AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Hei! Jeg er 169 høy og veier 60kg. Jeg er ikke lubben, men heller ikke akkurat slank og ihvertfall ikke fit og stram i kroppen. Jeg har trent masse og spist sunt i ei stund nå, men jeg lurer på en ting... Kan alle få den kroppen de vil ha? Jeg ser jo at jeg og mamma har HELT lik kroppsfasong (pære), fett på akkurat de samme plassene, og bred rumpe med cellulitter. Vet jo at man alltid iallefall kan gjøre at man ser litt bedre ut, men i mitt tilfelle - kan jeg få drømme-sprettrumpa selvom genene mine tilsir noe annet? Cellulittene vet jeg at jeg ikke kan gjøre noe med, men nå mener jeg kroppsfasongen. Går det virkelig ann å trene seg til å se ut aaakkurat slik man vil?
Gjest *Maja* Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 Hei! Jeg er 169 høy og veier 60kg. Jeg er ikke lubben, men heller ikke akkurat slank og ihvertfall ikke fit og stram i kroppen. Jeg har trent masse og spist sunt i ei stund nå, men jeg lurer på en ting... Kan alle få den kroppen de vil ha? Jeg ser jo at jeg og mamma har HELT lik kroppsfasong (pære), fett på akkurat de samme plassene, og bred rumpe med cellulitter. Vet jo at man alltid iallefall kan gjøre at man ser litt bedre ut, men i mitt tilfelle - kan jeg få drømme-sprettrumpa selvom genene mine tilsir noe annet? Cellulittene vet jeg at jeg ikke kan gjøre noe med, men nå mener jeg kroppsfasongen. Går det virkelig ann å trene seg til å se ut aaakkurat slik man vil? Nei, man kan ikke trene seg til en helt annen kroppsfasong, da det er beinbygning som bestemmer utgangspunktet...Jeg kan trene alt jeg vil, men vil aldri klare å se ut som Naomi da hun har en helt annen beinbygning enn meg...Men jeg kan gjøre det beste ut av det jeg har å jobbe med... Jeg har ingen hofter(eller de er ekstremt smale), og det er ikke noe jeg kan gjøre med... Så du kan forme DIN kropp til den beste utgaven av deg selv....du kan bli slank og ha lav fettprosent...
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 nei, desverre ikke. jeg har brukt altfor mange år på å bli kvitt mine elskovshåndtak, personlig trener, dietter fra helvete. hjalp bittelitt. ca slik blei jeg seende ut. joda jessica alba er sikkert trent og fit, men ho har ikke spesielt smal midje. for meg var det poengløst. jeg gikk fra å være slank og utrent til å ha omtrent samme figuren bare strammere i fisken. men jeg dreit langt i om jeg var stram, det var smal midje jeg ville ha.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 Beinbyggingen hos folk varierer ikke med stort mer enn ett kilo mellom mennesker og kjønn. Gitt at man ikke er en ekstremofil og 2 meter høy eller lignende, da. ALLE kan få supre kropper, gitt dedikasjon og hardt arbeid.
Solbærsaft Skrevet 29. juli 2011 #6 Skrevet 29. juli 2011 Beinbyggingen hos folk varierer ikke med stort mer enn ett kilo mellom mennesker og kjønn. Gitt at man ikke er en ekstremofil og 2 meter høy eller lignende, da. ALLE kan få supre kropper, gitt dedikasjon og hardt arbeid. Men nå var det ikke vekten av beinbygningen som var poenget. Poenget er _formen_ på beinbygningen. Jeg har feks bred beinbygning over hoftene. Jeg kan aldri få en ordentlig smal midje. Jeg har en god venninne med smal beinbygning over hoftene, som er betydelig smalere enn meg. Jeg kan aldri bli så smal som henne siden beinbygningen min er _bredere_ enn hennes. Men vekten av beinbygningen hennes og min er nok ganske lik, og maks rundt en kilo fra hverandre. Min beinbygning = feminin med hofter Hennes beinbygning = feminin, men har mer androgyne tendenser enn hva jeg har. Derfor kan ikke alle ha samme kropp - men alle kan få sprettrumpe, vaskebrett osv - men metoden for å oppnå det varierer fra person til person etter blant annet genetiske betingelser og forutsetninger. 1
Cathrine88 Skrevet 29. juli 2011 #7 Skrevet 29. juli 2011 Beinbyggingen hos folk varierer ikke med stort mer enn ett kilo mellom mennesker og kjønn. Gitt at man ikke er en ekstremofil og 2 meter høy eller lignende, da. ALLE kan få supre kropper, gitt dedikasjon og hardt arbeid. Ja, vekten på beinbyggingen er nesten lik, men formen på skjelettet varierer jo og det er vel den som bestemmer om man har smale hofter eller smal midje for eksempel. Er helt enig i at alle kan få supre kropper, men alle kan ikke få like kropper. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #8 Skrevet 29. juli 2011 Selvsagt ikke, men det er alltid rom for forbedring. Veier du 10 kilo for mye og klager på genetikk så er det ikke der problemet ligger, liksom.
Gjest Nanne70 Skrevet 30. juli 2011 #9 Skrevet 30. juli 2011 Hvis du har typisk pæreformet kropp, så kan du visstnok skape illusjonen av en smalere midje/mindre underkropp ved å trene mye styrke for overkroppen, fordi en kraftigere overkropp visuelt vil "balansere ut" proporsjonene. Har tendenser til pæreform selv, det er på rumpa og lårene det meste av overskuddsfettet sitter. Irriterende nok er dette det første stedet ekstra kiloer setter seg, og det siste stedet de forsvinner fra. Den treningen jeg har hatt mest effekt av for å minske lår og stramme opp rumpe (og jeg har prøvd endel forskjellig) er jogging, powerwalking og styrkeøvelser med lav belastning. Jeg kan ikke ta knebøy pga knærne, men og øvelsen med ankelvekter river skikkelig:)
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #10 Skrevet 30. juli 2011 Selvsagt ikke, men det er alltid rom for forbedring. Veier du 10 kilo for mye og klager på genetikk så er det ikke der problemet ligger, liksom. man kan da ha like stor problemer med f.eks for breie hofter om man veier 45 som hvis man veier 105...
Eilertsen Skrevet 30. juli 2011 #11 Skrevet 30. juli 2011 Her velger jeg å være litt uenig. I utgangspunktet kan alle få en slank og fit kropp, men hvor mye den "koster", varierer veldig. Man skal jo heller ikke glemme at det fettet du har brukt 10-20 eller kanskje 30 år på å legge på deg, det forsvinner ikke over natta.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #12 Skrevet 30. juli 2011 Jeg har bestandig vært tynn. Trent mye og har ikke særlig matlyst. Men beinbyggingen min begrenser hvor smal jeg kan være... Har null fett på hoftene, men skjellettet der er relativt bredt! Og samme med skuldrene, har ingenting overflødig fett der, men er et visst antall cm der uansett. Er fornøyd med kroppen min jeg, men kan ikke bli Kate Moss selv om jeg sulter meg til 30 kg. Midjen kan jo bli nærmest ubegrenset smal da, er ikke noe skjelett der... (ikke i mellomrommet mellom ribbeina og hoftekammen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå