vrimmel Skrevet 21. november 2003 #1 Del Skrevet 21. november 2003 Noen som har en ordentlig god vegetarrett å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. november 2003 #2 Del Skrevet 21. november 2003 Forvelle brokkoli (koken ca 2 minutter), steke sopp og løk. Lage (hjemmelaget?) ostesaus, ha i sopp og løk, helle dette over brokkoli (gjerne også baconbiter, men da er det jo ikke vegetar...). Gratinere med ost, stå i ovnen i ca 25 min. Serveres med pommes noisettes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vrimmel Skrevet 21. november 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 21. november 2003 Det høres godt ut - takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. november 2003 #4 Del Skrevet 21. november 2003 Kan erstatte brokkoli med blomkål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2003 #5 Del Skrevet 21. november 2003 Vegetarisk tacowok Stek sjampinjonger, gulrot, brokkoli, purreløk, bønnespirer, paprika, evt andre grønnsaker du liker, i woken. Hell over en pose tacokrydder og litt vann, la det kok noen minutter. Jeg bruker å servere det i tortillalefser, med en klartt tacosaus på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 21. november 2003 #6 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg lager ofte pizza uten kjøtt, dersom du definerer det som vegetar. Skal lage det i kveld, og bruker da følgende ingredienser som fyll (lager pizzabunn av sammalt hvete også): hakket tomat, chili, mais, masse sjampinjonger, løk, hvitløk, mozarellaost. Den blir veldig god! Jeg for mid del savner ikke kjøttet. Spesielt dyrt er det heller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vrimmel Skrevet 22. november 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 22. november 2003 takk for mange gode tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 22. november 2003 #8 Del Skrevet 22. november 2003 Skal faktisk ha den aller, aller beste til middag i dag. Selv om jeg ikke er vegetarianer. Jeg har laget en vegetaroppskrift av en oppskrift med kjøtt, og min versjon er mye bedre! Vegetar lasagne Tomatsaus. Stek løk og hvitløk. Ha i andre grønnsaker du liker i små terninger/biter. Jeg pleier å ha brokkoli, squash og sopp. Stek alt litt. Ha i en boks knuste tomater. Ha i ca. 1/2 dl. vann og ha også i tomatpurè til sausen er sånn passe tykk. Ha i salt og pepper, og oregano og basilikum (masse!). Liker du den sterk kan litt chilipulver spice up litt. Ostesaus: Lag hvit saus (smelt en klump smør, ha i 2 ss mel og rør, tilsett melk gradvis). Lag 4-5 dl saus. Ha i ca. 200 g revet gulost og rør det inn i sausen til osten smelter. Ta frem en ildfast form. Gjør følgende:Dekk bunnen med tomatsausen. Legg lasagneplater (lettkokte, 20 min) over. dekk platene med ostesausen. Gjenta dette til formen er full og alt er brukt opp (jeg har 3 lag med plater i min form). Slutt med ostesaus, og ha på revet ost på toppen. 20 min i stekeovnen på 225 grader. Servèr med salat og brød. Dødsgodt, og faktisk enkelt å lage (når du først har prøvd). Dette er en slager for mine kjøttetende venner også!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 22. november 2003 #9 Del Skrevet 22. november 2003 Glemte en til: Bak store poteter. Ta ut litt av innmaten (ca. halve). Ha i grønnsaksblanding av eget valg (gjerne litt stekt på forhånd) og ha i potetene. Dryss over ost - sett i ovnen til osten har smeltet. YUMMIE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 22. november 2003 #10 Del Skrevet 22. november 2003 her: http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...&threadid=51663 http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...&threadid=51661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 22. november 2003 #11 Del Skrevet 22. november 2003 Synes denne formen med rosmarinbrød til er kjempegodt! OVNSSTEKTE GRØNNSAKER 4-6 porsjoner 400 g små poteter, delt i to 1 nett sjalottløk 1 rødløk i båter 2-4 gulrøtter delt på langs 1 rød paprika i strimler 1 gul paprika i strimler 1 squash i skiver 1 liten aubergine i skiver 200 g små tomater 1 liten sellerirot i terninger 1 hvitløk delt i to på tvers 4-6 ss flytende melange 1 ts salt 1 ts timian noen grener rosmarin litt persillerot Vask opp og del opp alle grønnsakene og legg dem i en liten langpanne. Ha på krydder og den flytende margarinen. Stek ved 225 grader i ca 35 minutter. ROSMARINBRØD 10-12 små eller 2 store 50 g gjær 1ts salt ca. 6 dl vann 3 ss olivenolje ca 1 kg finbakstmel olivenolje, grov salt og rosmarin til å drysse på Ha gjæren i en bakebolle og rør den ut i litt av det lunkne vannet. Tilsett salt, resten av vannet og olivenoljen. Tilsett mesteparten av melet, og arbeid deigen godt, slik at den slipper bollem. Dekk bollen med plast og sett til heving et lunt sted. Ta opp deigen på et melet bakebord og del i emner. Form emnene til boller som klappes helt flate, slik at de blir minst like store som pitabrød. Dekk til og la heve i 20 minutter. Pensle med olje, grov salt og rosmarin og stek så på 200 grader i 10 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2003 #12 Del Skrevet 23. november 2003 de rosmarinbrødene heter FOCACCIA, og er italienske småbrød:) min italienske svigerfamilie serverer dem ofte til middagen. nam nam. Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 23. november 2003 #13 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg trodde også det var focaccia, men siden det stod rosmarinbrød i oppskriften, tenkte jeg at det kanskje ikke var akkurat det samme... Men hva vet vel jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vrimmel Skrevet 25. november 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 25. november 2003 nam-nam mange vegetarretter som må prøves her.. tusen takk for mange gode tips og idéer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå