Gå til innhold

Kan NAV hjelpe med nødvendig innbo til leilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan NAV bidra med økonomisk hjelp ved innkjøp av nødvendige innbo til leilighet?

Jeg har fått støtte til livsopphold i et par mnd nå, og har endelig funnet meg en leilighet. Jeg har vært heldig å fått en del nødvendige ting av familie og venner, men det er fortsatt en del jeg mangler, og ikke har råd til å kjøpe selv i dette øyeblikket. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om NAV kan hjelpe med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan søke om å få støtte til det du mangler. Det varierer fra kommune til kommune hvor mye man kan få, og hva slags ting de dekker. Spør saksbehandleren din, du :)

Skrevet

Ja :) De som jeg kjenner som har fått penger av NAV til innbo har fått mellom 11-14 tusen. NAV spør deg om hva du trenger. Dette skriver du i søknaden din.

AnonymBruker
Skrevet

Wow, sånt har jeg ikke tenkt på går an. Jeg er stolt av å leve i dette samfunnet som hjelper de svakeste (selv om saksbehandlingstid kan være lang osv). Det finnes ikke makan andre steder i verden... :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Wow, sånt har jeg ikke tenkt på går an. Jeg er stolt av å leve i dette samfunnet som hjelper de svakeste (selv om saksbehandlingstid kan være lang osv). Det finnes ikke makan andre steder i verden... :)

Og jeg er flau over å bo i et samfunn hvor det bare blir flere og flere trygdede skal skal ha og ha. Istedet for å tilrettelegge arbeid for folk ønsker de heller at folk skal gå hjemme på trygd. ÆSJ blir kvalm.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg er flau over å bo i et samfunn hvor det bare blir flere og flere trygdede skal skal ha og ha. Istedet for å tilrettelegge arbeid for folk ønsker de heller at folk skal gå hjemme på trygd. ÆSJ blir kvalm.

Tja, resten av oss er vel ikke akkurat overvettes imponerte over en som kan spy ut så mye unyansert gørr som det du akkurat gjorde heller...

• Liker 12
Skrevet

Må man levere selvangivelse, kontoutskrifter osv? Har nettopp vært igjennom den regla for å få hjelp til depositum...

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du allerede har sett at du kan få utrolig mye på finn.no gratis eller til en veldig billig penge? Det finnes jo omtrent alt der (finnes faktisk folk som har innredd hele leiligheter kun fra gis bort-torget på finn.no). Selv har vi gitt bort masse der, og skal nå legge ut både salongbord, tv-bord og tv.

• Liker 8
Skrevet

Betaler virkelig NAV for møbler? Hvilke møbler er det som er regnet som livsviktige da?

• Liker 5
Skrevet

OM du fikk hjelp fra NAV da så har de nok all info i sitt system allerede får man håpe.

Lykke til :-)

Gjest Uglefot
Skrevet

Der var du ja! Var liksom for godt til å være sant at du ikke dukker opp i en tråd som omhandler støtte fra nav :jepp:

...avsporing,jeg vet.

Gjest Varpunen
Skrevet

Betaler virkelig NAV for møbler? Hvilke møbler er det som er regnet som livsviktige da?

Er vel alltid praktisk å ha en seng. Komfyr (evt. hybelkomfyr/kokeplate) og et lite kjøleskap er også en fordel :)

Kanskje vaskemaskin også?

Skrevet

Alt det der finnes jo gratis på finn....

• Liker 7
Gjest Uglefot
Skrevet (endret)

Alt det der finnes jo gratis på finn....

er jo litt avhengig av hvor man befinner seg i landet også, altså, i forhold til møblene som gies bort mener jeg..og om man har mulighet til å få det fraktet/hentet.

Endret av Uglefot
  • Liker 4
Skrevet

Man skal jo aldri generalisere.

Men, akkurat det du sier slo meg også, da jeg leste første og andre innlegg av TS.

NAV er ikke lenger en formidler og tilrettelegger av arbeid nei.

• Liker 2
Skrevet

Man skal jo aldri generalisere.

Men, akkurat det du sier slo meg også, da jeg leste første og andre innlegg av TS.

NAV er ikke lenger en formidler og tilrettelegger av arbeid nei.

Nei, selvsagt ikke siden NAV er sammenslått av de tidligere: Trygdekontor, sosialkontor og arbeidskontor....

Det er derfor helt naturlig at det er NAV som hjelper de som er trengende på ulike vis.

• Liker 1
Skrevet

Hvis alt du eier og har, får plass i en søppelsekk, så er det ganske mye du trenger........

Ikke bare møbler og hvitevarer, men også kjøkkenutstyr, håndklær, sengetøy.........

Om man får en sum på 10 - 15 000 fra NAV, så blir det ikke mye luksus av det når man må kjøpe ALT.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fretex har jo så å si alt man trenger til hus og hjem for en billig penge.

just sayin`...

• Liker 3
Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at NAV skulle hjelpe deg med møbler? Synes det er litt merkelig å forvente. Mens jeg var student sov jeg en periode på madrass uten senng, hyblene har vært møblert, og ingen av sittemøblene våre er nye (med unntak av kontorstolen og pulten min + to bokhyller). Møbler er noe man anskaffer se ggradvis. Man starter gjerne med noe brukt som man får eller kjøper billig.

• Liker 3
Gjest Consensio
Skrevet

Nå er det bittelitt forskjell på å være student med mulighet for å tjene mer senere, og det å være f.eks trygdet hvor man aldri får mulighet til å spare til møbler (om man går på minstesats iallefall)

Og klarer man å spare, så får man kanskje råd til en sofa etter 6 måneder, råd til en seng 6 måneder etter det igjen, og da er det snakk om kjøp av brukte møbler.

Nå vet ikke jeg om situasjonen til TS er varig eller ikke, men jeg vet at om jeg hadde bodd alene, så aldri i verden om jeg hadde hatt råd til å kjøpe møbler når jeg får utbetalt ca 8k pr mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...