Gå til innhold

BMI - Er du normal??

Marble

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kunne godt slanket meg en smule iom min BMI er 25.1... Akkurat på grensen til å være småfet jo!!!! :roll:

Dere da??

(PS. Din Vekt / Hoyde²)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er SÅ mange BMI-tråder her fra før av...

MBI er bare en liten pekepinn! Du må ta mange andre ting i betraktning. Beinbygning osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg kunne godt slanket meg en smule iom min BMI er 25.1... Akkurat på grensen til å være småfet jo!!!! :roll:

Dere da??

(PS. Din Vekt / Hoyde²)

Ikke sikkert du er småfeit, BMI tar ikke hensyn til muskelmasse og benbygning. Har du mye muskler kan man komme over 25 selv om man har lite fett på kroppen.

Selv har jeg nå BMI akkurat rundt 25, og opplever meg selv som småfeit.. (Har ikke så mye muskler at det gjør noe). Trives best med kroppen min når BMI er ca. 22,5, lenger ned tror jeg ikke jeg klarer/gidder å komme.. :blunke: ¨Målet mitt nå er å helst gå ned 2 kg til jul slik at jeg ligger på ca. denne vekta når julespisinga er overstått og jeg virkelig skal begynne et nytt og bedre liv! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min BMI er 20.8 vet ikke hva det sier om meg, men jeg er uansett ganske fornøyd med både høyde og vekt, og det er vel hovedsaken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil alltid ha en høyere BMI enn man skulle tro - pga min muskelmasse. BMI er misvisende og tar ikke hensyn til kroppsbygning og små uvensentligheter som muskler og sånn :o og bør KUN brukes som argument dersom man lider av sykdom som gjør at man må få noen harde facts for i det hele tatt å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI sier vel ikke hva som er normalt, gjør den det? Hvis mange er overvektige, vil jo akkurat overvekt være det normale...

Poirot-feminin og flott

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regnet ut BMI min en gang....fikk :o SJOKK

Nemlig - men sier den noe om hvordan du ser ut? Hvor fast i fisken du er? Hvor sterk eller frisk du er? Hvor god kondisjon du har og om kroppen din funker til det den skal?

Nei. Og er det ikke det som til syvende og sist er viktig? Jo.

Tusenfryd kjemper som besatt mot BMI som måleinstrument av normalt utseende mennesker som jaggu meg sliter nok med det idealet som er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd kjemper som besatt mot BMI som måleinstrument av normalt utseende mennesker som jaggu meg sliter nok med det idealet som er i dag.

Og care skriver under på alle protester mot BMI som måtte komme...fremdeles i sjokk :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske skremmende å oppleve at folk som burde vite bedre (fysioterapeuter f.eks) bombastisk karakteriserer folk som overvektige ut i fra BMI, uten å vurdere hvordan folk ser ut!

Hva er forøvrig definisjonen på overvekt? 1 kg for mye, 5 kg for mye, 10 kr for mye, mer?

Jennifer - også feminin og flott :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aner ikke hva BMIen min er, men jeg er 174 cm høy og veier 63 kilo. Er slank, men har litt mage...har jeg alltid hatt. Men jeg har veid 77 kilo på mitt tyngste...da må jeg ha hatt en ganske høy BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:enig: Verken BMI eller vekt er godt nok for å si noe om hvor sunn og frisk man er. Selv har jeg alltid vært tung, selv da jeg var slank, og gidder ikke veie meg mer. Veier vel minst 5 kilo mer enn det ser ut som... Ser heller på hvor fast jeg er i fisken jeg... Akkurat nå sier vel "fisken" at jeg burde trene litt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva BMIen min er' date=' men jeg er 174 cm høy og veier 63 kilo. [/quote']

Da har vi samme mål, og også samme BMI: ca. 21.

BMI kan forøvrig regnes ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...