Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, Jeg har altid vært veldig fæl på å klore på kviser. Dette har da etterlatt seg arr. Vurderer sterkt å syrepensle eller krystallslipe for å fjerne dette. Men hører flere si at bla. Krystallsliping ikke hjelper på dype arr. Det jeg ikke skjønner er - HVA ER DYPE ARR? Mine arr går ikke noe spessielt ned i huden, til tross for at jeg han klort på dem. De er bare små flekker rundt omkring ;s

Så kan noen forklare hvordan det ser ut , evnt legge ved bilder ?

takk på forhånd ;$$

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Dype arr er noen "søkk" i huden (noe lignende som kraterne på månen :fnise: ), som skaper en fordypning i huden. Kan ligne på en svær pore, og det er ikke mye som kan fjerne det bortsett fra laserbehandling hos laserklinikk eller syrer ment for å strippe huden for det øverste hudlaget (eller noe sånt), for å få frem fornyet hud.

HER ser du en som er hardere rammet av arr enn personen på det øverste bildet.

Det er ikke så lett å se om man har dype arr om man er veldig rød, men om du stryker fingrene langs et kinn eller noe kan man kjenne etter om huden er veldig ujevn. Behandling av arr er egentlig ikke å anbefale med mindre man er bra ferdig med å ha kviser. Først behandle acne, så behandle arr. Er kjipt å betale mye for å fjerne arr, også bare få flere siden man ikke behandlet acne problemet først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...