Gå til innhold

hva trur DU skjer etter 22-7?

ferdig

Anbefalte innlegg

nå er vi midt opp i dette og ikke alle er like klarsynte skulle jeg tru, nå er vi alle venner, kjøper roser og sørger, facebook er fyllt til randen av "vi som sørger" "vi som minnes" "vi som ønsker" osv osv, og ja, det var en tragisk hendelse og ingen tørr å si noe negativt om noe i frykt for og bli satt i bås med den tingen som utførte dette.

men hva om noen måneder? år? uker?

jeg trur at AP vil gjøre et knall bra sympativalg, frp vil også gjøre det bra men ikke så bra som ventet/fryktet.

jeg trur innvandringdebatten blir kneblet, ingen tørr lengre og si noe som kan bli oppfattet som negativt om innvandring.

jeg trur vi vil bli mint på dette så lenge pressen finner noe som på en eller annen måte kan linkes til 22-7.

jeg trur det vil bli strengere sikkerhetstiltak i norge.

jeg trur det vil bli letet etter en syndebukk, først og fremst Frp, etter det blir det vill jakt etter andre og ta.

hva trur du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kan ikke si hva jeg tror vil skje, jeg synes det er veldig vanskelig å spå, siden det kan slå flere veier, men jeg kan si hva jeg håper vil skje. :)

- Jeg håper at "sofapartiet" mister velgere, og at flere velger å bruke stemmeretten sin.

- Jeg håper at innvandringsdebatten fortsetter, men at den endrer form fra å være full av hatefulle ord og skremselspropaganda (fra begge sider), til å bli saklig og informativ.

- Jeg håper (og tror) at vi fremdeles vil ha like mye individuell frihet som vi har i dag, og at det ikke blir innført strengere sikkerhetsregler.

- Jeg håper pressen vil fortsette å informere saklig, men at de fjerner mye av de tabloide trekkene de har tilegnet seg den siste tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tenkt på noe av det samme, ts. I disse dager slenger folk om seg med store ord og sympatierklæringer, fordi de befinner seg i en slags rus som media og politikerne har skapt.

Men jeg tror alt blir som før når det verste hysteriet har lagt seg. Man har jo sett tendensen før når katastrofer har skjedd: Innsamlingsaksjoner i fleng, fakkeltog, facebookgrupper, blomsterhav, politiske apeller, og støttekonserter m.m. Men etter en tid, blir alt som før, og folk fortsetter å leve i sin egen lille boble igjen. Slik vil det bli denne gangen også. Garantert. Men ingen tenker på det akkurat nå, for nå er folk flest "ruset" på saken og mest opptatt av å vise hvilke edle mennesker de er.

Det slår meg hver gang noe slikt skjer, at en stor andel nordmenn er en saueflokk som følger strømmen, og helt mangler evnen til å stoppe opp og se hva som egentlig skjer i slike situasjoner. Selv om jeg har stor medfølelse og sympati for de stakkars menneskene som har mistet sine kjære, så har jeg ikke behov for å markere dette utad for å "bevise" ovenfor andre hvor empatisk jeg er.

Jeg blir rett og slett kvalm av hele greia. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke hva som vil skje, men overhørte noen kolegaer i dag og de mener at vi vil få et strengere og mer overvåket samfunn. Flere spill og filmer blir ulovlig slik det var vanlig på 80-tallet og folk som virker asosiale vil risikere å bli overvåket.

Er selv asosial så håper de bare er paranoide eller uviten eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...