Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

heI! :)

Kjøpte meg Mac foundation og concealer forrige uke, og er veldig fornøyd! :) Makeup-artisten brukte en børste, som visst het 130, denne likte jeg veldig godt. det eneste jeg ikke likte var prisen, 350! Har hørt mye om et merke som heter Sigma, er disse børstene like Mac sine? Noen som har noen erfaringer over hvilken børste fra hvilken børste jeg kunne hatt mest bruk for? Er snakk om en til foundation, og gjerne en til concealer.

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Cecilia L
Skrevet

Jeg har børster fra Sigma og børster fra Mac. De syntetiske fra Sigma er like gode som børstene fra Mac, men de med naturig hår fra Sigma røyter, spriker og er dårlige.

Jeg har Sigma SS190 til foundation, og bruker Sigma SS252 til concealer. :)

Skrevet

Når det gjelder syntetiske børster til foundation og consealer synes jeg ikke alltid man trenger å betale så mye. Jeg har flere sigmabørster og til foundation bruker jeg sigma sin f82. Mange foretrekker også f80 som er helt flat. Jeg er storfornøyd med sigma sin og vet mange liker denne bedre enn vanlige duofibrebørster, slik som mac sin 130. Mallo88 har skrevet en sammenligning av sigma og mac her.

Til consealer bruker jeg sigma f70, men vurderer å skaffe meg f65 også, siden den er litt større, men f70 er veldig god til consealer i ansiktet.

For å oppsumere, sigma sine børster til foundation er like god, om ikke litt bedre enn mac ;)

Gjest Cecilia L
Skrevet

Ser ut til at de har endret kodene på børstene siden jeg handlet på Sigma. Det er s60 jeg bruker til foundation (flytende).

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar :) vil dere si at rund eller flat børste til foundation er best? Tenkte da spesielt på den f80 og f82.. Vet noen forresten om den mac 130 er rund eller flat?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også et spørsmål, med tanke på de børstene som er helt flate, i den formen til børstene som er til concelere.. eller er det best med de tykke som ikke er tynne og flate?

Gjest Cecilia L
Skrevet

Takker for svar :) vil dere si at rund eller flat børste til foundation er best? Tenkte da spesielt på den f80 og f82.. Vet noen forresten om den mac 130 er rund eller flat?

Beggge disse er kabuki-børster, og passer best til foundation i pudderform (mineralfoundation). Om man velger den flate eller runde er en smakssak, men jeg foretrekker den runde til mineralfoundation, og går så over med en concealer-børste i krinker og kroker. :) Om det er flytende foundation så jeg ville jeg valgt en enda flatere og tettere børste.

AnonymBruker
Skrevet

Beggge disse er kabuki-børster, og passer best til foundation i pudderform (mineralfoundation). Om man velger den flate eller runde er en smakssak, men jeg foretrekker den runde til mineralfoundation, og går så over med en concealer-børste i krinker og kroker. :) Om det er flytende foundation så jeg ville jeg valgt en enda flatere og tettere børste.

å, takk for svar :) så f80 og f82 skal helst ikke brukes til flyende da? jeg har den mac longwear foundation.. så litt på f60, er dette den eneste børsten som kan brukes til flytende?

Gjest Cecilia L
Skrevet

å, takk for svar :) så f80 og f82 skal helst ikke brukes til flyende da? jeg har den mac longwear foundation.. så litt på f60, er dette den eneste børsten som kan brukes til flytende?

Jeg bruker f60 (usikker på om Sigma har flere typer, men du kan sjekke på siden deres) til flytende, fordi den ikke suger til seg produkt, og fordi kabukiene lager mer striper og ikke gir pent resultat med flytende. Med mineralfoundation, derimot, er kabukiene et klart førstevalg. :)

Skrevet

Både f82 og f80 kan trygt brukes til flytende, synes resultatet de gir med flytende er MYE penere enn med vanlig foundationbørste, slik som f60 er (har den også). Man får bedre dekkevne, gjevnere resultat og det ser mer naturlig ut siden produktet jobbes bedre inn i huden.

F80 og f82 er begge syntetiske og ikke standar kabukitype, så de vil ikke suge til seg flytende produkter. De er super til mineralpudder også, men jeg bruker min f82 utelukkende til flytende fordi den er den beste børsten jeg har prøvd til det formålet.

Om du vil ha flat topp eller rund er en smakssak. Mange foretrekker flat, jeg syns likevell f82 er super, selv om den er lett avrundet.

Skrevet

Du må være obs på at MAC 130 er bitteliten i sammenlikning med F80, som er stor i sammenlikning. Jeg har begge to, og begge er flattopbørster. Jeg bruker #130 stort sett til kremrouge, mens F80 brukes til løs mineralfoundation. Til flytende foundation foretrekker jeg å bruke fingrene.

AnonymBruker
Skrevet

jey, da har jeg bestilt meg F82 :) :) og f70! :) gleder meg! noen som vet hvor lang leveringstiden er? sto 8 uker, kan dette stemme??

Skrevet (endret)

Hos meg har det tatt 10-14 dager :)

Husk foresten å ikke ha foundation på selve børsten, men håndbaken, så dyppe børsten i foundation og påføre.

Endret av Lykkelitenen
AnonymBruker
Skrevet

takk for råd! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...