Gå til innhold

Ok dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Gjest Imsdal
Skrevet

Skal i dåpen til en gutt i september. Foreldrene hans er svært friluftsinteresserte, så sjansen er stor for at han blir det også. De ønsker seg bruksting til han, ikke sånne bokser til "min første hårlokk/tann", "dåpsattest" og slik..

Hva tenker dere om at han får en fjellkniv? Han får jo ikke brukt den før han blir stor, men det er vel ikke så uvanlig for en del dåpsgaver. Det kan jo virke litt brutalt å gi en kniv til et lite barn, men det er jo noe han kan få glede av senere i livet.

Ser for meg noe slik:

BRUSLETTO BAMSEN KNIV

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Den kniven synes jeg er en helt utmerket dåpsgave!

Hvis du fremdeles tviler, kan jeg tipse om at nye "dåpsgaveklassikeren" er den aller minste Bergans-ryggsekken.

• Liker 2
Gjest halebein
Skrevet

synes det høres fint ut! :)

Et annet tips kan være bæremeis (gav vi fadderbarnet vårt, men det er litt dyrt)

Gjest Imsdal
Skrevet

Så bra :) Liker å gi ordentlige gaver, ikke bare noe tull som blir liggende i en skuff. Bæremeis og sekk fra Bergans noteres på en lapp her ;)

• Liker 1
Skrevet

Hva med sovepose? Finnes i små størrelser til de minste også. Eller hva med et medlemsskap i Barnas Turlag (Turistforeningen)?

Gjest henriett3
Skrevet

Synes kniven var kjempefin jeg! :)

• Liker 1
Gjest scorpion i.i.
Skrevet

Synes det virker litt malplassert i en dåp spør du meg... Må da finnes noe tøy eller lignende for den str som passer bra til friluft eller lignende??

Gjest Gjest
Skrevet

Synes ikke klær egner seg til dåpsgave....

Men mange gode tips over her, og kniven var fin den. Kniver finnes jo i juniorstørrelser også, så ikke om den du linket til var en slik?

Skrevet

Kniven var kjempefin :) Kanskje du kunne fått den gravert i tillegg? :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Synes det var en kjempefin idé jeg! :jepp:

Skrevet

min sønn fikk bunadskniv til dåpen, ingen som reagerte på det!

Syns det hørtes ut som en fin gave jeg!!

Skrevet

Helt knall gave! :) Kan også tipse om speiderkniven fra Helle. Den fikk jeg til femårsdagen min, og hadde utrolig stor glede av den på fjellturer hele barndommen.

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad hvis barnet mitt fikk kniv i dåpsgave. :)

Gjest Imsdal
Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger :)

Kjøpte en fin kniv til lillegutt i dag, en passelig stor flerbrukskniv. Er veldig fornøyd, og håper han blir det også på noen år :)

Gjest halebein
Skrevet

Synes det virker litt malplassert i en dåp spør du meg... Må da finnes noe tøy eller lignende for den str som passer bra til friluft eller lignende??

Begge guttene mine fikk kniv i dåpsgave, det er veldig vanlig:) Og de er masse brukt også. Eldstekaren fikk bunadskniv også, men den har vi aldri brukt. Han er 8 år, og jeg synes ikke han skal gå rundt med kniv på 17.mai... kniv bruker vi i skogen og på tur og når vi følger med. Han kan sikkert bruke bunadskniven senere, men pr. i dag synes jeg bare den ligger å samler støv sammen med boksene med "min første tann/hårlokk".

Er enig med TS bedre med gaver som kan brukes, og en kniv er kjempelurt å få:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...