AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Tørr jeg "snike" på lavprisekspressen som student, selv om jeg ikke har studentkort som er gyldig lenger? Er det helt babluba hvis man "glemmer" å ta med studentkortet på lavprisekspressen? Tok nor-way for noen uker siden og de tok meg bare som student uten å spørre en gang. På studentkortet mitt står det at det er gyldig til juni 2011, men jeg som må ta en eksamen i august er jo i teorien fremdeles student. Litt surt, vanligvis varer jo studentkorta/semesterkorta ut til august. Skal til Oslo i forbindelse med studier også, så føler på en måte jeg har rett på studentpris
spinnwild Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 Det kommer nok ann på bussjåføren, om han kommer på å spørre om stud.bevis. Mange gir mer f i det om sommeren pga at man da er imellom to studieår. Hva med å ringe busselskapet å høre hva deres policy på dette er, om man som student "mellom studentbevis" får studentrabatt om sommeren...? Er nok de som vet best. Personlig har jeg alltid blitt spurt om bevis på buss, men om sommeren viser jeg bare det gamle og sier jeg ikke får nytt før neste skoleår begynner. Dette gjorde jeg også sommeren etter at jeg sluttet å studere Win.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 De fleste sjåførene bryr seg ikke. Kommer du i billettkontroll er det ikke sikkert de blir like blide.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Pleier det å være billettkontroll på lavprisekspressen? Meh. Har veldig lyst å kjøpe studentbillett (lite penger!), men typisk meg om jeg får bot og tull. TS
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 Det pleier vel ikke det. Men man vet aldriii.
Personlig12 Skrevet 29. juli 2011 #6 Skrevet 29. juli 2011 Det skal vare i tre mnd etter endt studiet, dette fordi en ikke får nytt før i september. Og de kan ikke vite om du er ferdig med å studere eller om du skal begynne på igjen i august. Så du kan trygt bruke det, OG det er lovlig 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #7 Skrevet 29. juli 2011 Hm, skal jeg bare satse på at det stemmer da? :D
Surriball Skrevet 29. juli 2011 #8 Skrevet 29. juli 2011 Hm, jeg trodde studentbevis uansett var gyldig fram til 31. august?
Gjest Anuket Skrevet 29. juli 2011 #9 Skrevet 29. juli 2011 På mitt fra UiB står det at det er gyldig frem til 1 september
Personlig12 Skrevet 29. juli 2011 #10 Skrevet 29. juli 2011 Hm, skal jeg bare satse på at det stemmer da? :D Det syns jeg, nå er vi tre stk som sier det så
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #11 Skrevet 29. juli 2011 Jeg får bare krangle på det skulle det komme opp.. Ja, der jeg studerte før var studentkortet ut august, skjønner ikke hvorfor i alle dager mitt ikke er gyldig lenger enn juni... tåpelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå