Gå til innhold

Kamerastativ til vanlig digital kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt ok.

Ikke et proffstativ, men gjør jobben for en amatør helt greit

Skrevet

Det er helt ok.

Ikke et proffstativ, men gjør jobben for en amatør helt greit

allright!

Hvor mye ville du gitt for ett proff stativ? 1100kr?

Skrevet

For et prfft stativ ville jeg strekt megg opp i en klasse på 3000,- ++ Da får man stabile stativ, med lav vekt og som har gode ledd og evt et kraftig kulehode. Men dette som TS skal ha her er et helt OK til en amatør fotograf med digital kamera.. Trenger ikke noe mer "profft" før man har kamera utstyr på kansje 2kg +++

Skrevet

Uansett hva du velger, så sørg for å kunne ta og føle på det før kjøp.

Jeg har slitt mange år med mange stativer fra Slik og Manfrotto. Jeg kjøpte noen meget rimelige hama-stativer til blitzer og reflektorer, men endte opp med å bruke et av dem istedenfor de andre når jeg gikk langt til fots.

Det er to faktorer som er viktige om du skal ut å gå: Stabilitet og vekt. Du vil ha stativet så ubevegelig og lett som mulig. Du kan heller unne deg tyngre saker bak i bilen eller i studio.

Men tungt bør det være, for lette stativer er i seg selv ustødig, fordi de har mye flate i forhold til vekt, og reagerer mer i vind enn tyngre saker. Sørg derfor for en krok under til å henge kamerabag og gjerne en stein mens du fotograferer. Og bruk fjernutløser eller selvutløseren.

Vær en petimeter når du leter etter slark. Utover det, behøver det ikke bli så svindyrt.

• Liker 2
Skrevet

Uansett hva du velger, så sørg for å kunne ta og føle på det før kjøp.

Jeg har slitt mange år med mange stativer fra Slik og Manfrotto. Jeg kjøpte noen meget rimelige hama-stativer til blitzer og reflektorer, men endte opp med å bruke et av dem istedenfor de andre når jeg gikk langt til fots.

Det er to faktorer som er viktige om du skal ut å gå: Stabilitet og vekt. Du vil ha stativet så ubevegelig og lett som mulig. Du kan heller unne deg tyngre saker bak i bilen eller i studio.

Men tungt bør det være, for lette stativer er i seg selv ustødig, fordi de har mye flate i forhold til vekt, og reagerer mer i vind enn tyngre saker. Sørg derfor for en krok under til å henge kamerabag og gjerne en stein mens du fotograferer. Og bruk fjernutløser eller selvutløseren.

Vær en petimeter når du leter etter slark. Utover det, behøver det ikke bli så svindyrt.

nice! Thanks:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...