-Fisken- Skrevet 21. november 2003 #2 Skrevet 21. november 2003 Hm, er ikke det bare å lage vanlig horndeig og legge noen skiver ost, evnt krydder som piffikrydder el oregano på før du ruller sammen?
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2003 #3 Skrevet 21. november 2003 Kjøp ferdig melblanding til fine rundstykker, el.l. I stedet for å trille rundstykker kjevler du deigen ut i runding som deles oppsom pizzastykker. Legg litt revet ost( ridder, port salut eller parmesan) på hver trekant. Stekes i ti-15 min på ca 200 grader.
bluebird Skrevet 21. november 2003 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2003 Oi, så raske dere er! :o :D Takk skal dere ha. Dette må testes ut. Men kan jeg legge ost utenpå hornet? Ostehorn som jeg har smakt før har hatt sånn osteskorpe utenpå, og vært litt salte. Så gode at de ikke trenger pålegg... 8)
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2003 #5 Skrevet 21. november 2003 Jada, du velger selv om du vil ha osten inni eller utenpå
Rufus Skrevet 21. november 2003 #6 Skrevet 21. november 2003 Jada' date=' du velger selv om du vil ha osten inni eller utenpå [/quote'] Eller begge deler - jeg leggger vanligvis ost og krydder inni hornet og så strør jeg litt revet ost på toppen....synes den litt godt stekte osten utenpå blir veldig god....
-Fisken- Skrevet 25. november 2003 #7 Skrevet 25. november 2003 Fant nettopp en oppskrift på fylte osthorn.. Vet ikke helt hvordan de er, virker litt rare kanskje.. Men skriver den likevel, ettrsom du ville ha osthorn, Bluie :D Ostefylte horn (16 stk.) 25 g gjær 2 dl vann 3 dl rømme 2 ts salt 2 ts sukker ca. 12 dl hvetemel Fyll: 200 g vellagret ost 1 dl sennep ( :o ) Pensling: 1 egg 2 ss valmuefrø ovnstemperatur: 250 grader, ca 10 min Følg oppskrift for vanlig gjærdeig. Klevle deigen til to runde kaker, del dem i åtte trekanter. Smør på sennep. Del osten i åtte staver og legg p åen stav på hver trekant. rull trekantene sammen fra den bredeste siden og from til horn. Pensle de ferdighevede hornene med vispet egg og dryss på valmuefrø. Avkjøles på rist. Smaker spesielt godt til varm suppe. Variasjon: legg en skive røkt skinke på hvert horn i tilleg til ost før du ruller dem sammen.
jordbær Skrevet 25. november 2003 #8 Skrevet 25. november 2003 Tips: Bruk bolledeig til å lage horn med. Fyll gjerne med ost(og skinke).. NAM! :D
Fakse Skrevet 25. november 2003 #9 Skrevet 25. november 2003 Bare pass på at det ikke er sukker i gjærdeigen du bruker, det blir litt rart sammen med ost. Litt fin sammalt hvete i deigen gir litt mere mat, og selve deigen kan også krydres med chili/paprika/grillkrydder.
Lenemor Skrevet 26. november 2003 #10 Skrevet 26. november 2003 Av og til bruker jeg tacokjøttdeig i hornet. Kjempegodt og lettvindt å ha med på stranda foreksempel, eller som kveldsmat/lunch.
-Fisken- Skrevet 26. november 2003 #11 Skrevet 26. november 2003 Blir nesten som pizzasnurrer det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå