C-girl Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 (endret) Kjæresten sine barn er hos ham fjerde uken på rad nå i ferien. Kjekt det, men når kvelden kommer vil de ikke legge seg før klokka er næremere midnatt. Barna det gjelder er 7 og 10 år. Det er spesielt syvåringen som ikke vil legge seg, og drar leggetiden ut. Han skal først se film, så skal han spise kveldsmat for andre gang. Siden de er så sent i seng sover de til langt på dag, og det er tydeligvis vanskelig å snu døgnet tilbake. Er det noen som har noen tips til en som har fått lite tid (på kveldene) med kjæresten sin de siste ukene? Endret 28. juli 2011 av C-girl
Gjest Vettel Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Midnatt var i seneste lager synes jeg. I allefall hver kveld! Om det er noe spesielt (selskap eller lignende) er det ok, men ikke hver eneste kveld. Men når våkner de og er klar for ny dag? Veldig individuellt når barn må/bør legge seg. Her i huset har 12 åringen 22 på hverdager som leggetid. Sånn ca, har vi besøk så blir det senere. Og h*n sover gjerne til 12 og enda lengere neste dag...
Gjest Annaires Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Slik er det vel for alle med så store barn. De fleste tiåringene jeg kjenner legger seg rundt 23-24 nå på sommeren. Om dere vil ha aleinetid, kan dere jo gå en tur
C-girl Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2011 Tja.. Varierer litt når de er oppe neste dag, men siste uken har det vært 10.30-11.30 Så de sover 11 timer ca Jeg vil ikke si noe da jeg bare er fars kjæreste, men synes det er drøyt at syvåringen får lurt seg til å sitte oppe så lenge. Er enig med deg vettel, hadde det vært til spesielle anledninger hadde det vært helt ok.
C-girl Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2011 Slik er det vel for alle med så store barn. De fleste tiåringene jeg kjenner legger seg rundt 23-24 nå på sommeren. Om dere vil ha aleinetid, kan dere jo gå en tur Du sier store barn, en syvåring er jo ikke så stor, og bør vel sove en del timer pr natt? Barna liker ikke å være alene, så å gå tur uten dem er nok desverre ikke noe alternativ. Og de vil heller ikke være på rommet sitt, helst skal vi sitte og se film alle sammen. Men det går mye i de samme tegnefilmene, så jeg i hvertfall begynner å bli lei. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Normalt at barna er våkne lenge på sommeren. Mitt barn var med meg og samboer på fisketurer i naturen og ofte våken til 2 på natten. Men måtte gradvis endre rutinene og vekke litt tidligere for hver dag før barnehagen startet. Samboer klaget ikke. Selvfølgelig ønsket jeg også litt alenetid, men vi snek oss sammen på dagtid eller etter at barna hadde sovnet, for å ha litt voksenkos.
C-girl Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2011 Det er ikke kosen som er problemet, men mer det å kunne ha en normal samtale, eller det å kunne se en annen film enn Tingeling for femte gang på fire dager. Nå er det siste uken de er her, så regner ikke med at det blir noe endringer i leggetiden deres nå. Men takker for innspill
Skylight Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 Barna her legger seg stort sett samtigig med meg nå på sommeren, om de ikke kræsjer tidligere. Det gjelder fra 7-11 år. Synes ikke de er sent oppe heller og alenetid har jeg andre steder enn akkurat der barna er. Sett dere ut eller drikk kaffe på sengen. Ta et bad sammen og la barna få gjøre noe annet. Lat mat på kjøkkenet eller ta et slag spill. Få barna til å spille spill om dere vil se på tv.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #9 Skrevet 29. juli 2011 I min barndom og nå for mine barn er det ikke leggetid i ferietiden så lenge vi er hjemme. Dvs ikke på reise eller lignede. Kveld og natt tilbringes på fjellet, ved et fiskevann, kortspill kos og prat. Med eller uten voksne. Så sover man til man våkner. Minstemann oppfordres til å finne sengen/soveposen når øynene begynner å bli små, men som oftes fikser det seg selv. I hverdagn er det et helt annet regime. 1
Gjest imli Skrevet 29. juli 2011 #10 Skrevet 29. juli 2011 Eg tykkjer midnatt er altfor seint for ein 7-åring og 10-åring, med mindre det er ein heilt spesiell anledning. Ein 7-åring ville eg i grunn hatt i seng seinast kl 23 uansett anledning. Dei er ikkje så store, dei treng framleis mykje søvn. Eg ville sagt seinast 22 for 7-åringen og 22.30 for 10-åringen. Ser mange lar ungar i barneskulealder nærmast styre si eiga leggetid no for tida, men eg har i alle fall tru på at faste leggetider (+ein time i helger/ferie) gjer underverker for både humør og læringsevne og -vilje for ungane 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå