Supraspinatus Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 På de fleste herrebukser, mulig det er på kvinnebukser og, så er det en ekstra liten lomme oppi høyre framlomme. Jeg har tidligere hørt at dette er til mynter, men slipper man mynter oppi dem, spesielt på enkelt jeans, så kommer de ikke ut igjen før man tar av seg buksen eller henger opp ned. Er det noen som vet det egentlig formålet med disse små lommene?
Cho Kon It Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 Lommen heter faktisk coinpocket, så uansett hvor kronglete den er så er den ment til mynter.
Gjest Thefainter Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 Jeg har mynter i den. Syns det er kjekt for da slipper jeg å ha lommebok som tar mye større plass i buksa. Syns ikke det er vanskelig å få de opp heller når man har funnet teknikken
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 etter hva jeg har hørt er den lomma fra gullgravernes tid, og det var meningen at de skulle legge bittesmå gullklumper oppi der.
Gjest Koseklumpen Skrevet 30. juli 2011 #5 Skrevet 30. juli 2011 Når jeg gikk på ungdomsskolen kallte vi den for kondomlommen
spinnwild Skrevet 30. juli 2011 #6 Skrevet 30. juli 2011 Den er også fin til å henge ting som har sånn festeklemme på når man ikke har belte eller lignende. De varierer jo litt disse minilommene, og man får bare bruke fantasien for å finne ut hva det passer best at man selv bruker den til Og forresten, mange jentejeans, i alle fall, er det nesten umulig å bruke lommene frampå uansett, om buksen er trang og lav så åler ting seg ut av lommen når man går uansett... Nå bruker jeg ikke jeans selv, men har erfart å hørt flere som har hatt problemer med dette.
Gjest Spinell Skrevet 30. juli 2011 #7 Skrevet 30. juli 2011 Egentlig heter denne lommen "klokkelomme", og ble laget for å passe til lommeklokkene som ble brukt før armbåndsurets tid. Det har ikke alltid vært vanlig å bruke så trange jeans som i dag, vet du...
Gjest birry93 Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 Når jeg gikk på ungdomsskolen kallte vi den for kondomlommen Som noen sa en gang: Hvorfor tror dere at det heter DONGeri? :gjeiper: 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå