Gå til innhold

Gifte oss i England?

Anbefalte innlegg

Gjest Heloise
Skrevet

Nå må jeg bare presisere at vi har ingen umiddelbare planer om å gifte oss men vi snakket om dette, og jeg lurer på om noen vet noe om hvordan dette fungerer.

Jeg har googlet masse, jeg har vært på andre fora, men er lei av linker og "upersonlig informasjon" skrevet på såpass "proff" måte at jeg ikke skjønner et kvekk :sjenert:

Så er det noen som her erfaringer her?

Dette er saken :

Jeg er norsk, han er britisk. Vi bor i Norge, men vil gifte oss i England. Vi vil ikke flytte dit, bare ha seremonien der. Og det skal være borgerlig, ikke kristelig.

Noen som vet alt vi i så fall må fikse, og hvordan? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei

Gjest Heloise
Skrevet

Har allerede vært på den siden, og alle de britiske :) Håpet kanskje noen hadde noen konkrete erfaringer. Men takk! :takke:

Skrevet

Vi giftet oss i Sjømannskirken i London, og da måtte vi bo i det administrasjonsdistriktet den ligger i i 7 dager og 7 netter, og deretter registrere oss på det lokale Register Office (samt dokumentere at vi hadde bodd i distriktet i de påkrevde dagene). Deretter måtte vi vente i to uker før vi kunne gifte oss, men da behøvde vi ikke å oppholde oss i distriktet. Såvidt jeg skjønner gjelder dette alle som gifter seg i UK, ikke bare tilreisende. Du kan lese mer her. Vi giftet oss altså i Sjømannskirken, men såvidt jeg vet utfører registraren også selve bryllupet om man ønsker det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...