Gå til innhold

æsj æsj, små biller og mark inne!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ok, jeg er kanskje ikke verdens rensligste husmor, men så grisete har jeg det da ikke. Likevel er leiligheten nå blitt invadert av dyr. Vi har ikke små irriterende fluer lenger, men små, brune, flyvende BILLER!!! Hva er dette og hvor kommer de fra og hvordan blir jeg kvitt dem? Har lest tråden om småfluer her, skal bruke alle tipsene derfra også.

I tillegg har jeg funnet MARK i leiligheten, små (under 1 cm lange) lysebrune larver!!! Æsj. Har funnet noen i tallerkner og kopper på kjøkkenet, har kjørt alt jeg har i oppvaskmaskinen og skrubbet kjøkkenet inkl. inne i skapene med salmiakk, men det hjalp ikke. Nå fant jeg også to mark i en eldgammel sofa som jeg nok ikke har støvsugd godt nok i det siste.

Unødvendig å si at sofaen skal UT, men hvordan får jeg evt. egg ut av tepper og puter som har vært i nærheten?

Og hvordan blir jeg kvitt dem fra overalt.

Måååå få hjelp med dette, ellers orker jeg ikke bo i mitt eget hjem lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Putt noen på et glass og vis til et skadedyrfirma. De vet hva som må gjøres, og om du evt. trenger profesjonell hjelp.

Kjøper en gamle ting på f.eks loppemarked, kan det være kryp som "smitter" over til resten av leiligheten. Sjekk det opp før de evt invaderer naboen også.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Det finnes småkryp som kommer inn i huset via matvarer, sukker og mel bl.a. Sjekk kjøkkeninnredningen din. De gjemmer seg der det er mørkest; lister, hylleinnredning og sprekker. Du skal IKKE vaske da de trives i fuktighet. Du kommer lengre med støvsugeren. Sørg også for at tørrvarer blir oppbevart i lukket emballasje.

Det kan være lurt å sende et eksemplar til Næringsmiddeltilsynet. De er eksperter på sånt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...