Gjest fast bruker, gjest nå Skrevet 21. november 2003 #1 Del Skrevet 21. november 2003 min nye jobb? Hvor jeg skal begynne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 21. november 2003 #2 Del Skrevet 21. november 2003 Nei, ikke så lenge du ikke har en klausul i kontrakten din som forbyr deg å begynne hos konkurrerende firma inenn en viss tid... Måtte bare ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #3 Del Skrevet 21. november 2003 Nei, ikke så lenge du ikke har en klausul i kontrakten din som forbyr deg å begynne hos konkurrerende firma inenn en viss tid... Måtte bare ! Hehe Det var det jeg også tenkte på .... men hvor går grensen mellom et konkurrende/ikke konkurrende selskap når begge driver med software forsåvidt innen samme "felt! Får undersøke mer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 21. november 2003 #4 Del Skrevet 21. november 2003 Hehe Det var det jeg også tenkte på .... men hvor går grensen mellom et konkurrende/ikke konkurrende selskap når begge driver med software forsåvidt innen samme "felt! Får undersøke mer.... Hvis du har en slik klausul i kontrakten din, bør den inneholde hva som regnes som konkurrerende. SOm regel regnes bedrifter som konkurrerende dersom de selger konkurrerende produkter til samme kundegrupper, eller der din kompetanse er hovedproduktet som kunden kjøper. Siden du ikke vil informere om dette, er det kanskje fordi du vet at du ikke burde gjøre dette byttet eller? Om du har en slik klausul, må du nok gi informasjon også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 21. november 2003 #5 Del Skrevet 21. november 2003 Litt av den samme situasjonen kan du lese om her... Og jeg fant mer her ... Jaggu står det ikke noe her også ... Her var det også mer å lese... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 22. november 2003 #6 Del Skrevet 22. november 2003 Det ser ut til at det er juridisk hold i slike klausuler. Men vil en arbeidsgiver beholde en ansatt som selv ønsker en annen jobb ? DET er jo god motivasjon for de ansatte ? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå