Gå til innhold

Ang. material/fargevalg til stue/spisestuemøbler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først vil jeg si at jeg ikke må ha absolutt lik stil/material på alle møbler i huset, men akkurat til stua/spisestua har jeg lyst til å finne en møbelserie jeg kan forelske meg i, eller ihvertfall foreta et valg av material/stil jeg kan møblere i.

Til stua/spisestua vil jeg antagelig trenge spisebord, en eller annen type skjenk, og et vitrineskap. I tillegg trenger jeg også et salongbord og tv-benk.

Synes det er fint med hvitt, men ville blitt fort lei om jeg hadde det selv, tror jeg. Av tresorter liker jeg oljet eik, og ellers er jeg glad i mørke møbler, selv om det kanskje ikke er så populært lenger, og da helst mørkebrunt/brunsort og ikke helt svart.

Noen som har tips til møbelserier eller som kan fortelle meg hvordan deres stue/spisestuemøbler ble satt sammen? Noen som tvilte mellom 2 "alternativer", f.eks lyse eller mørke møbler - hvordan ble avgjørelsen tatt? :)

Er klar over at mange setter ihop stuemøblementet som en mix av gammelt/nytt/ulike farger/materaler o.l, men siden jeg ikke ville fått det til å se bra ut, bare rotete eller fullstendig kræsj, er ikke dette noe for meg. Trenger "trygge", (og kjedelige?) valg.. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken stil som kan "anbefales" kommer jo an på hvordan resten av boligen ser ut. Hvilke farger har du på gulv og vegger? Hvordan er den gjennomgående stilen i boligen? Og ikke mindst, hva liker du best selv?

Min spisestue er en salig blanding, og de nyeste møblene er fra 1950-tallet. Har et skap som sannsynligvis er fra 1700-tallet, stoler fra rundt 1900 og bord og sjenk fra 1950-tallet. Alt sammen arvegods, og da er det litt begrenser hva jeg har samvittighet til å gjøre med det.

Dersom vi etter hver bytter ut de møblene vi har så så blir det en litt mer minimalistisk stil på spisestuen, med mye svart treverk og svart glass. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...