Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått anbefalt noen MD produkter fra hudpleieren min. Men leste på HC sin blogg at hun aldri anbefalte md produkter alene, uten å kombinere det med andre produkter.

Gjør jeg da feil om jeg bestiller bare MD produkter å bruker bare de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du gjør ikke noe feil. Nå vet ikke jeg hvilke produkter det er snakk om at man visst nok ikke skal bruke alene, men i utgangspunktet så skal det holde med kun MD produkter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det eneste jeg har hørt fra hudpleiere er at mange mikser med noen produkter (hovedsaklig renseproduktene) fra md med andre merker for å få akkurat de resultatene de vil ha. Men ingen har sagt at man ikke kan bruke alle produktene fra bare et merke?

Hva mer er det HC skriver om det da? Og hva begrunner hun det med?

Skrevet

Du kan muligens ha behov for mer fuktighet enn det du kan få fra MD-kremer, men det kan du jo se an etterhvert. Det finnes ingen fasit, og du kjenner din egen hud best, så du kan ta det du har lest med en liten klype salt. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ! AB - Ikke så mye, bare at MD produktene er ment som et kombinasjonsprodukt.. Huff, forrvirrende alt det her..

Honesty ; ja den fuktighetskremen jeg fikk anbefalt er

MD Formulations Moisture Defense Antioxidant moisturizer SPF 20. Hc skriver selv. "Når jeg prøvde denne første gangen tenkte jeg at huden min kom til å lide fuktdød innen en uke (...)"

"Selvom konsistensen er lett som bare fy har jeg ikke merket noe til tørr og stram hud i det hele tatt, noe som egentlig er merkelig med tanke på hvor fuktfattig jeg er."'

(...)

Så regner med den inneholder endel fuktighet. Men visst jeg ikke føler den passer, kan jeg bare da ta en annen fuktighetskrem, fra et annet merke ? Fikk hos hudpleieren min ikke anbefalt noen annen fuktighetskrem utenom denne, sol/antialdringsaken..

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Har fått anbefalt noen MD produkter fra hudpleieren min. Men leste på HC sin blogg at hun aldri anbefalte md produkter alene, uten å kombinere det med andre produkter.

Gjør jeg da feil om jeg bestiller bare MD produkter å bruker bare de?

Ja, du må selvsagt kombinere med andre produkter, en skrubb fra Ole Henriksen den koster jo "bare" 700, og denne fuktighets kremen fra Priori til bare 600.....

Ifølge hudpleier.... kremt

Skrevet

Takk for svar ! AB - Ikke så mye, bare at MD produktene er ment som et kombinasjonsprodukt.. Huff, forrvirrende alt det her..

Honesty ; ja den fuktighetskremen jeg fikk anbefalt er

MD Formulations Moisture Defense Antioxidant moisturizer SPF 20. Hc skriver selv. "Når jeg prøvde denne første gangen tenkte jeg at huden min kom til å lide fuktdød innen en uke (...)"

"Selvom konsistensen er lett som bare fy har jeg ikke merket noe til tørr og stram hud i det hele tatt, noe som egentlig er merkelig med tanke på hvor fuktfattig jeg er."'

(...)

Så regner med den inneholder endel fuktighet. Men visst jeg ikke føler den passer, kan jeg bare da ta en annen fuktighetskrem, fra et annet merke ? Fikk hos hudpleieren min ikke anbefalt noen annen fuktighetskrem utenom denne, sol/antialdringsaken..

- TS

Denne går for å være god, og den er kjent for å gi nok fuktighet. :)

Gjest Armule
Skrevet

Grunnen til at HC ikke anbefaler å bare bruke MD-produkter, er nok fordi at disse er ganske problemorienterte slik at huden kan bli overstimulert.

AnonymBruker
Skrevet

Smalltalk ; Tusen hjertelig takk for svar ! Betyr mye , hehe :)

AB - Ja, forsåvidt ha hudpleieren "kun" anbefalt meg 5 produkter fra Mdformulation samt syrepensling. Leste bare det på HC sin blogg om å kombinere MD produktene. Men tror jeg dropper den penslingen å starter med bare produktene. Har jo ikke akkurat pengetrær i hagen heller..

AnonymBruker
Skrevet

Forresten TS over her, glemte å skrive ..

AnonymBruker
Skrevet

Cervix ; Forklare litt enklere (A) ? - TS

Gjest Armule
Skrevet

Hmm. Altså, MD sine produkter er rettet mot problemhud og spesielt akne. Bruker man flere produkter samtidig med samme effekt, kan det overstimulere huden og gjøre vondt verre (nå fungerer MDs produkter slik at det blir verre før det blir bedre, men det er ikke det samme). Ikke alle reagerer på samme måte, noen trenger ikke å reagere i det hele tatt. Men jo mer følsom hud man har jo mer utsatt er man.

Men jeg er ingen ekspert, altså. Og som sagt, alle reagerer forskjellig.

AnonymBruker
Skrevet

Okei! Takk for svar. De produktene jeg tenker å kjøpe har jeg fått anbefalt av hudpleier. Etter at jeg var på behandling der. Forsåvidt ble de anbefalt sammen med pensling. Men regner med at det går bra å droppe penslingen å bare investere i produktene.

Eneste grunnen til at jeg ble usikker er med tanke på det HC sa. Blir liksom litt sånn "hvordan, hudpleier skal jeg stole på" Men etter det jeg har lest er tror jeg jeg satser på MD produktene.

Igjen takk alle sammen !

- TS

Skrevet

Pensling er å anbefale. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja har lest en rekke anbefalinger om akkurat det. Men som sagt er det ikke det billigste i verden akkurat. Så tenker å begynne på produktene først, å visst lommeboka tillater det, tror jeg det blir en penslingskur på meg etterhvert!

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Forresten , visst noen fortsatt leser tråden, skal rensemelk, serum, og toner brukes både morgen og kveld eller ? Takk for svar ?

Ts ; I

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker MD formualtions i kombinasjon med Decleor og Jan Marini. Det fungerer veldig bra for meg :) Tror huden min hadde blitt altfor tørr med bare MD-produkter, men huden min er nok litt sensitiv.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vurderte kanskje å bruke en toner fra decleor. Siden hudpleieren ikke sa at jeg skulle bruke noe toner. Tror uansett ikke dette har noe spessielt å si siden flertallet er MD produkter. Hmm..

Produktene er forresten serum, rensemelk, sol/antiagekrem , skrubb og maske.

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vurderte kanskje å bruke en toner fra decleor. Siden hudpleieren ikke sa at jeg skulle bruke noe toner. Tror uansett ikke dette har noe spessielt å si siden flertallet er MD produkter. Hmm..

Produktene er forresten serum, rensemelk, sol/antiagekrem , skrubb og maske.

- TS

Da jeg brukte en blanding av Decleor og MD, brukte jeg dette:

Rensemelk + tone: Decleor Aroma Cleanse Cleansing Milk + Tonifying Lotion

Serum: Md formulations continuous renewal serum

Dagkrem: Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Flower Nectar Moisturising Cream

Nattkrem: Decleor Aromessence Neroli Essential Night Balm

Peeling: Md formulations Face & Body scrub

Masker: Md formulations Vit-A-Plus Clearing Complex + Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Mask

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker så og si bare md produkter i min hudpleierutine. Men jeg har ganske fet hud som tåler ganske mye.

Bruker daglig: facial cleansing gel (morgen og kveld), glycare lotion (hver kveld),

moisture defense antioxidant hydrating gel (kveld), moisture defense antioxidant comfort creme (kveld, hvis huden trenger litt ekstra fuktighet).

SÅ bruker jeg en dagkrem fra decleor, og jeg har oppnådd mye forskjell etter at jeg begynte med dette. passer fint for min hud:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...