AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Hei. Jeg har fått lov å plukke rips hos min tante (8 store busker), og har tidligere bare laget saft av de ripsene jeg har plukket. Noen som har oppskrifter på andre ting man kan bruke rips til? Gjerne litt sunne, og ikke bare kaker?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 Ripsgele? Men ripssaft er utrolig godt, og det går ganske mye bær med når man lager det.
Kosemose Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 Tråden er ryddet for ufine kommentarer mot enkeltbrukere Kosemose, mod
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Lag syltetøy av rips og bringebær, uslåelig kombo! *nam*
Gjest Armule Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 Ripssyltetøy må jo være noe av det beste i verden :D
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #6 Skrevet 29. juli 2011 Ripssyltetøy må jo være noe av det beste i verden :D Men blir det ikke nesten bare 50/50 sukker og rips? Ikke spesielt sunt? :/
Frk. Belle Skrevet 29. juli 2011 #7 Skrevet 29. juli 2011 Ripsgele? Men ripssaft er utrolig godt, og det går ganske mye bær med når man lager det. Ripsgele trenger vel ikke være så veldig søt? Tror det kan passe fint som tilbehør til middagsmat istede for tyttebær Har desverre ingen oppskrift men burde være greit å finne.. Eller så tipper jeg at ripssorbet er kjepegodt. Kok opp bær og vann, press dem gjennom en sil el.l, tilsettt sukker etter smak + litt vodka (bedrer konsistensen) og kjør i ismaksin eller putt i frysen og rør jevnlig..
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #8 Skrevet 29. juli 2011 Ripsgele trenger vel ikke være så veldig søt? Tror det kan passe fint som tilbehør til middagsmat istede for tyttebær Har desverre ingen oppskrift men burde være greit å finne.. Eller så tipper jeg at ripssorbet er kjepegodt. Kok opp bær og vann, press dem gjennom en sil el.l, tilsettt sukker etter smak + litt vodka (bedrer konsistensen) og kjør i ismaksin eller putt i frysen og rør jevnlig.. oooh, sorbet! Det hørtes supergodt ut! :D
Gjest Armule Skrevet 29. juli 2011 #9 Skrevet 29. juli 2011 Men blir det ikke nesten bare 50/50 sukker og rips? Ikke spesielt sunt? :/ Er du som meg, så liker du at det ikke er spesielt søt smak men rimelig surt Men nei, det er kanskje ikke så sunt som du helst vil ha det.
Trillrund Skrevet 29. juli 2011 #10 Skrevet 29. juli 2011 Frys dem hele, så kan du spise rips med vanlijesaus når du vil Det lønner seg å strø litt sukker over dem før de fryses, og ikke ha så mye i hver pose så de klemmes flate. Beste måten er å singelfryse dem først, før man legger fryste bær i bokser eller poser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå