Gå til innhold

Underbevissthet og mørke sider...

Fremhevede innlegg

Gjest Aria.
Skrevet

Ok, på tide å bevege seg ut på dypet.

Har en del ting jeg har tenkt over i det siste. Har sett på Black Swan filmen flere ganger siste ukene, og, tror ikke det er så lurt, man blir jo så påvirket, og sitter og grubler mye, overanalyserer og prøver å sette seg inn i tja.. ting man ikke forstår.

En ting som virkelig har fanget oppmerksomheten min er hvordan hovedpersonen har en så utagerende side ved seg selv, som hun ikke har visst om, leste en diskusjon, der flere mente filmen handlet om å komme i kontakt med sine mørke sider, gå dypere i seg selv etc.

Jeg er enig, det ville være trist å gå gjennom hele livet uten å utforske sine mørke sider, en mystisk del av sin personlighet som man aldri blir kjent med.

Men hvordan gjør man egentlig det? Hva er de "mørke sidene"? I filmen handler det mye om seksualitet (utforske og forføre), er det bare om det?

Tenker også at filmen hadde mye med underbevisstheten å gjøre, hvordan den hele tiden prøver å trenge gjennom, men hovedpers. gjør alt hun kan for å unngå det, istedenfor å gi slipp og la den trenge frem.

Hva legger du egentlig i ordet underbevissthet? Hvordan kan man klare å forstå den bedre? Eller komme bedre i kontakt med den?

Fler enn meg som grubler litt over ting som dette? Vil gjerne høre hva andre mener :)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

bump

Og nei jeg er ikk Ts.

Skrevet

Men hvordan gjør man egentlig det? Hva er de "mørke sidene"? I filmen handler det mye om seksualitet (utforske og forføre), er det bare om det?

Tror det er litt personlig. Folk har sikkert forskjellige mørke sider.

For noen kan det være sex, og da kan de leve ut det ved å ha mye og uansvarlig sex f. eks.

For andre kan det kanskje være at de stjeler, eller at de ruser seg på dop.

Skjønner hva du mener med at man bør utforske livet og seg selv og i hvert fall være klar over sine mørke sider, men det er nok mange som i hvert fall ikke bør leve ut de mørke sidene sine. Ting kan eskalere fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...