AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 I helgen skal jeg drikke for første gang på over en mnd. Prøver å komme meg i form, så har spist ganske stramt de siste ukene. Nå har det seg sånn at valget står mellom cider/smirnoff eller sprit, type vodka eller bacardi. Hva er egentlig det beste å drikke når man prøver å gå ned et par kilo? Tenker da i forhold til kcal. Vet jo at det kommer an på mengden, men hvis noen kunne ha gitt meg et overslag, hadde det vært greit PS: Liker ikke øl, så det er ikke aktuelt :gjeiper:
Kamikatze Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 Vel, alkohol generelt er jo ren energi, det er derfor den kan brukes istedenfor bensin i biler, så en drink tilsvarer en klump med smult, enten det er det ene eller det andre.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 I cider og smirnof ice er det nok MYE sukker... men om du blander sprit med brus så er det jo mye sukker i den også... MEN, om du er flink med mat og drikke ellers så kan du fint unne deg å drikke det DU selv liker best en kveld.. Det viktigste er hva man putter inn i hverdagen, ikke hva man gjør en sjelden gang!! Kos deg!!
Gjest *Maja* Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Det er mye sukker i all alkohol, men jeg pleier iallefall å drikke rom med pepsi Max og lime...er ikke så voldsomt med kalorier og smaker friskt og godt...
Leifr Skrevet 30. juli 2011 #5 Skrevet 30. juli 2011 Ja, hvis du skal ha minimalt med kalorier per alkoholenhet, så er det bare sprit som gjelder. Ren sprit, evt. blandet med vann eller noe annet som ikke inneholder kalorier.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #6 Skrevet 30. juli 2011 Mange dårlige råd, for når det gjelder alkohol så må man ikke bare tenker sukker og kcal, men hva alkohol egentlig. Og på slankekur så alkohol en uting, hvis ikke man er YTTERST forsiktig. Det er nemlig slik at kroppen bruker lang tid på å kvitte seg med alkoholen, som i seg selv hemmer fettforbrenningen. Desto mer du drikker, desto dårligere blir det med forbrenningen. Da er det faktisk bedre å drikke brus med sukker i, or whatever. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #7 Skrevet 30. juli 2011 Nå er jeg ikke direkte på slankern, har ikke vært overvektig, bare litt slapp i fisken :gjeiper: Kan vel ikke legge på meg av et par cidere på én kveld? Mange drikker jo hver helg, er over en mnd siden sist jeg drakk noe som helst alkohol.
Eilertsen Skrevet 30. juli 2011 #8 Skrevet 30. juli 2011 Gode råd for byturen finner du her Kort og godt: Hold deg til drinker med lightbrus Tørr hvitvin eller rødvin Øl, rusbrus, de typiske drinkene etc, er no-no. Uansett - man skal heller ikke overdrive skadevirkningene av å kose seg en gang i blant. Tallrike studier viser jo at et moderat konsum av alkohol faktisk kan være bra. Da prater jeg selvsagt ikke om fylla 1 gang i mnd, men et kontrollert og fornuftig inntak.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #11 Skrevet 30. juli 2011 En bytur en sjelden gang har ikke noe som helst å si, det er hva du gjør de andre 29 dagene i mnd som teller. Om man først skal skeie ut (noe det blir når du skal drikke, med mindre du klarer deg med én drink, da), og når dte er noe man gjør sjeldent, så synes jeg faktisk at man skal unne seg det man vil ha. Så kan du jo heller spise ekstra sunt til uka om det plager deg
Supraspinatus Skrevet 30. juli 2011 #13 Skrevet 30. juli 2011 Jeg liker rødvin. Synes ikke at du skal drikke noe du ikke liker bare for å drikke. Da kan du like godt la være. I grunnen er drikkekulturen i Norge litt rar. Drikker man vin hver dag, ett eller to glass, da er det fort at folk ser på deg som en alkis. Dersom du drikker deg dritings annenhver, eller hver lørdag da er man ingenting.
Leifr Skrevet 31. juli 2011 #14 Skrevet 31. juli 2011 Anbefaler ellers å bli whisky-snobb. Da kan en liten skvett eller to holde hele kvelden, og så kan man late som man er kultivert samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå