Gå til innhold

Hva er poenget med den ekstra bukselommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På de fleste herrebukser, mulig det er på kvinnebukser og, så er det en ekstra liten lomme oppi høyre framlomme.

Jeg har tidligere hørt at dette er til mynter, men slipper man mynter oppi dem, spesielt på enkelt jeans, så kommer de ikke ut igjen før man tar av seg buksen eller henger opp ned.

Er det noen som vet det egentlig formålet med disse små lommene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lommen heter faktisk coinpocket, så uansett hvor kronglete den er så er den ment til mynter.

Gjest Thefainter
Skrevet

Jeg har mynter i den. Syns det er kjekt for da slipper jeg å ha lommebok som tar mye større plass i buksa. Syns ikke det er vanskelig å få de opp heller når man har funnet teknikken :)

AnonymBruker
Skrevet

etter hva jeg har hørt er den lomma fra gullgravernes tid, og det var meningen at de skulle legge bittesmå gullklumper oppi der.

Gjest Koseklumpen
Skrevet

Når jeg gikk på ungdomsskolen kallte vi den for kondomlommen :fnise:

Skrevet

Den er også fin til å henge ting som har sånn festeklemme på når man ikke har belte eller lignende.

De varierer jo litt disse minilommene, og man får bare bruke fantasien for å finne ut hva det passer best at man selv bruker den til :)

Og forresten, mange jentejeans, i alle fall, er det nesten umulig å bruke lommene frampå uansett, om buksen er trang og lav så åler ting seg ut av lommen når man går uansett... Nå bruker jeg ikke jeans selv, men har erfart å hørt flere som har hatt problemer med dette.

Gjest Spinell
Skrevet

Egentlig heter denne lommen "klokkelomme", og ble laget for å passe til lommeklokkene som ble brukt før armbåndsurets tid. Det har ikke alltid vært vanlig å bruke så trange jeans som i dag, vet du...

Gjest birry93
Skrevet

Når jeg gikk på ungdomsskolen kallte vi den for kondomlommen :fnise:

Som noen sa en gang: Hvorfor tror dere at det heter DONGeri? :gjeiper: :fnise:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...