Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kranglet med kjæresten i går og i dag!

Han vil aldri være med noen av mine venner. Vi er invitert på fest til en av mine venner. Han sier selfølgelig at han ikke skal gå, noe som jeg må forsvare overfor min veninne som selvfølgelig blir litt lei seg. Vi har forresten vert sammen i 2,7 år ca.

til slutt i går sa han at han kunne gå hvis det betydde så mye for meg. Men hanga meg også masse grunner for at det ikke var lurt å ta ham med, og han sa at han ikke hadde lysst.

Jeg valgte at vi ikke skulle gå, men ta en kveld alene med veninnen min og typen, for å bli kjent med dem slik først. (Noe som burde vert unnagjort for lenge siden synes jeg)

I morges fant jeg ut at jeg ville at vi skulle gå likevel, så fikk det bare stå til.

Men da nektet han, ikke søren om han skulle bli med. Fordi han ikke vill.

Vi bor 1 time fra hverandre, men han har sovet for det meste hos meg.

Nå skal han flytte hjem igjen, og han mener derfor at det ikke er vits å bli kjent med mine venner, fordi han har jo sine venner der hjemme, og han trenger ikke flere!

Jeg ble skikkelig lei meg, fordi jeg føler han ikke er villig til å ofre en damn shit for min del.

Jeg har lagt på meg litt de siste årene. Jeg er 162cm, og veier 60 kilo.

I går fikk jeg klar beskjed.

"Du er så feit at jeg ikke har lysst på deg lengre"

Han synes at det var dårlig at jeg ikke så det selv, slik at han måtte være slem å gi beskjed.

Jeg ble skikkelig lei meg. Jeg vet jo at jeg må ta av litt, er ikke fornøyd selv heller.

Men rub it in why dont you?

ÅÅÅåhhhrr.... har det ikke godt nå

Jeg gikk ut en tur, nå har han reist hjem, men endel ting er her ennå.

Vet ikke om d er slutt eller ikke.

Trenger hjelp....

Hva skal jeg gjøre?

Overreagerte jeg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg vet jo at jeg må ta av litt

Må du vel ikke!!!

Jeg er 153, veier 61 og bruker bukser i str 40 og 42.

Ser da vel ikke ut som en freak av den grunn!

Nei, det høres jammen meg ut som om du kan finne deg noe bedre enn han.

Gjest sexysadie
Skrevet

Virker som om han er iferd med å dumpe deg, og at d er derfor han trekker seg unna mht å bli kjent med dine venner.

D var stygt av ham og si at du var feit.

Krev en unnskyldning.

Dump ham derefter. Du fortjener noen bedre.

Skrevet

I og med at han ikke gidder å bli kjent med vennene dine, så tror jeg at han ikke ser noen fremtid med deg. Gjør som sexysadie sier.

Skrevet

Kom han i forkjøpet!!!!!

Makan til frekk? Ikke særlig interessert i å få ting til å fungere, når han ikke vil prøve å bli kjent med vennene dine engang...?

Sikkert fryktelig trist, men ser du noe fremtid med ham?

Gjest Anonymous
Skrevet

Han har hele tiden nektet å bli kejnt med mine venner.

Han går aller helst ikke i selskaper heller.

Jeg synes dette er skikkelig slitsomt.

Jeg har for å være ærlig selv tenkt på å gjøre det slutt. Hvis dette skal fungere må det store forbedringer til!

Jeg ble lei meg og begynte å trille tårer når han sa at jeg var feit. Først trodde jeg han tullet, men da jeg innså at han mente det gjorde det veldig vondt. :cry:

Han spurte mg hvorfor jeg ble lei meg. Jeg måtte jo se at dette bare var sannheten.

Han er VELDIG god til å manipulere, får meg som regel alltid til å "innse" at han har helt rett.

Skrevet
Han har hele tiden nektet å bli kejnt med mine venner.

Han går aller helst ikke i selskaper heller.

Jeg synes dette er skikkelig slitsomt.

Jeg har for å være ærlig selv tenkt på å gjøre det slutt. Hvis dette skal fungere må det store forbedringer til!

Jeg ble lei meg og begynte å trille tårer når han sa at jeg var feit. Først trodde jeg han tullet, men da jeg innså at han mente det gjorde det veldig vondt. :cry:

Han spurte mg hvorfor jeg ble lei meg. Jeg måtte jo se at dette bare var sannheten.

Han er VELDIG god til å manipulere, får meg som regel alltid til å "innse" at han har helt rett.

hørtes litt ut som min eks det der..

bare at hun er jente da..

glad det ble slutt der gitt

Skrevet

gjest, du har vært sammen med denne mannen i 2.5 år?? hvordan i villeste og huleste har du klart å holde ut? over 2 år, og han vil ikke ha noe å gjøre med vennene dine? ojoj, jeg blir sint! på dine vegne, altså :)

han høres veldig barnslig ut: "har nok venner som det er". ærlig talt, man kan aldri få for mange venner/bekjente. jeg skal være så ærlig at jeg sier at jeg syns du bør slå opp, vær barnslig og kom ham i forkjøpet. du sier at han manipulerer deg litt i tillegg? uffuff, sintere blir jeg bare. han får deg til å "innse" at han har rett, men det betyr jo at du egentlig ikke er enig? at du bare gir deg, fordi det blir bråk om du ikke gjør det? nå bare antar jeg vilt her...

ne, for en mann. han må jo ha gode kvaliteter for at du har holdt ut så lenge, men 2 år uten å ville møte vennene dine? at det heller skal være slutt enn at han blir med på en fest? barnslig og manipulerende.

*går vekk og setter seg i en krok og er sint på dine vegne*

Skrevet

Fy flate for en ekkel type! Du har fortjent bedre - glem han! Ingen reale mannfolk oppfører seg sånn mot jenta si!

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Tigerlily: Det meste av det du antok er faktisk sant.

Jeg er som regel ikke enig i det han sier, men gidder ikke å krangle. Jeg har også vært velidg redd for å si det jeg mener, fordi da ville vi kanskje krangle og det ville kanskje bli slutt.

Dette er mitt første forhold. Jeg har ikke vært så sikker på meg selv, pga av dette. Han har hatt to forhold før meg, derfor innbiller han seg at han han mer greie på forhold enn hva jeg har. Jeg bet på.

Jeg må innrømme at jeg blir drittlei av og til.

Men til tross for alt så elsker jeg ham, og vil for alt i verden at det skal fungere. Men d virker som om han kanskje har gitt opp?!

Skrevet

gjest: jeg er ikke ekspert på forhold. jeg har hatt to seriøse forhold, er i ett av dem nå. det jeg med sikkerhet kan si: en skal respektere hverandre og ta hensyn. og det virker det ikke som kjæresten din gjør?

du må iallefall veie opp alt negativt mot alt positivt. skriv en liste med positive ting og negative ting, og se hva det er mest av og se hva du gjør etter å ha tenkt igjennom mulighetene du har.

lykke til!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sliter litt med selvtillitten,jeg skal innrømme det.

Mange ganger i dette forholdet har jeg følt at det er min feil at vi krangler og at det er min feil at han gjør slike ting. Som om jeg har fått ham til å gjøre det.

Jeg er litt usikker, og redd for å være alene.

Det er så merkleig... det gikk så bra nå for tiden. Men vi har alltid hatt diverse saker som har dukket opp igjen og igjen. Som dette med venne greiene. Jeg nekter å godta det, og mase hver gang.

Ved at han aldri vil være med så må jeg gå alene og finne på en teit unnskyldning.

Før ble jeg ofte lei meg, når han sa ting... nå begynner jeg av og til bare å le... det blir litt for dumt!

Er jeg teit?

Gjest Anonymous
Skrevet

Når ein er i et forhold, skal kjæresten din få deg til å føle deg BEDRE, ikkje verre, han skal gi deg bedre sjølvtillitt, ikkje rakke ned på deg.

Du kan kanskje tenke at dette berre er ein filleting som sikkert går over, men eg synest faktisk at dette er ein stor ting. Respekt er viktig, og alle må gi litt i eit forhold. Det er greit å ikkje alltid ha lyst til å vere med på alt mogleg, men innimellom må ein "ofre seg" og gjere det for å vere grei. Det ser det ikkje ut til at typen din har skjønt. Og går det over trur du? Det har vart i over to år, det er nok ikkje håp, i allefall ikkje dei første 10-15 åra. Etterkvart som ein lærer, forstår ein at det ikkje nyttar å forrandre menn.....

Nei, eg synest du skal ta motet til deg, og komme han i forkjøpet. Det vil vere vondt, javisst, men det er vondare å BLI dumpa enn å dumpe. Tenk på deg sjølv no. Du er sikkert ikkje frista av å vere åleine, men tenk litt på det: "finst det ein mann der ute eg kan ha det bedre med enn eg har det no?" Eg er sikker på at svaret er ja...

Skrevet

tror aldri jeg kunne godtatt en fyr som oppfører seg sånn....og å si at du er feit er jo helt tragisk. For det første kan du umulig være det med de måla der, og for det andre så sier man jo ikke sånn til den man er sammen med. Man sier da ikke sånn til noen. Kan nok virke som han er i ferd med å gjøre det slutt ja, eller få deg til å gjøre det slutt.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Du må faktisk vurdere om du har det bra nok i forholdet til å gidde å fortsette. Det er det bare du selv som kan. Men gode råd er alltid gode. Jeg er veldig enig det de andre har skrevet til deg, han duger rett og slett ikke. Du lever jo livet ditt for å ha det bra og det bidrar ikke han til/med.

Jeg har selv erfaring med en slik GUTT. De er rett og slettt unodne gutter som ikke er voksne nok til å være i et forhold. Det virker også som om han mangler noe så viktig som empati og medfølelse og i det heletatt voksne selvstendige tanker som han kan dele med deg. Det å fortelle deg at du er tykk (noe som du teoretisk sett ikke kan være i følge det du har beskrevet av vekt og høyde) er det minst intelligente han kunne finne på å dele med deg. Jeg råder deg sterkt til å ransake dine følelseer ovenfor han og se om det virkelig er verdt det. Han vil ødlegge for deg så langt frem i tid hvis du ikke kommer ut av det usunne mønstre han har skapt i ditt liv nå. Han får deg til å få veldig dårlig selvfølelse og det er ikke en oppgave han burde ha. Det var ihvertfall slik det fungerte for meg (jeg er små gal...Tusen takk for svar..! :wink: ). Jeg har virkelig slitt med dårlig selvtillitt og tviler på om det jeg opplever med en som er fullstendig annerledes en min x (som er lik din kjæreste) faktsik er tillfelle og kan ikke forstå at han virkelig elsker meg for den jeg bare er. Jeg var sammen med min x i 3 og litt mer år. Og det setter spor når man hele riden føler seg utrygg. det er vanskelig å slippe den følelsen. Så værsåsnill tenk over hvordan du virkelig vil ha det. Det er jævlig, for å si sånn, vanskelig å bryte ut, men så godt når du skjønner at du faktisk er mye mer verdt. Du vil også forstå senere at det ikke bare var du som overreagerte hver gang, men at det faktisk var han som var urettfredig i de fleste sammenhenger. Tro på meg, han er sikkert glad i deg, men han er bare ikke så voksen ennå, eller så er han bare ikke som oss andre og aldri vil bli det heller. Kom deg bort fra han. Sikkert ikke det du vil høre, men..

Skrevet

1) Å være 1.62 og veie 60 kg er helt normalt. Det er kanskje ikke ungpike-40cm-rundt-livet type tynn, men ikke feit! I så fall er jeg feit, for jeg veier 4 kg mer enn deg, og er 2 cm lavere. Jeg har en myk liten mage og passe store pupper, og det har sikkert du også.

2) Jeg kjenner igjen det å ikke gidde å være sosial med dine venner. Det er utrolig slitsomt! For det første må du, som du sier, forsvare ham og deg overfor venner. For det andre så føler du kanskje at du må være hjemme sammen med ham i stedet for å være sammen med dine venner. Det blir man ganske lei av etterhvert!

3) Det kommer alltid nye typer. Vanligvis kommer det BEDRE typer inn i bildet. Evt. du blir litt mer kravstor når neste fyr kommer og vil være sammen med deg. Poenget er: Selv om han mener han har mer peil, og selv om du kanskje er redd for å være single, så vil du få deg en annen kjæreste etterhvert. Og du kan stille litt flere krav og forvente litt mer respekt av vedkommende. Det er mange fisker i havet, og forbausende mange av dem er hyggelige unge menn, som respekterer deg og som vil deg alt vel, og som er høflige nok til å bli kjent med vennene dine, og som ikke oppfører seg som usosiale små guttevalper.

Hvorfor ble det slutt med de andre jentene? Var det de som fikk nok, eller ble han lei av dem? Hvordan er det når dere er sammen? Varter du ham opp? Gjør han noe fint for deg? Hva binder deg til ham? Hvis han er en engel og en gentleman til vanlig, er det kanskje vanskelig å forestille seg livet uten. Men hvis han ikke har så mange gode sider, så er det kanskje greit å bli kvitt noen som gir deg dårlig selvtillit.

Catzy

Skrevet

Kom deg vekk før det er for sent. Før du blir ødelagt psykisk. Han er ikke bra for deg. Du fortjener noe bedre. Bedre at du går nå enn at du venter om 2 år og du har mistet enda mer. Kansje venner og selvrespekten..

Lykke til.

Skrevet

Jeg har vert i samme båt som deg. Du må ikke føle deg alene oppi alt dette her, det skjer hele tiden. Med både jenter og gutter, kvinner og menn.

Nå fikk ikke jeg riktig nok "du er feit" opp i trynet :cry: , men etter noen mnd i forholdet ville han ikke ta i meg mer, ikke kysse eller noe!

Han ble fraværende, og ville aldri vere med mine venner. (Fordi de var kjedelige........) Han flørta med andre jenter for å gjøre meg sjalu og jeg er banna bein sikker på at han var utro.....

Det var bare jeg som besøkte han til slutt, og han ville aldri hilse på mine foreldre. Han hilste på de 3 ganger på 1½ år. :evil:

Jeg var livredd for å slå opp, fordi da ville han se meg gråte. Men jeg ville ikke bli lei meg pga han!!! Men jeg klarte det til slutt!!!!

Nå er jeg kvitt han for godt....Og det er deilig. Har funne meg en mye bedre mann å vere kjæreste med. Jeg skjønte ikke hva jeg såg i eksen min. :klaske:

Gjør det i morgen, ikke vent, da blir det bare verre............

:trøste:

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for masse gode råd. Det er godt å vite at man ikke er alene, selv om det kan føles slik.

Jeg elsker denne mannen/gutten og vil han alt vel. Men er redd for at det vil gå ut over meg. Vi snakte lenge om forholdet, og det gikk både opp og ned i samtalen. Men tror vi ble enige til slutt om å fortsette, eller begynne på nytt. Jeg har gjort mange feil i dette forholdet, d har vi begge. O jeg har dårlig samvittighet overfor disse tingene. Kanskje er det derfor jeg lar meg selv bli behandlet sli kav og til. Fordi jeg fortjener det?

Føler av og til at jeg fortjener det?

Fortjener noen noe slikt? Er så redd for å gjøre feil :cry:

Skrevet

Kjære deg... :trøste:

Tror det er HAN som gjør feil her og ikke deg...

Tenke seg til! Å si slike nedsettende ting om vekten og utseendet til sin kjære og på DEN måten ? Du er ganske så normal i kroppen, så det er uansett bare tullprat det han kommer med :o

For et ra####l!

Det er heller ikke akkurat stuerent at kun hans venner skal gjelde og at du skal ofre alt for å tekkes ham. Kjenner til den typen, og VÆR SIKKER! Det kan komme til å ødelegge mellom deg og vennene dine ! Snakker av erfaring....

Jeg tror absolutt du fortjener bedre.

Se på alle rådene du har fått her,- mange fornuftige ord!

Øsnker deg lykke til og jeg håper du klarer å løsrive deg fra den fyren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...