Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er ei jente på 21 år, med faste utgifter på ca 13000 kr. Har de siste 3 årene jobbet på spreng med ca.17 000 kr utbetalt hver mnd. Kontrakten min er bare på 50% stilling, men jeg har vært så heldig at jeg har fått jobbet så mye ekstra jeg vil pga stort sykefravær på arbeidsplassen. MEN nå er det blitt ansatt så mange fler, at jeg får kun jobb etter kontrakten min. Dvs jeg blir kun lovd de dagene som står på kontrakten min, med mulighet for å sette meg opp på ledige vakter når de er akutelle. Men for meg er det så usikkert mtp på inntekt, vil jo bare tjene ca 8-9 tusen i mnd hvis jeg ikke får jobbe noe ekstra. Er også noe usikkert om jeg blir å få utvidet stillingsprosent.

Så det jeg lurer på, har jeg mulighet noen plass til å søke om støtte de dagene jeg ikke får jobb? Eller er det eneste alternativet mitt å søke en ekstra jobb?

Husleia mi er på 6000 inkl strøm, og det er svært vanskelig å finne noe billigere. Er uaktuelt for meg å flytte på hybel mtp at jeg har en stor hund. Har tjent for mye i fjor til å be om bostøtte.

Endret av meangirl
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er i akkurat samme situasjon, med nøyaktig de samme utgiftene som deg. Desverre får du ikke noe støtte. Men du kan kanskje se på skattetrekket? 9000 i måneden er det jeg ville ha fått hvis jeg hadde hatt 40% stilling.

Så må du også sjekke ut utgiftspostene dine. Se hva du kan kutte ned. Her kuttet jeg ned på alt. Og det går faktisk bra. Ikke mye å rope hurra for, men det funker. Kan hende du får bostøtte i kommunen. Sjekk det ut.

AnonymBruker
Skrevet

Enkelt svar: Nei. Du må rett og slett skaffe deg mer jobb og kutte utgiftene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...