cecilieUK Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Hei, Hvor stor matskål/vannskål trenger en engelsk cocker spaniel? jeg har funnet noen veldig stilige skåler og jeg kan velge mellom 1 cup(2,4dl) og 3 cups (6,9dl)
Gjest Belle Gunnes Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 Langørete hunderaser, bør ha skåler tilpasset dette. Derfor lages det ofte egne skåler til f.eks cockere. Ville heller valgt det istedet for noe fancy. Tips: http://www.diggidog.no/productdetails.php?product=2528
cecilieUK Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2011 Langørete hunderaser, bør ha skåler tilpasset dette. Derfor lages det ofte egne skåler til f.eks cockere. Ville heller valgt det istedet for noe fancy. Tips: http://www.diggidog.no/productdetails.php?product=2528 men se her da Skåler for langørete hunder som i tillegg er fancy! :D https://www.dogsden.net/Eat_and_Treats/Wetnoz_Zen_Dish https://www.dogsden.net/Eat_and_Treats/Wetnoz_Urban_Dish
Gjest Belle Gunnes Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Cool! Ville valgt den største størrelsen. Hadde en hund på cockerstørrelse før og har 1.2 liters skåler.
Leo Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 (endret) Jeg har en langhåret dachs, altså en hund som er litt mindre enn en cocker, og jeg ville utvilsomt ha valgt de største skålene. En skål som rommer 2,4 dl. er nemlig veldig liten... Og så ville jeg ha valgt stålskålene. Keramikk blir gjerne ripete og stygt etter en tids bruk i tillegg til at de kan knuses. Jeg forsto heller ikke helt vitsen med hullet i keramikkskålene bortsett fra å gjøre dem usedvanlig vanskelig å rengjøre Edit: La til noe. Endret 29. juli 2011 av Leo
cecilieUK Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2011 (endret) Jeg har også selv tenkt at 2,4 dl er nokså lite. Når jeg ser på litermålet mitt... Men som ny hundeeier har jeg jo ikke peiling på om dette hadde vært nok for en medium strs hund.. Da blir det 3cup-størrelsen. Så må jeg bestemme meg om hvilken av de to typene jeg går for.. Eller, skal både matskål og vannskål være av den største størrelsen, eller har man ofte forskjellig der? Endret 29. juli 2011 av cecilieUK
cecilieUK Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2011 Jeg forsto heller ikke helt vitsen med hullet i keramikkskålene bortsett fra å gjøre dem usedvanlig vanskelig å rengjøre For desserten selvfølgelig haha.. https://www.dogsden.net/Eat_and_Treats/Wetnoz_Zen_Dish#
Leo Skrevet 29. juli 2011 #8 Skrevet 29. juli 2011 For desserten selvfølgelig haha.. Selvsagt! Dumme, dumme meg! (Men den stakkars hunden min får jo aldri dessert heller han da...). Jeg ville ha valgt å kjøpe begge skålene i samme størrelse. Både fordi for små skåler = søl og fordi det ser mer ryddig ut når du først skal kjøpe dyre og stiliige matskåler.
cecilieUK Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2011 Selvsagt! Dumme, dumme meg! (Men den stakkars hunden min får jo aldri dessert heller han da...). Jeg ville ha valgt å kjøpe begge skålene i samme størrelse. Både fordi for små skåler = søl og fordi det ser mer ryddig ut når du først skal kjøpe dyre og stiliige matskåler. Da er skålene kjøpt! :D Blir nok lite dessert på min valp også. Får heller pynte med friske blomster i hullet på skålen :-p
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #10 Skrevet 29. juli 2011 Jeg har også selv tenkt at 2,4 dl er nokså lite. Når jeg ser på litermålet mitt... Men som ny hundeeier har jeg jo ikke peiling på om dette hadde vært nok for en medium strs hund.. Da blir det 3cup-størrelsen. Så må jeg bestemme meg om hvilken av de to typene jeg går for.. Eller, skal både matskål og vannskål være av den største størrelsen, eller har man ofte forskjellig der? Jeg har gitt skål i keramikk til en i familien som har pomeranian (3,5 kg hund). Skåla er på over 1 liter og i god kvalitet siden jeg kjøpte den for snart 25 år siden til collien min. Nå blir den brukt som vannskål. Hunden er blitt eldre og går på vanndrivende og tømmer nesten halve skåla i løpet av en dag, regner med at den drikker cirka 3-4 dl vann i døgnet. Skåla er lett å rengjøre. Når jeg passer den hjemme hos meg får den bruke en skål av krystall til vann. Ville valgt en større vannskål og en litt mindre til mat.
Cathrine88 Skrevet 29. juli 2011 #11 Skrevet 29. juli 2011 men se her da Skåler for langørete hunder som i tillegg er fancy! :D https://www.dogsden.net/Eat_and_Treats/Wetnoz_Zen_Dish https://www.dogsden.net/Eat_and_Treats/Wetnoz_Urban_Dish Kjempefine skåler, men jeg kan nesten garantere at hunden min glatt hadde fått begge øra oppi mens han spiser. Men det virker som han har en spesiell teknikk for å søle mest mulig da, uansett om han drikker eller spiser sveiper han det ene øret oppi skåla på vei opp. Dryppende cocker-ører lager ikke så rent lite søl forresten.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 29. juli 2011 #12 Skrevet 29. juli 2011 Eksens langørehund var også sånn at han MÅTTE grise til sine egne ører uansett hva han spiste av. Heldigvis var han korthåra men øreflippene var alltid møkkete Siden han var jakthund subba jo øra i bakken hele tiden ute også. Som valp så var det veldig vanskelig med lange ører gitt - lett å tråkke på de
Cathrine88 Skrevet 29. juli 2011 #13 Skrevet 29. juli 2011 Eksens langørehund var også sånn at han MÅTTE grise til sine egne ører uansett hva han spiste av. Heldigvis var han korthåra men øreflippene var alltid møkkete Siden han var jakthund subba jo øra i bakken hele tiden ute også. Som valp så var det veldig vanskelig med lange ører gitt - lett å tråkke på de Min er 3 år og tråkker fremdeles på ørene sine i blant hvis han blir veldig ivrig med å snuse for eksempel. Han er veldig langhåra(amerikansk cocker-mix)og ørene er det jeg bruker desidert lengst tid på når det gjelder pelsstell. Går det et par dager uten at jeg børster dem er de kjempeflokete og fulle av mat, kvister og diverse ubestemmelige ting. Så jeg lærte meg fort at de må børstes daglig!
cecilieUK Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #14 Skrevet 29. juli 2011 Artig å lese historiene deres over om langørete hunder :D Jeg føler jeg iallefall møter hunden litt på halvveien når jeg nå har gått til anskaffelse av smale skåler.. Så får vi se om hunden kan møte meg litt på halvveien og kanskje bare dyppe ørene oppi hver helg f.eks..
Cathrine88 Skrevet 30. juli 2011 #15 Skrevet 30. juli 2011 Artig å lese historiene deres over om langørete hunder :D Jeg føler jeg iallefall møter hunden litt på halvveien når jeg nå har gått til anskaffelse av smale skåler.. Så får vi se om hunden kan møte meg litt på halvveien og kanskje bare dyppe ørene oppi hver helg f.eks.. Ja, man kan jo håpe. Jeg har prøvd å gjøre en avtale med min om at han lar være å tygge på ørene sine samtidig som han tygger dentastix, men den avtalen ser ut til å gå dårlig. Det er jammen bra at han er så søt og snill, det er jo plent umulig å bli irritert på den lille pelsdotten uansett hvor mye han griser.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #16 Skrevet 13. mars 2016 Den 29.7.2011 at 13.00, cecilieUK skrev: Hei, Hvor stor matskål/vannskål trenger en engelsk cocker spaniel? jeg har funnet noen veldig stilige skåler og jeg kan velge mellom 1 cup(2,4dl) og 3 cups (6,9dl) Hei. Jeg anbefaler for øvrig alle å kjøpe mat skåler på Alphadog.no De har stort fokus på varer som er sunne og bra for hunden din, og de har miljøvennlige skåler som også er nedbrytbare Jeg er veldig fornøyd med dem. Anonymkode: 56f61...c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå