AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Vi skal på 1 ukes ferie i månedsskiftet september/oktober i år og har lyst på sol&sommer sammen med vår 1,5-år gamle gutt. Men HVOR skal vi dra?? Hadde vært fint med barnebasseng, grei temperatur, en strand som passer for små barn og ellers ganske rolige omgivelser. Er det noen som har noen tips? Har sett på Gran Canaria (men det blir kanskje for varmt? Dessuten laaaang flytur...), Mallorca, Kroatia (hvor er sandstrendene?), Hellas (helt ukjent for meg) og Portugal (aldri vært der før). Hva vil dere anbefale?
Mixelite Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 Hellas er et godt valg. Grekerne er tussete etter unger, generelt. Alt fra tenåringsgutter til gamle tanter dikkedikket og pludret med vår pode da han var liten Er du heldig og finner en stamrestaurant, kan du også være heldig og oppleve at verten/vertinnen/en av servitørene aktiviserer poden mens dere spiser
Gjest Liss Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 Jeg ville blitt hjemme! Har prøvd div. ferier med begge mine to barn, da de var på den alderen. Ingenting ble ferie - det ble bare slit. Hyling på flyet, hyling på bussen, hyling på stranda, hyling på natta. You name it! Kommer ikke til å prøve ferie med minsten min igjen før hun er iallfall 2,5 år. Det er hun neste sommer.
Gjest Utpåtur Skrevet 29. juli 2011 #6 Skrevet 29. juli 2011 Barn er forskjellige , men jeg har aldri opplevd noe negativt på tur meg mine to . De har vært fra 6 mnd og oppover til nå 7 år . Jeg ville vært forsiktig med Egypt m tanke på bakteriefloraen !
krusedulle Skrevet 29. juli 2011 #7 Skrevet 29. juli 2011 Flott med tilbakemeldinger og tips! Hvis noen kan anbefale konkrete steder i Hellas, Egypt, Spania eller andre land så ville jeg bli kjempetakknmemlig! Kanskje et spesielt bra hotell, en barnevennlig strand eller et sted med flott barnebasseng og lekeplass for småttinger?
Maria M Skrevet 29. juli 2011 #8 Skrevet 29. juli 2011 Flott med tilbakemeldinger og tips! Hvis noen kan anbefale konkrete steder i Hellas, Egypt, Spania eller andre land så ville jeg bli kjempetakknmemlig! Kanskje et spesielt bra hotell, en barnevennlig strand eller et sted med flott barnebasseng og lekeplass for småttinger? Jeg ville anbefalt Hurghada i Egypt. Der har du en stor variasjon av hoteller du kan velge i mellom Du kan ha en bade/ strand- hotell ved down town, eller hotell i Cherry( midt i byen) eller rett og slett en fancy turist paradis: El gouna!!!!!!
Gjest frøken am Skrevet 31. juli 2011 #9 Skrevet 31. juli 2011 Sjekk Chios i Hellas, en av øyene deres. Lite turister, rolig sted. Grekerne er jo de minst innpåslitne Jeg drar dit hvert år og skal jaggu ta med ungene etterhvert. Man orker ikke Kypros og Kos og Santorini med en liten en...Chios synes jeg er flott!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #10 Skrevet 31. juli 2011 Men hvis du venter til oktober, vil jeg påstå det er litt i seineste laget for å reise til Hellas. Det begynner å bli såpass kjølig at en ettåring blir kald i vannet (hvis bading skulle være en av opplevelsene). Jeg har selv vært på Kreta midt i oktober, og da var det for kaldt til å bade i havet, og basseng. Noe bedre klima og temperatur på Kypros. Er usikker på om jeg ville dratt til Egypt med en ettåring heller. Da ville jeg valgt et særs barnevennlig hotell med høy standard. Ser for meg at den lille sitter på gulvet og plukker i seg kakkelakker og edderkopper og det som verre er.... Mitt forslag er Fig Tree Bay på Kypros. 1
Mixelite Skrevet 31. juli 2011 #11 Skrevet 31. juli 2011 Sjekk Chios i Hellas, en av øyene deres. Lite turister, rolig sted. Grekerne er jo de minst innpåslitne Jeg drar dit hvert år og skal jaggu ta med ungene etterhvert. Man orker ikke Kypros og Kos og Santorini med en liten en...Chios synes jeg er flott! Jeg kan selvfølgelig slutte meg til anbefalingene om Chios. Begge våre var rundt året første gangen de var der. Jeg anbefalte ikke Chios spesielt fordi jeg er litt usikker på det med barnebasseng og slikt. Vi har aldri hatt barnebasseng, men vi har ikke savnet det heller.
Gjest frøken am Skrevet 2. august 2011 #12 Skrevet 2. august 2011 Jeg kan selvfølgelig slutte meg til anbefalingene om Chios. Begge våre var rundt året første gangen de var der. Jeg anbefalte ikke Chios spesielt fordi jeg er litt usikker på det med barnebasseng og slikt. Vi har aldri hatt barnebasseng, men vi har ikke savnet det heller. Hmm det er nok sant, det er ikke noe særlig med barnebasseng sånn sett. Men om det ikke er så viktig, er det absolutt vel verdt å dra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå