AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Hvordan er det egentlig med returen hos ikea? Kan jeg returnere en hylle som bare ble helt feil her hjeme selv om jeg har hatt den opp og hatt den montert?
Gjest Cecilia L Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Jeg har returnert en hylle som ikke passet inn her hjemme. Leverte den inn montert, etter samtale med kundeservice. Var litt usikker på om jeg fikk refundert, men det gikk veldig greit.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Jeg har ikke kviteringen lenger da.. Så tenker at dette kan jo alle gjøre som har en Ikea hylle hjemme de ikke trenger etter noen år, som forsatt selges der. Har emballasjen..
Rayanne Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 Uten kvittering kan du nok bare glemme det, i hvert fall.
Elensire Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Hvis du hadde hatt kvitteringen hadde du fått levert møbelet tilbake, og du hadde fått et tilgodekort på beløpet. Uten kvittering med et fullmontert møbel så får du ingenting...selv ikke hos ikea. til en annen gang...er møbelet montert foretrekker IKEA at det leveres montert tilbake. Skrur du det fra hverandre kan du ødelegge skruehullene såpass mye at det ikke blir stabilt ved montering igjen, og da blir det bare kastet. Men det lønner seg alltid å ta kontakt med kundeservice på ditt lokale varehus for å avtale returen. Kvittering er selvsagt også et must! Har selv stått i kø for å levere tilbake noe og overhørt noen som kranglet med ene ekspidenten om noen monterte møbler de ville levere tilbake. De hadde brukt møblene i nesten ett år og mente at de likevel kunne levere de tilbake og få pengene igjen for de Må innrømme at jeg trakk temmelig mye på smilebåndet over de. De fikk selvsagt ikke levere de inn igjen.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #7 Skrevet 29. juli 2011 vel, jeg jobbet på kundeservice hos IKEA for en kort tid siden, og for å gjøre det helt klart: Skal man returnere møbler så skal de være ubrukte, ferdig monterte (dersom dere har montert de, altså, ikke demonter), kvittering må medbringes. Vi ønsker også ofte originalembalasjen.. Grunnen til at vi kan ta inn varene igjen er at vi selger de på nytt i billigkroken, da selvfølgelig til en rimligere penge. Dersom dere demonterer varen, er det vanskelig å se hvor vidt den er ubrukt eller ikke. samt at deler kan mangle og være ødelagte osv.. reglene for dette ble endret for 1 år siden, før så vardet mye lettere å levere inn brukte varer som man fant ut at man ikke ville ha lenger.. og det ble mye misbruk av den bytte retten IKEA ga kundene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå