Holly Hobbie Skrevet 21. november 2003 #1 Skrevet 21. november 2003 Er det noen her som har giftet seg på Bjørnsgard eller vært i bryllup der? Hva syntes dere om stedet - mat, atmosfære etc.? Skal gifte meg der 3. juli så jeg er litt nysjgerrig!
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2003 #2 Skrevet 22. november 2003 Jeg var i bryllup der i sommer, som kaffegjest. Helt greit sted om du liker "Norsk Folkemuseum"-stilen. Ikke helt min greie. De hadde et av de små husene og der var det ikke plass til så veldig mange, mulig at det går an å leie et av de større. Det største problemet med stedet var transporten, det ligger ganske kronglete til, et godt stykke utenfor sivilisasjonen og det går ikke noe offentlig transport dit å snakke om. Noen venner undersøkte hva det ville koste med taxi fra Oslo, 400 kr en vei!! Men maten var visst god.
Gjest Popelka ulogget Skrevet 22. november 2003 #3 Skrevet 22. november 2003 Takk for respons. Mente selvfølgelig at vi skal holde bryllupsfesten der, ikke at vielsen skal finne sted der! Vi liker "folkemuseum"-stilen godt ellers hadde vi ikke valgt det Bra at maten er god. vi skal vel foreta noen ptøvesmakinger etterhvert, tenker jeg. Vi skal leie hele stedet, så plass blir det nok av! Vi skal ornde minibuss-transport for gjestene, så det blir heldigvis ikke noe problem.
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2003 #4 Skrevet 22. november 2003 Hei! Jeg har vært på bryllup på Bjørnsgård og det var veldig flott. Brudeparet hadde giftet seg i bunad,- og gjestene var oppfordet til å ta på seg bunad hvis de eide en. Så brudefølget passet godt inn i omgivelsene. Vi spiste oppe i 2 etasje i et av husene, det var ikke så stort, så det ble veldig hyggelig og intimt. Mat og drikke var excellent. Kaffe og avec ble inntatt i årestuen, med bål etc. Du kan bare glede deg :-) Det blir nok et supert bryllup.
Holly Hobbie Skrevet 22. november 2003 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2003 Hei, takk for at du delte dine erfaringer! Både kjæresten min og jeg falt veldig for Bjørnsgard da vi var der ute (vi syntes Ringiåsen var veldig flott også, men det ble nesten litt for flott etter vår smak!). Vi skal ha middagen i hovedbygningen (husker ikke hva den heter nå), der hvor det henger et bjørneskinn på veggen og der kjøkkenet er. Aperitiffen skal enten tas på tunet eller i årestuen hvis været er dårlig. Kaffen skal tas i huset ved vannet (det med to etasjer), og så blir det dans oppe i huset der vi hadde middagen etterpå. Gleder meg masse, nå gleder jeg meg enda mer etter det du fortalte! Klem
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #6 Skrevet 24. november 2003 Bjørnsgård det heter bjørnsgard jeg har et etternavn som ender på gard og det virker som det er veldig vanskelig å få folk til å forstå det.. bestandig... alle skriver gård, selv når jeg staver det for dem :evil:
Holly Hobbie Skrevet 24. november 2003 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2003 Gjest, merk deg at jg har skrevet gard hele tiden
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #8 Skrevet 25. november 2003 Gjest' date=' merk deg at jg har skrevet gard hele tiden jeg så faktisk det.. og du har helt rett; jeg burde heller berømme deg for at du var flink i stedet for å kjefte på de andre.. (bedre pedagogisk, ikke sant?) du er såå flink popelka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå