AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Hvorfor er det oftest damer som er mest hysteriske når det gjelder spill og film med vold i for barna? Har merket meg at det oftest er langt lettere for en f.eks 13-åring å få se film med 18 årsgrense om h*n spørr faren enn mora. Hva er grunnen til dette?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Hvorfor er det oftest damer som er mest hysteriske når det gjelder spill og film med vold i for barna? Har merket meg at det oftest er langt lettere for en f.eks 13-åring å få se film med 18 årsgrense om h*n spørr faren enn mora. Hva er grunnen til dette? Grunnen er at mannfolka er feige å tør ikke gjøre seg upopulær med nekte barna dette! Men det er faktisk en grunn til at filmen har fått 18års aldergrense! Derfor velger vi mødre å gjøre det beste for barnet med å nekte sånne filmer som de er ikke gamle nok til å se. 2
Skylight Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Grunnen er at faren antageligvis liker slike filmer selv, mens vi damer kanskje kan spare oss for å se på at noen blir drept osv i to timer. 3
SmallTalk Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Hvorfor er det oftest damer som er mest hysteriske når det gjelder spill og film med vold i for barna? Har merket meg at det oftest er langt lettere for en f.eks 13-åring å få se film med 18 årsgrense om h*n spørr faren enn mora. Hva er grunnen til dette? For min del så høres ikke dette kjent ut i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 Sånn har det ikke vært i barndomshjemmet mitt i hvert fall. Der har både mamma og pappa vært like strenge (på andre områder har de vært mer uenige). Men der det er slik, er det kanskje fordi det er flere menn som liker den typen filmer og ser det som ren/ufarlig underholdning - og tenker ikke over at et barn som eksponeres for tidlig kanskje vil bli veldig skremt. Min erfaring fra forhold og menn generelt, er vel at menn er _litt_ dårligere til å tenke over konsekvenser for andre, enn det kvinner er. 1
Rayanne Skrevet 29. juli 2011 #6 Skrevet 29. juli 2011 Jeg tror det er fordi menn har mer erfaring med disse tingene selv, og man har en tendens til å frykte ting man ikke kjenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå