Gå til innhold

Finnes det en park jeg kan sette meg ned og lese en bok her i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uten at det ser "teit" ut?

Alle skal være så hippe og kule at de må være sammen med noen når det er varmt ute. Men jeg har bare lyst å lese en bok i dag.

Hvilken park er passende til dette i Oslo by?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg låg i parken utanfor Akershus Festning tidlegare i veka, og eg var slett ikkje einaste som låg der åleine. Nokre las bøker, andre sola seg. Då eg budde i sentrum låg eg både i Fengselsparken, Frognerparken og parkene på Grünerløkka heilt åleine. Aldri vore noko problem, det!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

MÅ du bry deg om hva du tror andre synes da?

Ja. Jeg er litt dårlig på det enda. Vet jeg bare burde gi faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg låg i parken utanfor Akershus Festning tidlegare i veka, og eg var slett ikkje einaste som låg der åleine. Nokre las bøker, andre sola seg. Då eg budde i sentrum låg eg både i Fengselsparken, Frognerparken og parkene på Grünerløkka heilt åleine. Aldri vore noko problem, det!

Den parken i Grunerløkka. Kan man gå dit fra sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle parker? Kan virkelig ikke se for meg at noen reagerer på boklesing i noen park her i Oslo...

Men kan anbefale:

- Frognerparken

- St. Hanshaugen

- Sofienbergparken

- Birkelunden

- Torshovparken

- Middelalderparken

- Botsparken

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den parken i Grunerløkka. Kan man gå dit fra sentrum?

Ja, det er ikkje lange strekket å gå frå Jernbanetorget til Birkelunden, som eg synst er ein koselig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser stadig vekk masse folk som sitter alene og leser bok i parker her, jeg hadde virkelig ikke brydd meg om hva andre måtte mene om det. Så er jeg en av dem også. :)

Selv foretrekker jeg Torshovdalen, den er diger og man slipper å ligge omtrent oppå folk slik man må enkelte andre steder. Dog ikke i gangavstand fra sentrum, men enkel å komme seg til med både buss, trikk og t-bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Gjør det støtt og stadig jeg. Synes det er bedre å ligge alene i parken om jeg vil slappe av og lese en bok. Har vel testa ut de fleste parkene i Oslo-området og aldri sett på det å være alene der som "merkelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nederst i botanisk hage er det mange som ligger og sole seg, det som er fint der er at det ikke er lov til å grille så det blir ingen grillos. Litt lenger opp, ovenfor Munchmuseet har du Tøyenparken med fine avsatser oppover en stor skråning som gjør at man har sola veldig lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at det ser "teit" ut?

Alle skal være så hippe og kule at de må være sammen med noen når det er varmt ute. Men jeg har bare lyst å lese en bok i dag.

Hvilken park er passende til dette i Oslo by?

Hmm den oppfatningen der har ikke jeg i det hele tatt. Ser da støtt og stadig folk som både leser bøker alene eller ligger og soler seg. Alene. Sr folk sitte alene på cafeer og, med bøker,data, aviser etc. I Oslo altså.

Tror nok det går mer på hva du selv føler. Har du lyst til å sitte alene i park og lese så er det bare å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja!!!

Jeg er en slik bokleser!

Når vennene mine jobber og jeg har fri, liker jeg å legge meg i parken og bare lese en bok i fred og ro! :)

Mine favoritter er St.Hanshaugen, Grünerløkka, Sofienbergparken og Frognerparken. Her er det mange som ligger alene og som leser bøker, så du blir ikke oppfattet som rar ;)

Min erfaring er at alle parkene i Oslo egner seg fint til dette, men spesielt de jeg listet opp.

Videre kan jeg anbefalle samtlige kafeer på Grünerløkka som gode steder å lese på :)

I sommer befinner jeg meg i en liten drittby i landet vårt (er hos familie) og her ser folk rart på meg når de spør hva jeg gjorde i går/helga etc, og jeg svarer "lå og leste ute". Da spør de meg hvor jeg lå, jeg forteller dem navnet på parken/kafeen og de ser enda rarere på meg.

Har skjønt at den friheten ved å kunne være seg selv og ikke bry seg om hva andre mener om en først og fremst finnes i de store byene. De som lever i de små "idylliske" tettstedene sine lever i purgatory der man må opprettholde en fasade av å være personen som binder folket sammen. Særinger.

Folk ser forøvrig rart på meg når jeg ligger alene i den ene parken som er her. Når jeg satt på en kafe så servitrisen på meg som om jeg var Behring Breivik da jeg takket nei til påfyll av kaffe og bare leste videre i boka mi.

Savner Oslo litt akkurat nå :) Gå ut og les! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...