Arketypen Skrevet 24. november 2003 #41 Del Skrevet 24. november 2003 For ikke lenge siden vra min BMI 24, dvs på grensen til overvektig... Jeg hadde knapt fett på kroppen; man så striper i muskulatur over alt... hallo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 24. november 2003 #42 Del Skrevet 24. november 2003 BMI er for dumt, med mine knappe 52 kg til 168cm er jeg nok undervektig etter den skalaen, men fakta er at jeg har endel muskler, og lav fettprosent. INGEN ville noensinne finne på å si jeg er undervektig (bortsett fra min godt runde bestefar ) Forøvrig driter jeg i vekta, spiser som en hest (svigerfar: "utrolig hvordan du får plass til så mye mat i den lille kroppen?"), men er stort sett aktiv. Jeg hater skalaer som prøver å presse alle inn i samme form :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 25. november 2003 #43 Del Skrevet 25. november 2003 BMI eller ikke - dette hørtes da fryktelig tynt ut? Jeg må innrømme at det er i forhold til personer som Ana at BMI kan illustrere sin verdi. Nettop i ekstreme tilfeller... Er din høyde/vekt riktig Ana, så vil jeg våge og påstå at du har spiseforstyrrelse. (Og det kan man få hjelp for). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katarine Skrevet 25. november 2003 #44 Del Skrevet 25. november 2003 Enig med Ethereal - BMI er for dumt! Skalaen sier jeg er undervektig, men faktum er at jeg stadig får kommentarer om hvor sunn og frisk jeg ser ut. En annen ting er at jeg er fullstendig utrent, med andre ord består mine 51.4 kilo av svært lite muskelmasse. Og den er som kjent tyngre enn fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. november 2003 #45 Del Skrevet 25. november 2003 arrester meg gjerne hvis jeg tar feil, men for meg er BMI først og fremst et verktøy i forhold til hele befolkningsgrupper, ikke så mye for enkeltindivid? Ser for meg ernæringeksperter som sitter og beregner økningen av den gjennomsnittlige BMI i f.eks den amerikanske befoklningen de siste ti år.....???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 25. november 2003 #46 Del Skrevet 25. november 2003 brukes til begge deler ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_my Skrevet 25. november 2003 #47 Del Skrevet 25. november 2003 Hum.....17.14... Undervektig jeg da..... :o Jeg er 45kg og 162 cm høy... Men jeg er da fornøyd med kroppen min uansett jeg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest scEven Skrevet 26. november 2003 #48 Del Skrevet 26. november 2003 BMI-en min var 23,9... ikke fornøyd før jeg har tatt av ni kilo og fått BMI-en på 21 blank... dette skal jeg klare... ! scEven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. november 2003 #49 Del Skrevet 26. november 2003 BMI-en min var 23,9... ikke fornøyd før jeg har tatt av ni kilo og fått BMI-en på 21 blank... dette skal jeg klare... ! scEven Ja uff, å bli definert som å ha normal vekt (opp til 25,1) er jo for jævlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 26. november 2003 #50 Del Skrevet 26. november 2003 Tenkte jeg skulle legge inn et bilde av meg da jeg hadde 22,3 i BMI. Jeg gjør ikke det, siden bildet dårlig viser kroppen, siden den er poset ned i en uniform - men der var jeg skikkelig tynn. Veldig lav fettprosent. Og enda lå jeg laangt unna undervektig. Lykke til, dere som måler lykken i BMI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. november 2003 #51 Del Skrevet 28. november 2003 Min er 19. Akkurat innenfor det som kalles normalen. :klø: Det må jo sies at jeg har en veldig lett beinbygning, kombinert med en syk forbrenning. En av mine lykkeligste dager var da jeg fant ut at jeg hadde klart å legge på meg. Ble ertet/mobbet mye for min spinkle figur da jeg var yngre. En annen lykkedag var da jeg var i London og fikk profesjonell måling av bryst/BH størrelse. I løpet av en liten stund gikk jeg fra A til liten B. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 28. november 2003 #52 Del Skrevet 28. november 2003 1.73 høy og ca 50 kg. Min BMI var på 17. Synes likevel ikke disse tallene skal bli tatt like seriøst. Jeg f.eks har en utrolig høy forbrenningskapasitet. Mange vil nok kalle meg heldig,men er det alltid like gøy å miste det man akkurat har spist for å legge på seg? Beinbygning spiller også en rolle, og har mye å si for vekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2003 #53 Del Skrevet 29. november 2003 Herregud, er dere ikke ferdige med å skryte av BMI'en deres nå???? Synes det er så festelig at kvinner i Norge har en BMI som er økende - og at det bare er på KG at den er så dramatisk dalende. Disse tåpelige fjortistrådene er en av grunnene til at jeg velger å bruke mer tid på et annet forum..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 29. november 2003 #54 Del Skrevet 29. november 2003 Herregud, er dere ikke ferdige med å skryte av BMI'en deres nå???? Synes det er så festelig at kvinner i Norge har en BMI som er økende - og at det bare er på KG at den er så dramatisk dalende. Disse tåpelige fjortistrådene er en av grunnene til at jeg velger å bruke mer tid på et annet forum..... Jamen det er jo akkurat det vi diskuterer! Jeg kan godt oppgi BMI-en min, jeg og den er ikke dalende - hvis det er et poeng. Men det er ikke noe poeng. For jeg er frisk og veltrent og har dermed en meget høy BMI - og den viser jo helt feil i forhold til om jeg er overvektig eller ikke. Hvis du bare har lest dette som en tåpelig fjortistråd, anbefaler jeg deg å lese den EN gang til - og alle innleggene denne gangen. Takk for seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 29. november 2003 #55 Del Skrevet 29. november 2003 arrester meg gjerne hvis jeg tar feil' date=' men for meg er BMI først og fremst et verktøy i forhold til hele befolkningsgrupper, ikke så mye for enkeltindivid? Ser for meg ernæringeksperter som sitter og beregner økningen av den gjennomsnittlige BMI i f.eks den amerikanske befoklningen de siste ti år.....????[/quote'] Jeg må nok si meg enig med deg i at det kan brukes som et generelt bilde på befolkningsgrupper... At det kan illustrere forskjellene... eller for den saks skyld, - likhetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2003 #56 Del Skrevet 29. november 2003 Hei, Jeg kunne godt slanket meg en smule iom min BMI er 25.1... Akkurat på grensen til å være småfet jo!!!! Dere da?? (PS. Din Vekt / Hoyde²) Tusenfryd, det var dette som var issuet i diskusjonen - og det kaller jeg fjortistråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. november 2003 #57 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg synes det blir litt merkelig å bare regne ut BMI, for deretter å si: jeg må slanke meg... eller legge på meg... BMI kan gi en pekepinn om hvordan man ligger ann, men særlig nøyaktig er ikke!!Er man veltrent, ender man fort opp på en saftig høy BMI, uten at man på noen måte er feit! Og selv om man ender på en "normal "/lav BMI kan man jo godt være i elendig form! Vekt er egentlig fullstendig irrelevant, nettopp fordi det er så individ- og form- avhengig... Selv viser min BMI overvekt... (27,4) uten å ta hensyn til at jeg reiser meg med 100 kg på nakken, har en fettprosent på 16 (har ikke så mye extra...)og springer 3000 m på 12min... Drit i vekt, sjekk heller kondis og styrke..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 30. november 2003 #58 Del Skrevet 30. november 2003 Er nok 10 kg pluss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 30. november 2003 #59 Del Skrevet 30. november 2003 I følge BMI er jeg undervektig, og det vet jeg at jeg er.. Men ikke sykelig... Har ikke tro på BMI, for som mange her nevner-det kommer an på benbygning osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 1. desember 2003 #60 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg gir #¤%#¤/()()¤#"#"%&/(( i BMI.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå