Gå til innhold

overtagelse av leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal overta min første leilighet om en uke og hører veldig mye forskjellig om hva jeg må passe på å sjekke.. da tenker jeg på ifht vasking, at ting fungerer som det skal osv..

Er det noen som har erfaring med dette, og som kan gi meg tips om hva som er vanlig å ikke tenke over?

Håpet egentlig å ha med meg faren min, men han er desverre på ferie i utlandet på det tidspunktet..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ei leilighet du har kjøp eller som du skal leie?

Om det er en utleieleilighet ville jeg gått gjennom alle rom og sett etter skader, notert ned disse/tatt bilder, og fått signatur fra utleier som dokumentasjon på at han/hun er klar over at disse fantes før du flyttet inn.

Dette er med tanke på å få igjen depositum når du flytter ut/at utleier ikke skal kunne kreve erstatning for skader du ikke er skyldig i.

Ved overtakelse av bolig du har kjøpt ville jeg sett til at standarden/fasiliteter stemte overens med opplysningene i prospektet/fra selger og at vaskinga var gjort godt nok.

Andre, mer avanserte ting er kanskje å måle fukt, sjekke isolasjon, sikringsskap, varmtvannstank, vinduer, at antall kvadrat stemmer, (et søskenbarn av meg fikk erstatning/penger som kompensasjon for at oppgitt størrelse på boligen var en god del kvadrat mindre enn prospektet opplyste, (mener at det er lov med et visst slingringsmonn når det gjelder oppgitt kvadratmeter, men her var det ganske mye mindre).

Tviler for at jeg kunne sjekket de mer avanserte punktene på egen hånd, men kanskje du har andre som kan være med deg? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...