Gjest Hm Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Hva føler du at gir ditt liv mening? Jeg må ærlig innrømme at jeg ofte ikke skjønner poenget. Vi vokser opp, arbeider til vi stuper, og deretter er det slutt. Jeg skjønner ikke helt hva som motiverer mennesker. Tror jeg må ha gått glipp av noe viktig.. Hva motiverer deg?
Gjest Pzzt Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 (endret) Jobben min motiverer meg, har en jobb jeg elsker og nyter arbeidsdagen min. Har en kjæreste jeg elsker og vil tilbringe resten av livet mitt med. Jeg engasjerer meg i forholdet, ønsker giftemål og barn i fremtiden. Han gjør meg lykkelig og gir meg sommerfugler i magen bare han blunker med øyet. Jeg har en hund som forguder meg, og som gir meg mye i hverdagen. Han får meg til å stå opp av senga selv om jeg har det kjipt, og han motiverer meg til å komme meg ut å aktivisere meg. Jeg gløder når han gjør fremgang i lydighets-treningen, og jeg blir stolt når jeg får høre hvor fin og lydig han er. Jeg har en familie jeg er glad i, jeg gleder meg til søsterene mine gifter seg og får barn. Jeg gleder meg til pappa skal gifte seg på nytt, og jeg ser virkelig fram til den dagen han får barnet mitt i fanget sitt. Mye gir livet mening. De små tingene også. Bare det å se annsiktsutrykket til mannebeinet når jeg har bakt en sjokoladekake på en onsdag gir livet mening. Å ha de jeg er glade i rundt meg. Le og fnise som en fjortiss med mine beste venninner. Spise søndagsmiddag med familien, bade med hunden, ta en øl med gode venner i solnedgangen, ha snøballkrig med kjæresten om vinteren. Det er litt trist hvis livet ditt ikke har noen mening. Hvis du ikke ser poenget med å leve. Jeg elsker å leve, og jeg setter stor pris på at jeg har det livet jeg har, at jeg har de rundt meg som jeg har. Endret 28. juli 2011 av Pzzt 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Du må spise bedre mat og reise mer. Meningen med livet er verdens beste pizza og et glass vin på en fortausrestaurant i Roma, den 7. ølen på Oktoberfest, nystekt selvfanget makrell på en skjærgårdshytte på Sørlandet og femtiøres-dumplings fra en bortgjemt familierestaurant i Kina. Hvis dette ikke frister kan du bare gi opp, dessverre. Hvis man finner seg et arbeid man tolererer og gjør fritiden så god som mulig ser jeg ingen grunn til å kreve et dypere poeng.
Gjest anonym Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 (endret) Jeg kan skjønne hvorfor du føler det sånn, men jeg tror man bare får akseptere livet som det er og gjøre det beste ut av det. Endret 28. juli 2011 av Kråkesaks
Cata Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 Hva føler du at gir ditt liv mening? Ingenting, men så har jeg aldri hatt noen illusjoner om et meningsfullt liv heller. Man bare lever så lenge det varer og gjør det beste ut av situasjonen. 5
Kråkesaks Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Tråden er ryddet. For spørsmål angående ryddingen, still spørsmål på pm. Kråkesaks, moderator.
Tobben70 Skrevet 29. juli 2011 #7 Skrevet 29. juli 2011 Du må finne meningen med livet i hverdagen. Alle de små gledene du opplever. Familie, venner, hobbier osv. Det finnes ingen høyere mening med livet. Slutt å lete etter det, og nyt det livet du har. 1
Gumman87 Skrevet 29. juli 2011 #8 Skrevet 29. juli 2011 Livet mitt gir mening hver dag for jeg er heldig for at jeg har verdens beste foreldre, søster og tantebarn, venner å le sammen med og en utrolig nydelig kjæreste.. Forhåpentligvis snart en ny jobb jeg vil trives i.. Jeg er veldig opptatt av å ha noe å glede meg til.. Ferie f.eks Planlegge ferie er noe av det beste jeg vet! Hverdagslykke er også like viktig. En god middag, vin og film med min kjære. Leke med tantebarnet mitt. Le meg ihjel med bestevennen.. osv! Jeg har også dårlige dager, men da prøver jeg å minne på meg selv hvor heldig jeg faktisk er..
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #9 Skrevet 29. juli 2011 Hva føler du at gir ditt liv mening? Jeg må ærlig innrømme at jeg ofte ikke skjønner poenget. Vi vokser opp, arbeider til vi stuper, og deretter er det slutt. Jeg skjønner ikke helt hva som motiverer mennesker. Tror jeg må ha gått glipp av noe viktig.. Hva motiverer deg? Nå svarer jeg uten å ha lest noen av de andre svarene, kjente jeg ønsket det på denne. Livet mitt gir livet mitt mening! Oppveksten min var læring av verden og mennesker og meg selv, prøve og feile, for å se hvordan jeg skal leve livet mitt. NÅ idag, som voksen, er livet mitt det som motiverer meg og gir meg glede, livet mitt og slik jeg selv har valgt og velger å leve det, er det som er selve meningen med akkurat meg og mitt liv. Det jeg får og det jeg gir til andre. Jeg jobber ja, men ikke til jeg stuper, jeg BRUKER hver dag! Jeg jobber fordi jeg trenger å tjene penger, og jeg har en jobb der jeg kan bruke meg selv og jeg ser at det gir andre glede og samhold, det viser meg at selv når jeg er ett sted som ikke er selve drømmen min, så er det en mening med at jeg er der. Når jeg er ferdig på jobb, gjør jeg ting som gleder meg og folk rundt meg. Jeg trener fordi jeg føler nytelse av å bruke kroppen, jeg elsker å kjenne svetten renne nedover ryggen og tinningen, nyter å kjenne den kroppen jeg har, at den fungerer, følelsen av energi og liv jeg får etter å ha trent. På trening er det sosialt, vi gir hverandre mye og det er vennskap som er viktige. vi bruker hverandre både der og utenfor treninga, til å lære enda mer om hvordan best ha ett bra liv slik vi ønsker. resten av dagene går også med til ting som gjør meg glad, ting jeg trenger for å leve slik jeg ønsker å leve. Jeg skulle gjerne hatt fem timer til i døgnet, så jeg kunne gjort enda mer, men får ta til takke med det vi har. helger, ferier og slike ting.... deilig. Nytelse utover hverdagsgleden. REise bort, oppleve nye verdener, snakke med nye mennesker, føle lukter, se synsinntrykk, skjønne mer om hvordan andre har det. Jeg er skapt for å leve livet mitt best mulig, meningen med livet mitt er å glede meg selv OG andre, og det prøver jeg å leve opp til som best jeg kan. Være en positiv energi, som søker og finner noe positivt og sterkt i det meste, også der folk ikke kan fatte at det går an. Jeg vet vi trenger positive energier rundt oss, og det gleder meg å vite at jeg for mange er akkurat det, at nettop jeg kan være ett pluss i fleres liv, være den de kommer til når de vil ha den oppløftende og håpefulle siden, også når det er tungt.
spinnwild Skrevet 29. juli 2011 #10 Skrevet 29. juli 2011 Hva føler du at gir ditt liv mening? Jeg må ærlig innrømme at jeg ofte ikke skjønner poenget. Vi vokser opp, arbeider til vi stuper, og deretter er det slutt. Jeg skjønner ikke helt hva som motiverer mennesker. Tror jeg må ha gått glipp av noe viktig.. Hva motiverer deg? Kjærlighet: familie og venner!
Ethereal Skrevet 31. juli 2011 #11 Skrevet 31. juli 2011 Mye som gir livet mitt mening, blant annet: - jeg er heldig som har en jobb hvor jeg kan fortelle andre om en av Norges aller viktigste forfattere. Det er kjempegøy å finne ut nye ting, og dele den med andre, og se hvordan de blir inspirert og koser seg. - Studerer et fag som jeg syns er veldig spennende, og som gir meg forståelse for mennesker. - Kjæresten min, vennene mine og familien som jeg er så glad i. De gir meg masse glede og energi. Dersom du føler at livet er uten mening, er mitt beste råd til deg at du finner en jobb som du trives i, og diskutere noe du syns er spennende. Gjør ting du syns er gøy, slik at du ikke bare føler at livet er langt og trasig.
Gjest Consensio Skrevet 31. juli 2011 #12 Skrevet 31. juli 2011 Hva motiverer deg? Hobbyer som jeg elsker, møte nye mennesker, erfare nye erfaringer, feile og seire, musikk, kreativitet, kjærlighet. De små gledene i hverdagen er noe jeg lever på, som å se naturen forandre seg i forhold til årstidene, kjenne varmen av solen eller bli gjennomvåt av regnet for så å kose seg i pysjen med en kopp kakao når man kommer inn igjen, et smil fra en fremmed, en hyggelig gest, venner og mann som stiller opp for meg når jeg minst venter det.
Gjest Fable Skrevet 31. juli 2011 #13 Skrevet 31. juli 2011 Ingenting, men så har jeg aldri hatt noen illusjoner om et meningsfullt liv heller. Man bare lever så lenge det varer og gjør det beste ut av situasjonen. Enig, livet er ikke noe spesielt eller meningsfylt. Men eneste valget man har er å leve eller dø... og å dø skal jeg etterhvert uansett, så har det ikke travelt.
Cata Skrevet 31. juli 2011 #14 Skrevet 31. juli 2011 Enig, livet er ikke noe spesielt eller meningsfylt. Men eneste valget man har er å leve eller dø... og å dø skal jeg etterhvert uansett, så har det ikke travelt. Enig i den. Har dessuten alltid lurt på hvorfor livet absolutt skal være så meningsfylt? Holder det ikke lenge bare å faktisk leve?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå