AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Jeg lurer på å ta meg en tur til London i desember. Ser form meg å reise rundt den 10 desember. Har kikket på flybilletter med Norwegian, og får turen + returen til rundt 2300 kr. Tenker å ha 3-4 dager i London. Er det noe å anbefale å reise dit i desember? Er det greit å reise dit for å handle litt til jul?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 Jeg har vært der i desember. Surt vær var det da (vind, regn), men koselig førjulstur med innlagt shopping
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 Er det dyrere å handle i London i desember, altså om butikken skrur opp prisene? Været er det ikke så farlig med, jo kaldere det er, jo bedre er det. Jeg ser for meg det at det kan være veldig fint i London når de har pyntet til jul, med lys i gatene og julepynt.
Nilma Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Jeg kan ikke si at det slo meg at det skulle være noe dyrere i butikkene da jeg var i London i desember sammenliknet med når jeg har vært der ellers i året. Det var absolutt veldig koselig i et julepyntet London, men: Det er noe så vanvittig folksomt, så man må forvente å stå som sild i tønne i enkelte butikker. Men jeg gjør det gjerne igjen, altså.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Hvis du ønsker å se London fint pyntet til jul så burde du dra en måned før.... I desember har pynten hengt lenge å begynner å bli sjuskete....
Mischa Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 Jeg har vært i London flere ganger i desember og synes det er superkoselig! Julepynten er ofte lekker og når vi har reist har de til og med skrudd ned prisene i butikkene for å få folk til å handle mer! De kuttet skatter og avgifter! Anbefales på det sterkeste!
Fluffe Skrevet 2. august 2011 #7 Skrevet 2. august 2011 Jeg har vært i London flere ganger i desember og synes det er superkoselig! Julepynten er ofte lekker og når vi har reist har de til og med skrudd ned prisene i butikkene for å få folk til å handle mer! De kuttet skatter og avgifter! Anbefales på det sterkeste! Hvilken dato har du vært der da? Vurderer selv å ta med min man til London i desember.
Gjest idakaroline Skrevet 3. august 2011 #8 Skrevet 3. august 2011 London er fantastisk i desember! Masse lys og spesiell julepynt. I desember pleier det å være veldig kaldt og surt i London, noe som merkes svært godt. Jeg var der i fjor da det kom kraftig snøvær og jeg skal si at det var en opplevelse for livet! Det var ikke spesielt morsomt, men det var ganske spennende og interessant likevel. Britene er jo ikke vant til snø i det hele tatt. Togene sto, bussene sto, flytrafikken sto, ingen taxier tilgjengelig, butikker var stengt osv. Du bør være obs på at det kan komme et snøfall, ihvertfall. Ellers så syns jeg det var veldig koselig å gå rundt i gatene der - masse travle mennesker på juleshopping, kor som sang julesanger, julemusikk i butikkene og juleutstillinger i vinduene. Opplevde også at hele Oxford Street var avsperret og at det var nisser, reinsdyr, kor, band og diverse som sto midt i veien og underholdt. Dette var en lørdag, men jeg kan ikke si at jeg husker datoen. Jeg har også vært til stede under tenninga av julegrana på Trafalgar Square, noe jeg syns var veldig fint og spesielt. Jeg vil ikke påstå at de skrur opp prisene noe særlig. De skrur vel heller prisene ned slik at de får økt salget. Butikkene florerer av julekataloger og tips til gaver, og jeg så at det var flere butikkansatte som gikk med nisseluer og diverse. Men - rundt juletider er det ofte veldig mye folk i London, så enkelte butikker er så fulle at man blir nektet å komme inn. Er man heldig og kommer seg inn, er det ofte så trangt at man blir gående som sild i tønne. Å prøve klær er en utfordring fra en annen verden, køene er uendelige og prøverommene er så overfylte av klær at det ikke ligner noe.
Mischa Skrevet 5. august 2011 #9 Skrevet 5. august 2011 Hvilken dato har du vært der da? Vurderer selv å ta med min man til London i desember. Vi pleier å reise første helgen i desember Da er det julestemning men man slipper at det er komplett kaos i butikkene!
Gjest Heloise Skrevet 5. august 2011 #10 Skrevet 5. august 2011 Jeg var der rett før jul og syntes det var helt OK. Litt for folksomt enkelte steder men det gikk greit. 10 des. burde være en helt ok tid å være der på tror jeg. Er ikke så kalt og slafsete som Norge heller, så det er rene sommerferien synes jeg Men SÅ dyre billetter? Det var mye!
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #11 Skrevet 9. august 2011 Noen tips til rimelige hoteller som ligger sentralt? Jeg har tidligere bodd på St. Giles, men synes det er litt dyrt der med tanke på standarden.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #12 Skrevet 9. august 2011 Jeg skal til London 10. desember. Gleder meg ekstra etter å ha lest her. Vi bor på i Ålesund og tar direktefly, betaler i underkant av 1000,- pr. pers. t/r.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #13 Skrevet 9. august 2011 Jeg skal til London 10. desember. Gleder meg ekstra etter å ha lest her. Vi bor på i Ålesund og tar direktefly, betaler i underkant av 1000,- pr. pers. t/r. Hvilket flyselskap skal du fly med?
freddy Skrevet 9. august 2011 #14 Skrevet 9. august 2011 Ryanair 10.-14. desember = kr. 1156,- (for to) fra Rygge!. Og så kan man jo begi seg ut på en lengre diskusjon om Ryanair, men for å komme seg billig fra A til B så er de helt greie. Skal til London selv neste uke (hvis ikke opptøyene sprer seg, da)og har bestilt rom på Best Western Paddington Court hotell som ligger veldig sentralt og er veldig rimelig til å være 4-stjerners.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå