Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid, og sliter litt med å finne navn. Vet ikke hvilket kjønn det er (vil ikke vite før fødsel), men vil ha et fransk navn da mannen min er fransk. Problemet blir å finne et som fungerer fint i begge landene.

AnonymBruker
Skrevet

Marie?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en nær slektning som heter Maria, synes det blir litt nært. Takk for godt forslag uansett, er et pent navn.

Skrevet (endret)

Jeg har funnet noen jentenavn jeg liker: Aurélie, Domenique, Adéle, Aimée, Amélie, Julie, Louise, Madeleine, Sophie og Thérèse. ;)

Endret av Chiyo
  • Liker 3
Skrevet

Marion synes jeg er nydelig, og et navn som liksom blir totalt forskjellige når det uttales på norsk og frank. Men det blir kanskje litt for likt Maria?

Av fine guttenavn som funker på begge språk har du jo for eksempel Benjamin og Rémi. :jepp:

Skrevet

Tja, jeg får foreslå mitt eget navn, hehe. Yvonne med andre ord. ;) Ellers synes jeg andre franske navn som Nanette og Jeanette er fine jentenavn. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Cosette
Skrevet

"Hvor godt" må det fungere på norsk? Må det være et navn som er brukt i Norge også, eller holder det at det ikke høres helt speisa ut når man uttaler det?

Disse synes jeg er fine ihvertfall:

Guttenavn:

*Laurent

*Lucien

*Adrien

*Claude

*Albert

*Henri

*Charles

*Philippe

*Matthias

Jentenavn

*Julie

*Léa

*Laure

*Annette

*Sophie

*Élise

*Josephine

*Renee

*Cosette ;) (Fra Les Miserables)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Remi

Skrevet

Det er mye å velge mellom. På navneguiden kam du sortere på opprinnelse og få listet opp franske navn.

Må staving være helt lik? Det finnes jo mange ganske internasjonale navn med norske og franske varianter, som Henrik/Henri, Jon/Jean etc.

Skrevet

Nathalie er jo et veldig franskt navn som også er blitt norsk med årene. Hadde jeg fått en jente hadde hun fått det navnet. Men nå er jeg ferdig med barn så jeg får aldri brukt det :-\ Nydelig jente navn!

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Jeg har funnet noen jentenavn jeg liker: Aurélie, Domenique, Adéle, Aimée, Amélie, Julie, Louise, Madeleine, Sophie og Thérèse. ;)

Disse ville vært på min liste..flere av de var det faktisk,når vi skulle finne navn til jenta vår!hadde jeg hatt franske aner ville Aimee vært høyt opp på listen.

Skrevet

Monique og Therese er to fine franske navn :)

Skrevet (endret)

Chloè, Pierre, Jean, Francoise, Renee, Olivier, Amelie, Pascal, Yann, Noel, Emmanuel, Michel og Marielle er de jeg kommer på i farten. :)

Endret av Tears.of.the.Sun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...