Skrevet 26. februar 2020 #31 Skrevet 26. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje lurt å sjekke når tråden ble laget? Anonymkode: 79ab5...51a Dette temaet har ingen best før-dato. Det er alltid rykende ferskt! 2
Gjest bloody Skrevet 26. februar 2020 #32 Skrevet 26. februar 2020 9 minutter siden, Hoppetaujenta said: Dette temaet har ingen best før-dato. Det er alltid rykende ferskt! Jeg går jo selv i butikk minst en gang i uka! Men mest er det middelaldrende sure kassadamer der.. men jeg får prøve 😂😂
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #33 Skrevet 29. februar 2020 På 30.7.2011 den 13.30, Nessy skrev: Har sett ei veldig søt jente som jobber på en butikk ikke langt borte fra hvor jeg bor og har veldig lyst å bli bedre kjent med henne. Så det jeg lurer på er om dere damer som blir sjekket opp av menn når dere jobber i kassen på en butikk blir glade eller irritert/kleint/sjenert/nervøs/satt ut? Spørst jo selvfølgelig på personen men la oss si at mannen som spør deg ut ser helt normal ut og virker som en grei fyr. Hvis jeg hadde jobbet i kassen på en butikk og ei jente som jeg syntes var litt søt hadde tatt kontakt på denne måten hadde jeg blitt glad men kanskje det bare er meg så det er derfor jeg trenger synspunkter fra andre. Da bør du gå mens det er stille, ikke andre kollegaer rundt, eller andre kunder. Det er uprofesjonelt på jobb, spesielt rundt kunder. Hvis det er kollegaer rundt så er det kleint for vedkommende. Anonymkode: 14566...9e6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #34 Skrevet 29. februar 2020 Jeg har opplevd skikkelig intens øyekontakt når jeg står i kassa. Forså et smil og et lite titt igjen. Tar det som et kompliment og ikke mer enn det. Han ene var faktisk ganske kjekk også, så gjorde ingeting Anonymkode: 1b5c5...936
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå